Meer offline

Ik ben net weer lid geworden van de bieb! Vind het echt ideaal!

2 likes

Ik ben er in de vakantie achter gekomen hoe ik WhatsApp ‘‘uit’’ zet. Dat ie in ieder geval geen verbinding kan maken met 4G/Wifi. Het enige dat ie doet is een melding weergeven dat ik ‘‘mogelijk nieuwe berichten heb op WhatsApp’’
 Dat is dan wel weer een soort trigger om te kijken, maar verder vind ik het heerlijk. Facebook en Insta heb ik een paar tabbladen verderop gezet dat ik ze niet te snel aantik.

1 like

Lezen! :smiley:

1 like

Ik zou ook graag wat minder online willen zijn maar vind het best lastig. Ik probeer wel af en toe mijn telefoon thuis te laten als ik snel even een boodschap moet doen oid, maar merk toch dat ik dan bang ben iets te missen. Mijn vriend heeft geen internet op zijn telefoon, alleen wifi en daardoor zit hij er veel minder op, en hij is sowieso veel minder verslaafd aan online dan ik. Zijn telefoon is ook vaak leeg en het boeit hem niet. Maar ik vind het zelf wel irritant als ik hem wil bereiken en het kan niet. Dus daar ben ik dan ook weer een soort ‘bang’ voor als ik m’n telefoon niet bij me heb.

1 like

Succes! :wink:

1 like

Op FB ben ik vrijwel niet meer actief. Wil het eigenlijk wel verwijderen, maar dat lukt mij dan weer niet! Om een of andere reden wil ik de connectie met (oude) kennissen niet kwijtraken ookal spreek ik hen niet meer en kijk ik nauwelijks op FB. Zo stom. Mijn vrienden zie ik toch wel dus daarvoor hoef ik mijn account niet te behouden.

Instagram kijk ik 1 a 2 keer per dag even op. Ook kijk ik niet vaak op WA. Mijn vrienden weten dat ik mij niet verplicht voel meteen terug te reageren en dat ik dat ook niet van hen verwacht. Twee vrienden hebben er wel een beetje over lopen zeuren, maar ja.

Waar ik mijn tijd aan verspil is voornamelijk Reddit en hier lurken. Ik denk dat het tijd wordt dat ik de Reddit app verwijder. Ben benieuwd hoe lang ik zonder kan :whistling: Ik ga proberen minder lang het forum door te nemen.

Ik wil weer boeken gaan lezen en mezelf weer bezig gaan houden met muziek.

Misschien een idee om hier wekelijks bij te houden hoe lang je op social media hebt gezeten en wat je in plaats daarvan hebt gedaan? En voor degenen die te lang op het forum zitten, wellicht een idee jezelf te beperken tot 1 dag in de week x aantal uur op het forum te zitten? Nu ik het typ ga ik dat denk ik wel proberen haha.

1 like

De enige social media kanaal die ik heb is Facebook maar ik post er vrijwel niets. Lees wel altijd de nieuwsoverzicht. Ik gebruik mijn telefoon eigenlijk alleen voor whatsapp, nieuws, YouTube en soms wat op te zoeken maar meer tijdens het reizen, voordat ik naar bed ga etc.
Ik vind het juist heel fijn om in het moment te leven en niet continue die drang te hebben om online te zijn. Ik heb een vriendin die maakt overal foto’s van en zet het dan op Instagram als we ergens gaan eten moet ze eerst een Instagram waardige foto maken voordat we kunnen eten dus dan zit ik gerust 3 minuten te wachten totdat ze een perfecte foto heeft. Ik vind dat je zo niet echt kan genieten als je steeds de drang hebt om te moeten showen of ergens te zijn (dus online).
Zelf merk ik ook dat ik veel meer uitgerust ben wanneer ik zelf bepaal wanneer ik hiermee bezig ben, ik denk dat het ook meer een mindset moet zijn om wat bewuster te zijn van je omgeving. Wanneer mijn vriend en ik thuis zijn dan zitten we nooit op onze telefoon als we samen zitten zeg maar juist om gewoon echt tijd met elkaar te besteden.

2 likes

Ik had gisteren per ongeluk de meldingen van instagram uitgezet. Heerlijk rustig was dat joh. Helaas heb ik via Instagram het meeste sociale contact :joy:

zien jullie tv kijken ook als online tijd?

  • ja
  • nee

0 stemmers

en netflix kijken?

  • ja
  • nee

0 stemmers

Ik heb die meldingen ook uit en ben heeel actief op insta. Die meldingen zijn toch ontzettend irritant?

Nee want ik moet alert blijven voor eventuele berichten (voor storingen, of ik een bepaalde trein kan opzoeken, of ik deze trein al gezien heb blabla) en toen ik gisteren m’n meldingen uit had had ik vet veel gemist :frowning:

Ik weet dat ik Mn telefoon ook veeeeel te veel gebruik maar tot hiertoe nog niet het karakter om af te bouwen
 :frowning:

Ik heb de app “Moment” een tijdje geleden weer gedownload en dat is toch wel weer confronterend
 Zit soms wel weer 3uur per dag op mijn telefoon :hushed: Werkt voor mij heel goed om er wat bewuster mee om te gaan! Doel is nu dik onder de 2 uur en zou het graag elke dag rond de 1 uur zien uiteindelijk.

1 like

Ik zelfs meer:(. Het is echt niet normaal.

1 like

Weet iemand een goed gratis alternatief op Moment voor ios waarmee je ook kan zien welke apps je hoelang gebruikt?

1 like

Quality time.

2 likes

Kan em niet vinden in de app store :slightly_frowning_face: Alleen een boekenapp met dezelfde naam :’)

Heb hem voor Android. Heb je Apple?

Ik wil ook meer offline zijn, maar ik vind het lastig.
Facebook zou ik graag willen verwijderen, maar ik vind het toch af en toe best wel handig. En ik haal er soms ook werk uit, dus als ik het verwijder dan mis ik te veel voor m’n gevoel. Net als Instagram. Aan de ene kant wil ik het niet hebben, maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk weer te leuk. Ik raak stom genoeg ook meer gemotiveerd om mooie foto’s te maken om dan vervolgens op Instagram te zetten, omdat anders de foto’s op mijn laptop verdwijnen en niemand ze kan zien.
Ik heb het al een keertje in een dronken bui geprobeerd om mijn Instagram account te verwijderen en het is me niet gelukt. Of ik was te dronken :stuck_out_tongue: of het is best lastig om je account te verwijderen.

Voor werk moet ik veel op mijn computer doen, dus ik dwaal vaak snel af naar het forum. Op zich kan ik het best goed verdelen. Als ik pauze heb, dan mag ik even naar het forum en daarna gaat mijn internet uit en kan ik goed focussen. En mijn telefoon probeer ik overdag in een andere kamer te leggen. Dat helpt wel redelijk om niet continu naar mijn telefoon te grijpen als ik even niks te doen heb.

Yep
 maar ik heb intussen ontdekt dat ik het bij de instellingen van de telefoon zelf gewoon kan zien! (bij instellingen>batterijgebruik) :smiley: