Members Only kwestie

Hoezo zou je dit doen? Om spam tegen te gaan? Ik vind dit totaal niet transparant. Krijg er eerder de kriebels van en dan zal ik serieus een afweging maken of ik überhaupt hier wil posten en een member wil zijn.

1 like

Als het gaat om kiezen tussen de (relatieve) ‘privacy’ van actieve leden in persoonlijke topics en de toegankelijkheid van dat soort topics voor leden die weinig posten vind ik dat eerste wel echt zwaarder wegen. Ik snap gewoon echt niet waarom je toegang wil tot die posts zonder dat je zelf actief deelneemt, behalve een soort forumvoyeurisme.

Edit: wat ook nog zou kunnen, vooral bij gevoelige topics, is dat die sowieso alleen op aanvraag te zien zijn? Dan heb ik het niet over leed dat een relatie heet ofzo, maar mensen die echt persoonlijke dingen willen bespreken met lotgenoten.

Voor de toegang tot persoonlijke topics of foto-gerelateerde topics moest je in de 2000s op fora altijd een foto van jezelf naar de mods sturen met een briefje met je gebruikersnaam erop, wie weet dat nog? Hahahaha. Dat was echt in de tijd dat we dachten dat iedereen op internet een pedofiel was.

16 likes

Dat klinkt ook wel heel zwaar, alsof het een hele levenskwestie is. Het is maar een forum.

Dat moet toch niet het norm worden? Ik heb wel gelijk mijn vraagtekens erbij.

Ik ben zelf zo’n lid die niet veel post in de non-member topics maar wel veel lees en like. Op het EGF zat ik meer in de topics die nu memberonly zijn. Snap wel dat iemand eerder zei dat dit meer openbaar voelt. In members only zal ik sneller een foto posten bijvoorbeeld (wat ik deed voordat deze regel inging).

4 likes

Nou, precies dat dus. Het was maar een suggestie, als dat niet werkt helaas, maar dan hoeft het forum niet direct kut te zijn

En dan zou je voor elke x een poll kunnen maken voor het aantal, als je dit echt in extreem goed overleg wilt haha

1 like

Je kunt natuurlijk niet controleren of iemand daar de waarheid post, maar dat kun je dan van het hele forum zeggen: is het niet inderdaad een idee dat een nieuwe member ook sowieso een ‘voorstelvragenlijst/vriendenboekjetopic’ invult? Zodat we enigszins iets weten van wie er evt toegang krijgt?
Als ‘extra eis’?

1 like

Ik vind dit best ver gaan, ik kan mij voorstellen dat dit voor mensen wel een drempel kan zijn. En wat voegt het eigenlijk toe want je kan complete onzin invullen.

15 likes

Alle input nemen we mee maar ik stel wel voor dat we nu niet zelf aan de slag gaan met allerlei polls. Als we zulke extra info nodig hebben, laten we het uiteraard weten! Het is goed om eerst even te kijken welke richting we uberhaupt uit willen.

5 likes

Was ook niet zo serieus bedoelt hoor haha. Ik bedoel meer dat jullie dit zouden kunnen doen. Ik vind het sowieso goed hoe het nu is en van mij hoeft het niet verandert te worden.

2 likes

Ja dat dacht ik dus ook… en het is idd niet echt betrouwbaar. Ik zou het zelf een ‘veilig idee’ vinden maar heeft een hoge mate van schijnveiligheid :sweat_smile:

2 likes

Ja dat vind ik inderdaad wel, maar ik vind sowieso heel het member only schijnveiligheid haha.

6 likes

Precies en als iemand echt ergens bij wilt komt diegene er op de een of andere manier toch wel bij.

1 like

Ja ik denk dat “we” dit ook niet moeten vergeten in dit topic. Hoeveel regels je ook in stelt, als iemand echt kwaad in de zin heeft, lukt het toch wel. Betekent natuurlijk niet dat je er niks aan hoeft te doen, maar het blijft mogelijk.

1 like

Haha ik voel me een beetje aangesproken hierdoor, omdat ik er een aantal dagen geleden wat over gepost heb.
Ik vind 50 al moeilijk te halen, laat staan 100! :laughing:

Overigens zei ik dat alleen maar omdat ik in het begin lid was en toen in alle topics kon, en daardoor weet van het zwangerschapstopic. Vanwege mijn zwangerschap lijkt het me leuk om in dat topic mee te lezen/posten… That’s all. :slight_smile:

Snap jullie dillemma ook wel hoor trouwens.
Ik vind juist topics zoals expeditie robinson en first dates leuk, vanwege het samen kijken en posten.
Ik zou het okay vinden als je die dan inderdaad niet zou meetellen in het aantal posts.

2 likes

Ik hoop dat de post limiet niet omhoog gaat. Ik ben best wel een actieve forummer vind ik zelf, kijk dagelijks meermaals, deel regelmatig likes uit en heb al een aardige leestijd opgebouwd (vond het eigenlijk best confronterend hoeveel :sweat_smile:) maar post niet zoveel omdat ik niet wil ‘posten om het posten’ en vaak niet het idee heb dat ik echt iets toe kan voegen. Ik kom hier echter wel al 13 (?) jaar heel graag (voorheen EGF meegeteld dus) en vind het echt jammer dat ik nu een aantal van mijn voorheen favoriete topics niet meer in kan. Maar goed ik kom vanzelf een keer bij de 50 haha. Hoop dus alleen dat het niet nog verder verhoogd wordt. Ik moet trouwens zeggen dat ik in al die jaren het nooit als ‘asociaal’ heb gezien om veel te lezen maar niet zoveel mee te posten. Die vibe krijg ik nu wel een beetje. Vroeger (>5 jaar geleden) was ik trouwens wel een vrij actieve poster maar merk dat ik nu vaak gewoon minder behoefte heb om te reageren/dingen toe heb te voegen dan destijds.

29 likes

Hierop inhakend; ergens kan ik me ook wel voorstellen dat het ‘tegenwoordig’ als moeilijker of enger ervaren kan worden om hier actief mee te posten. Juist omdat er al vrij veel op MO staat en de mensen die daar in zitten elkaar dus echt wel beter leren kennen. Dat werkt ook (vaak) wel weer door in het openbare gedeelte van het forum qua interactie, inside jokes etc. Zeg niet dat het per se zo is, maar kan me voorstellen dus dat de stap daardoor iets moeilijker wordt?

Anyway, kan me best voorstellen dat sommigen het prettig vinden om de regels wat strenger te maken. Zelf sta ik er redelijk neutraal in omdat ik dus, ook in MO, wel echt bedenk dat het internet is en blijft en ik ben er zelf nog altijd verantwoordelijk voor wat ik wel en/of niet deel.

6 likes

Dit heb ik ook! Ben hier al sinds begin mei en bedacht me eergisteren dat ik hier meermaals per dag meelees en soms baal dat er niet veel nieuwe posts in m’n favoriete topics zijn. Dus ik dacht ik reageer wat meer dan komen daar weer reacties op en heb ik meer om te lezen! Met als extra doel ook eens aan die 50 posts te geraken. Zou ook balen als dit er plots 100 zijn omdat ik me dit net voorgenomen had. Niet dat ik dan niet meer zou posten maar ik hoop dat m’n gevoel duidelijk is

Maar het forum bestaat al 6 maanden, dan moet je toch wel 50 dingen kunnen posten als je er “al vanaf het begin bij bent”? Oké ik snap dat het unfair is als dat nu gebeurt maar er zullen altijd nieuwe mensen komen en het zal nooit eerlijk zijn voor iedereen maar het moet er ooit toch eens van komen?

5 likes