Members Only kwestie

Enig idee wanneer hier een beslissing over gemaakt wordt?

1 like

Morgen gaan we in beraad! Ter informatie: tot die tijd liggen de aanvragen voor Members Only ook even stil.

6 likes

Ik vind het goed zoals het is. Dat je een x aantal posts moet hebben om bepaalde topics te zien (50 is prima). Ik vind ook niet dat we moeten overdrijven, het blijft gewoon een forum/internet. Ik zie ook niet in dat hoe meer posts betekent dat je betrouwbaarder bent? Er zijn genoeg mensen die hun hele vrije tijd steken in mensen oplichten op internet. En mensen die weinig meeposten en nooit iets kwaad zullen doen met privé dingen die ze op een forum lezen.

11 likes

Zijn jullie er aan uit geraakt?

1 like

Als we zo ver zijn, horen jullie het uiteraard.

1 like

Beste allemaal,

De poll heeft een week online gestaan en we hebben al jullie suggesties verzameld. De meerderheid is voor het aanscherpen van de regels dus daar gaan wij in mee. Hieronder vind je de nieuwe voorwaarden voor de Members Only categorie. Let wel, alle suggesties zijn besproken en overwogen maar ook de haalbaarheid voor ons als mods en admins hebben we hierbij in overweging genomen:

  • Je bent tenminste 30 dagen lid
  • Je hebt tenminste 50 posts geplaatst
  • De topics over tv-programma’s tellen niet mee in de post count.
  • Spammen is niet toegestaan.
  • Je wordt verwijderd uit de MO groep als je 3 maanden niet actief of vrijwel niet actief bent geweest. Dit hoeft niet in de MO topics te zijn. We gaan er vanuit dat jullie in dezen op ons vertrouwen, wanneer we iemand als niet actief beschouwen.
  • Je kunt een nieuwe aanvraag voor MO doen nadat je weer 50 berichten hebt geplaatst.
95 likes

Goede beslissing, 1 vraagje… wat zien jullie als niet actief? Letten jullie op dat dit niet teveel werk voor jullie is?

2 likes

Dat is dus aan ons om per geval te bekijken. Daarom vragen we jullie ook om erop te vertrouwen dat we dit netjes aanpakken. En om zoveel mensen zal dat niet gaan.

3 likes

Ik heb een paar dagen geleden een aanvraag gedaan, moet ik deze even opnieuw doen of wordt deze nog in behandeling genomen na deze update?

Ik heb dezelfde vraag, volgens mij heb ik zonder mijn “tvprogramma-posts” ook genoeg posts nu.

Als je voldoet aan de eisen kan je het indienen en zo niet zullen ze zeggen joe try again later :thinking:

1 like

Alleen als je een premium member bent

4 likes

Wat je 500 posts kost

1 like

Ik vind zelf: als je je niet prettig voelt om iets in principe met ‘het hele internet’ te delen, zou je dat ook niet moeten doen in members only gedeeltes. Want het garandeert namelijk geen enkele echte veiligheid. Maar goed, dat is een regel die ik voor mezelf aanhoud.

Ik denk nog steeds dat een internetforum met name laagdrempelig moet zijn, omdat het bestaat bij gratie van laagdrempeligheid. Ik denk dat weinig oude EGF’ers lid waren geworden als daar allemaal voorwaarden aan vast hadden gezeten. Ik vind dat je bij gebruik van een forum er gratis bijkrijgt dat er mensen meelezen. En dat is heus niet allemaal met een slecht doel, ik denk dat mensen er ook raad en adviezen door krijgen. Als ik ergens op google kom ik ook wel eens op fora waar ik zelf geen lid ben en waar ik wel waardevol advies kan lezen.

Maar wel of niet MO is inderdaad niet de kwestie nu (al denk ik dat die wel relevant is), maar wat mij betreft hoeven de regels niet aangescherpt. Ik vind 50 posts een flinke grens. Ik zou iig nooit zoveel moeite er in steken om iemand te volgen oid. Daarbij is het meeste wat hier gepost is (door mij incluis) echt een stuk minder interessant dan men zelf lijkt te denken. Zie regelmatig dingen staan die daarna verwijderd worden want te herkenbaar/privé/whatever en 9/10 keer vind ik het echt maar matig boeiend. Daarbij kan ik me overigens echt niet voorstellen wie mij stiekem online zou willen volgen. Plus vrijwel alles dat ik hier deel, weten mijn vriendinnen ook. Dus ja, die zouden mij kunnen herkennen maar het zou hen niets nieuws opleveren.

(HYPOCRIETALARM: Overigens heb ik wel mn avatar gister weggehaald omdat ik een screenshot van dit forum had gestuurd naar mn zweed over gratrunka en mn avatar stond rechtsbovenin en ik was bang dat ie dat zou traceren en dan mn berichten door google translate zou gooien en dan dingen over zichzelf zou lezen. Wat niet zo zeer confronterend voor m zou zijn, maar vooral heel erg raar? Vooral omdat de avatar duidelijk naar hem verwees. Het was wel midden in de nacht en dan ga ik altijd catastroferen (in mijn verdediging) en dit is wel een keer echt gebeurd met een ex en het EGF)

edit: mosterd na de maaltijd noemt men dit. Maar ik heb zoveel getypt dat ik het nu niet wil verwijderen.

12 likes


@Damnatio

Mihihihii

21 likes

Niet geheel mee eens.

Ik denk en hoop dat ik het nu wel kan zeggen omdat dit forum gelukkig nog niet zo bekend is als EGF of heel lang geleden girlscene.

Maar ik heb een enorme vervelende situatie meegemaakt vroeger dat mijn zus mij enorm stalkte omdat ik wegens redenen geen contact meer met haar had ( ooit anoniem een enorme post over geschreven op EGF, wil er niet teveel op in gaan. ) en al mijn berichten ging opzoeken en zelfs via die weg allerlei leugens over mij de wereld in hielp. Dus ik ben erg blij met members only. Geeft mij zeker een soort vrijheid om te zeggen wat ik wil zonder te veel na hoeven te denken in de zin "wat als ze mee leest " Heb ik heel lang niet durven doen namelijk.

Overigens was dit niet op EGF.

4 likes

Maar dit is in zo’n geval toch gewoon voor jou zo omdát je diegene niet kent? Dan is het inderdaad willekeurige informatie die voor jou niks zegt over die persoon. Maar als iemand hier op het forum zit en wel vermoedens heeft wie jij kan zijn, of als je zelf vermoedt dat bekenden hier zitten maar je weet niet onder welke naam, dan kunnen ogenschijnlijk onbenullige dingen bij elkaar net dat verschil maken om herkend te worden.

1 like

Gelukkig is het aan de mods om te beoordelen.

16 likes

Ze is 31 dagen lid en je moet 30 dagen lid zijn?

@Wonderland

Voortzetting van de discussie Updates en mededelingen:

2 likes

Ik heb het net ook gedaan volgens mij, klopt het dat daar zo’n automatisch bericht uit voort komt?
Schrok ervan! Dacht echt wat voor persoonlijk bericht heb ik nou weer verstuurd