Members Only kwestie

Nu dat we de keus hebben kun je toch andere keuzes maken?

Hee ik zat ook op Fancy. En daarna op een gesloten forum met een heel beperkt groepje… Jij ook?

1 like

lurker

/ˈləːkə/

noun

  1. a person who lurks, in particular a user of an Internet message board or chat room who does not participate.
2 likes

Dat vind ik een beetje kort door de bocht maar we hebben duidelijk een andere mening dus dan ga ik er niet verder op in want we zullen het niet eens worden!

2 likes

Nu zit ik door deze ‘discussie’ wel aan m’n 50 posts haha. Zal nog even wachten met m’n aanvraag :stuck_out_tongue:

33 likes

Ik zie niet zo goed hoe een eis als kwalitatief inhoudelijk posten opeens gelijk staat aan neerkijken op als je dat niet doet?

2 likes

We hebben er heel duidelijk voor gekozen om openbaar input te vragen. Wellicht zijn er oplossingen waar wij nog helemaal niet aan gedacht hadden of vindt iedereen hoe het nu gaat wel best. Maar wij als mods moeten wel duidelijke richtlijnen hebben voordat we als subjectief bestempeld worden. Als iedereen zoiets heeft van: we vertrouwen erop dat jullie het gespam etc. er wel tussenuit halen, ook goed. Maar dan willen we wel even die goedkeuring om het zo maar te zeggen.

Uiteindelijk verzamelen we alles en kijken we waar de meeste voorkeur naar uit gaat en wat (technisch) handig is voor ons.

3 likes

Maar zijn er zoveel nieuwe leden? Ik heb het idee dat meestal als er aan een nieuwe poster gevraagd wordt waar diegene vandaan komt, er toch gezegd wordt dat ze ook op egf zaten/via wt van egf komen (oprechte vraag!)

Regels zijn te streng. Als je kunt aantonen dat je geen viezerik of een of andere spammer bent vind ik dat je best mag worden toegelaten. Ook als je al jaren op het oude forum zat vind ik dat het wel wat versoepelend mag zijn. :kissing_closed_eyes:

er komen voortdurend nieuwe leden bij, ja.

edit: oh, je bedoelt nieuw als in niet vanaf ander forum, sorry. maar hoe is dat relevant? iedereen begint hier gewoon opnieuw met een schone lei als het ware.

maar iedereen kan toch zeggen van “ik was die of dat of het vorige forum”? Dat valt niet te controleren.

2 likes

Precies, en wat zijn daar de maatstaven dan weer voor. Hoe lang moest iemand daar dan weer lid zijn geweest. Zo blijf je bezig. Daarom maken we geen uitzonderingen. Het heet ook Forum Feminarum en niet Ellegirl :yum:

5 likes

Inderdaad :wink:
Relevant omdat ik reageerde op Lula die zei:

Maar inmiddels was de discussie alweer een heel stuk verder :see_no_evil:

1 like

Over die naam gesproken… :wink:

8 likes

image

BAN!!

Nee maar serieus, laten we het over Members Only hebben.

8 likes

je hoeft toch ook niet in die enkel in die MO-topics te posten om member te blijven? Zolang je gewoon meepost op het forum, in welk deel dan ook blijf je members only toegang hebben dacht ik?

wat @Eddie dus al zei haha

2 likes

@LaPetiteRobeNoire
Nee hoor, actief blijven in het algemeen.
Vooral om dus te voorkomen dat mensen bewust posten om in MO terecht te kunnen (om te lezen?) en vervolgens (bijna) stoppen met posten. Dus als mensen twee maanden lid zijn van MO en 54 posts hebben begint het frappant te worden.

4 likes

Waarom posten belangrijk is in deze kwestie, is omdat zonder posters het forum niet bestaat. Zonder posters kun je geen juicy verhalen lezen maar kun je ook geen nuttig advies ontvangen.
Zonder posters zijn er uberhaupt geen topics, zeg maar.
Er zijn altijd mensen die meer lezen dan posten en dat kan ook gewoon. Maar alleen lezen en niet posten … is een soort meeliftgedrag. Je bent dan lid van een community waar je niet zichtbaar aan bijdraagt. Je hoeft echt geen privacygevoelige dingen te posten maar een reactie op een ander, een ergernisje delen, iets delen waar je blij van wordt, dat is toch niet te veel gevraagd?

9 likes

Ik heb niet alles gelezen, maar ik als “nieuweling” vind die grens van 50 best hoog. Ik weet dat ik in bepaalde topics (heel) actief zou zijn (net als in het verleden bij topics over daten/seks) maar die zijn nu niet bereikbaar voor mij. Dus heb ik het idee dat ik maar dingen moet posten om de 50 posts te kunnen halen, wat ik ook weer onzin vind want ik ga niet posten om het posten. Dus ga ik die 50 posts nooit halen denk ik nu :’).
Overigens vond ik het “vroeger” altijd heel irritant als zoveel mensen meelazen en zelf niks actiefs bijdroegen (of alleen vragen stelden en geen eigen situaties inbrachten), dus ik vind het wel heel tof dat jullie hiermee aan de slag zijn gegaan! Alleen heb ik het idee dat ik nu de boot heb gemist en dat vind ik jammer :stuck_out_tongue:

Precies, dat voelt een beetje als Youtuber worden voor het geld. Post hier lekker mee omdat je het leuk vindt en niet met als doel die MO topics. Dat komt vanzelf.

4 likes