Members Only kwestie

Maar het gaat toch niet per se om de hoeveelheid die te lezen is?
Als je dingen wilt posten over daten/relaties/breakups/zwangerschappen etc, dat zit toch in members only en daar kan je dan niet bij als je niet genoeg posts hebt terwijl je daar misschien juist wel een bijdrage wilt leveren.

9 likes

De nieuwe leden die hier niet vanaf het begin zitten, weten waarschijnlijk niet eens dat deze topics bestaan.

1 like

Ah ja dat snap ik wel. Al acht ik de kans niet groot dat je dan ineens een florerende actieve forummer wordt omdat je dan toegang hebt tot die topics

Ik vind dat het wel een beetje uit context gehaald wordt wat ik zeg. Ik zeg gewoon dat sommige mensen gewoon minder behoefte hebben aan op alles reageren en dat ik niet vind dat ze daarom lurkers zijn of dat ze hier niet horen want ze durven niet posten. Verder zeg ik al de hele tijd dat ik ook vind dat er regels nodig zijn maar dat ik niet denk dat 100 posts ipv 50 de spammers gaat tegenhouden

2 likes

Meer posten in MO kan natuurlijk wel. Als je op EGF bijvoorbeeld heel actief was in Het leed dat daten heet of het subforum zwanger & kinderen, dan kan ik me wel voorstellen dat je meer gaat posten als je straks weer toegang hebt tot die topics.
Verder ben ik het helemaal met je eens.

Edit: wat @littlenumbers ook zegt dus :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik zie wel eens voorbij komen dat er bijvoorbeeld wordt gevraagd of er geen date topic is of een keer had iemand gepost over een break up en toen werd er ook naar dat topic verwezen en die kon daar niet in.

Ik heb vooral zoiets het is een openbaar forum laat iedereen gewoon overal bij kunnen maar ik weet dat dat een impopulaire mening is haha.

14 likes

Dat laatste denk ik wel. Met 50 posts kun je nog denken: even doorkmallen dan zit ik erbij. Met 100 posts gaan mensen daar echt niet aan beginnen denk ik

Ja, misschien. Ik kan het me moeilijk inbeelden omdat ik me moeilijk kan voorstellen dat mensen echt gewoon random shit posten om in die extra topics te kunnen! Maar het gebeurt dus blijkbaar wel :stuck_out_tongue:

1 like

Jazeker gebeurd dat

Komen er trouwens per week veel nieuwe bezoekers bij?

Ja precies! Ik heb het idee dat ik mezelf herhaal, maar wat is nou het punt van voornamelijk meelezen en dan piepen dat je niet bij de members only posts mag? (tegen niemand in het bijzonder trouwens, gaat me om het idee) Het is toch helemaal niet raar dat er in een online gemeenschap iets van participatie wordt verwacht? Ik vind het gewoon zo gek als mensen (wederom, in het algemeen) uitspreken dat ze het zo ‘jammer’ vinden als ze niet mee mogen gluren bij topics over seks of relaties of foto’s. Waarom vind je dan precies dat je daar recht op hebt?

21 likes

Heel mooi gezegd, ik volg je volledig!

1 like

Ja lekker de juicy stuff lezen maar niets (daaraan) bijdragen. Wat mij betreft mag de grens omhoog naar 200 posts zelfs :stuck_out_tongue:

3 likes

Nee, omdat ze lurken :yum:

15 likes

Ik vind het eigenlijk nog steeds heel vreemd dat er zo’n grote behoefte is aan een MO gedeelte. Jarenlang is EGF openbaar geweest en heeft iedereen naar hartenlust gepost, nu moet het ineens heel exlusief worden? Dan had toch vanaf het begin dit een gesloten forum moeten zijn?
Nouja goed lang verhaal kort, ik vind dat het hele MO eraf mag en gewoon een openbaar forum zijn.

16 likes

nou ik herinner me behoorlijk wat vragen om besloten gedeeltes?

8 likes

Of we een Members Only groep hebben, staat nu niet ter discussie, voor de duidelijkheid. That ship has sailed, zullen we maar zeggen. Maar input voor al dan niet aanscherpen van de regels, ontvangen we graag!

16 likes

Oh! Miss wel een belangrijk detail dat ik op egf pas 1,5 jaar actief was inderdaad. Dus heel veel geschiedenis niet meegekregen.

Ik kom van een ander openbaar forum heeeel lang geleden (fancy) en toen dat ophield te bestaan is er een gesloten forum gebouwd en een open. Still going strong daar en was daar de perfecte oplossing.

1 like

Ik heb bijvoorbeeld nog nooit in het Mode-advies topic gelezen. Als ik een topic begin te lezen lees ik het ook helemaal. Dit topic heeft 1,4 K posts. Dat lees ik natuurlijk niet ff snel tijdens m’n rookpauze op het werk. Tegen dat ik alles gelezen heb heb ik waarschijnlijk wel een paar keer gedacht o ik kan dit of dat reageren maarja dit is een post van 3 maanden gelezen ik zal zwijgen. Maakt dat mij dan een lurker?

1 like

Alleen lezen en niet bijdragen = lurker ja. Wat de reden van het niet posten is doet er dan niet toe

5 likes