Meer offline

Instagram staat nog steeds niet op mijn telefoon :partying_face: de momenten dat bepaalde winkels en horeca alleen op Instagram updaten vind ik het irritant, verder prima!

En @Bertha heb je geen fijne plek waar je de telefoon mooi buiten je slaapkamer kunt neerleggen in de avond? Of gaat het meer om de uren ervoor?

2 likes

Nee ik gebruik altijd een yoga nidra app om mee in slaap te vallen, die moet ik wel aan kunnen zetten

1 like

Ik ben niet MyMoon maar heb ook een tap out en ben er echt fan van. Ik las op het forum wat gemengde verhalen, maar bij mij functioneert hij gewoon prima en werkt het heel goed om mijn scrollgewoontes te doorbreken. Ik ben standaard tapped out en moet dus steeds naar dat ding toe lopen voor toegang tot mijn social media. Tijdens werkdagen heb ik dus ook geen toegang tot mijn social media, maar ik vind dat wel prima. Het is enkel onhandig als ik bijv in de stad ben en de openingstijden van een koffiezaakje wil checken, dat geen eigen website heeft maar enkel Instagram.
Voor mijn vriend werkt het minder. Hij heeft zijn sociale media nodig voor zijn werk en wil/kan dus niet standaard tapped out zijn. Daardoor zit er geen routine in en vergeet hij het vaak te gebruiken op vrije dagen.

1 like

Weet iemand of er een app is die je schermtijd laat zien op je ā€œbeginschermā€? Ik ben de naam voor dat scherm even helemaal kwijt wat zoeken sowieso lastiger maakt, maar ik heb al eerder gezocht en kon toen ook niet 1,2,3 iets vinden. Ik wil dus als ik mn telefoon open meteen mn schermtijd kunnen zien (niet op mn lockscreen, maar dat scherm waar je apps op staan).

Ik weet niet wat voor soort telefoon je hebt maar bij mij (samsung) kan ik op mijn homescreen een widget van digitaal welzijn zetten met oa schermtijd.

5 likes

Ik heb een Fairphone, die is ook android. Ik heb de optie niet zien staan, maar ik ga er nog een keer naar kijken!

edit: nou dat bleek allemaal niet zo moeilijk te zijn. Ik wist niet dat er een optie was om widgets te kiezen via mn homescreen. Ik zat steeds te zoeken naar apps of opties vanuit ā€œsettingsā€ maar daar moets ik niet zijn. Ik heb em nu, bedankt voor de tip!

4 likes

Ik heb ook een Fairphone en bij mij bleek die schermtijdweergave niet betrouwbaar (veel te hoog) dus ik ben er mee gekapt

Edit: Ik heb hem nu weer teruggezet, misschien is het verholpen in een update nl dus ik geef het even een nieuwe kans

1 like

Hier geen succesverhaal :sweat_smile: Uiteindelijk heb je voor Tap out ook gewoon wilskracht nodig. Duss ik gebruik hem nu helemaal niet.

Ik heb de maand zonder Insta ook niet helemaal volgehouden maar was wel sterk geminderd. Zat op ongeveer 10 minuten per dag.
Maar merk dat het nu telkens weer meer wordt :sob: Echt zo een verslaafde cyclus.

1 like

Ohh jammer! Ik ga het denk ik over een tijdje wel proberen en gebruikmaken van de proefperiode!