Meer offline

Ik heb een Fairphone, die is ook android. Ik heb de optie niet zien staan, maar ik ga er nog een keer naar kijken!

edit: nou dat bleek allemaal niet zo moeilijk te zijn. Ik wist niet dat er een optie was om widgets te kiezen via mn homescreen. Ik zat steeds te zoeken naar apps of opties vanuit “settings” maar daar moets ik niet zijn. Ik heb em nu, bedankt voor de tip!

5 likes

Ik heb ook een Fairphone en bij mij bleek die schermtijdweergave niet betrouwbaar (veel te hoog) dus ik ben er mee gekapt

Edit: Ik heb hem nu weer teruggezet, misschien is het verholpen in een update nl dus ik geef het even een nieuwe kans

1 like

Hier geen succesverhaal :sweat_smile: Uiteindelijk heb je voor Tap out ook gewoon wilskracht nodig. Duss ik gebruik hem nu helemaal niet.

Ik heb de maand zonder Insta ook niet helemaal volgehouden maar was wel sterk geminderd. Zat op ongeveer 10 minuten per dag.
Maar merk dat het nu telkens weer meer wordt :sob: Echt zo een verslaafde cyclus.

1 like

Ohh jammer! Ik ga het denk ik over een tijdje wel proberen en gebruikmaken van de proefperiode!

1 like

Ik heb de laatste tijd alle verslavende apps van mijn mobiel eraf gegooid (instagram open ik alleen nog af en toe via mijn laptop) en mezelf weer de gewoonte aangeleerd om in de trein of als ik moet wachten een boek te lezen. Alleen net in de trein had ik mij boek uitgelezen en als ik nu mijn mobiel erbij pakt voelt het gewoon zoveel doelloze :sweat_smile: ik oordeel mezelf en andere ook veel meer als ze de hele tijd op hun mobiel zitten, ook al was ik een paar maanden geleden ook wel zo…

5 likes

Ik heb net alle social media apps verwijderd: fb + messenger, insta, twitter, tiktok en youtube. Benieuwd hoe het gaat bevallen! Ik vind mijn gemiddelde wekelijkse schermtijd toch wel heftig: tussen de 6 en 8 uur.

Wekelijkse of dagelijkse schermtijd?
:sweat_smile:

1 like

O ja, dagelijks, haha.

Want ik vond 6 tot 8 uur wekelijks al heel goed haha

3 likes

Bleghh Ik zoek continu afleiding in mn telefoon en heb dé tip om af te kicken nog niet gevonden.

Denk dat dé tip gewoon is dat ik mezelf een schop onder mn reet moet geven, maarja…

3 likes

Ik wil graag Instagram van mijn telefoon afgooien, maar beheer 6 pagina’s (vrijwillig). En via de computer is toch minder handig :sweat_smile: dus zit weer vast in het cirkeltje Instagram stories of YouTube shorts.

1 like

Ik beheerde voor mn vorige werk ook het instagram-account, en riep altijd dat ik het anders ook zou verwijderen.

Heb nu al een jaar een nieuwe baan en guess what…?

Ik ga het er gewoon nú afgooien.

6 likes

Ik heb een haat/liefde verhouding met insta stories. Ik kijk elke dag wel op insta omdat ik anders denk leuke stories te missen, door die stomme 24 uur.
Als alles er gewoon op zou blijven staan, zou ik veel makkelijker om de paar dagen op insta kunnen kijken.
Ik vind de stories heerlijk om doorheen te scrollen maar zonder die stomme stories zou ik zoveel gezonder omgaan met die app.

Las wel een tijdje terug dat er een zaak was tegen Instagram waarbij ze eisten dat die 24 uur er af ging, omdat het veel te verslavend zou werken. (Wat natuurlijk het hele doel is vanuit Meta)

1 like

Ik heb Screenzen die je tijd limiteert op zulke apps want ik kon echt uuuren scrollen.
Dus nu “mag” ik bijv 6x 5 min op een dag scrollen op insta en het helpt echt bij mij!

4 likes

Ik heb de app switchly gedownload, werkt eigenlijk hetzelfde als een brick maar dan zonder fysiek apparaat. Ik heb een barcode van een random boek in huis als ontgrendeling ingesteld, dus die moet ik eerst scannen voordat ik op bepaalde apps kan.

Instagram en TikTok Heb ik geblokkeerd met screenzen, 3x pd is er een tijdsblok dat ik er wel op mag en de rest van de dag is het geblokkeerd

3 likes

Heel handig als iemand altijd items ‘kwijt’ raakt of niet ziet.
Mijn schermtijd zal dan goed naar beneden gaan haha.

1 like

Oh dit klinkt goed! Ik heb wel een app om paginas/apps te blokkeren maar die kan ik ook weer vanaf mn telefoon uitschakelen dus dat helpt niet mega veel.

Ga ik ook doen! Heb screenzen sinds deze week wel ingesteld op een max aantal minuten per dag, maar denk dat een tijdsblok instellen misschien beter is.

2 likes

Ik doe weer een nieuwe poging!

Ik heb op mn iphone nu verschillende focus modes ingesteld met ook allemaal een eigen achtergrond op mn telefoon. Dus bijv in de avond zie ik dan alleen de apps van storytel en notities bijv en zijn andere apps geblokkeerd. En een soort zen achtergrond er bij gemaakt. Vind ik wel een tip!

6 likes

Ik heb hier in een ander topic gelezen over de app Foqus en dat is echt mijn lifesafer. Werkt voor mij veel beter dan Screenzen. Je kan zelf apps instellen die je wel wil gebruiken (ik demp bijv geen spotify, podimo, foto’s, camera, bookbeat etc voor tijdens het wandelen). Je kan ook zelf schema’s instellen dat je telefoon uit zichzelf op focusstand gaat maar je kan je telefoon ook handmatig op focusstand zetten en dan zelf de tijd kiezen. Het is helemaal gratis.

2 likes