Members Only kwestie

Maar de discussie gaat niet over het wel/niet willen handhaven van de Members Only groep. Die blijft. De vraag is alleen of de regels daarvoor aangescherpt moeten worden. Dus ik ga uit van nee :yum: Tenzij je dat al bedoelde, de bestaande regels handhaven. Dan heb ik niks gezegd!

2 likes

Haha ja sorry, ik bedoelde dus dat ik vind van niet (omdat we er dus anders in doorslaan naar mijn mening)

Eens met @Applepie @hummus en @Morganfreeman!

Ik vind dat MO inderdaad een soort schijnveiligheid oplevert.
Iemand die heel actief is in bijv. het wat je even kwijt wilt of WAYWT, kan prima een meelezer zijn in het zwanger / kinderen topic.
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om te bedenken of datgene wat je plaatst wel handig is.

Ik postte eerst veel mee in het wat je even kwijt wilt zwanger kinderen, de laatste tijd veel minder omdat het topic voor mij nu veels te snel gaat. Er zijn veel ‘nieuwe’ leden daar, wat hartstikke leuk is. Maar ik ‘ken’ deze leden minder goed omdat ik minder op hen reageer en zij minder op mij?
Ik lees wel nog mee en plaats af en toe een bericht. Maar het heeft soms weinig zin om te reageren op oud bericht.

Ik ben zelf bewust selectief met het plaatsen van foto’s op het forum, maar heb wel een aantal ff’ers op mijn instagram.

Conclusie: regels niet aanscherpen

2 likes

Wat is er mis met meelezers :disappointed_relieved:

5 likes

Met alleen maar meelezers is er geen forum bijvoorbeeld. Waarom zou je alleen willen meelezen zonder ooit ergens op te reageren?

2 likes

Tja, ik persoonlijk vind het raar om ‘gebruik te maken’ van de adviezen die hier gegeven worden en te genieten van alle lollige verhalen zonder zelf ook maar iets terug te geven. Een forum is bedoeld voor interactie. Stel dat we allemaal alleen nog meelezen, dan is de pret snel over. Als je hier een account aanmaakt, verwacht ik ergens wel dat je ook een steentje bijdraagt aan een levendige community. Zonder actieve gebruikers geen forum.

9 likes

Maar wat is ‘actief’. Volgens mij is dat voor iedereen hier ook verschillend.
Dus hoeveel post vind iedereen dat je gemiddeld per maand maken wil je actief zijn en geen meelezer (een meelezer doet alleen lezen natuurlijk, maar ben je dan met 1 post per maand actief? of per jaar?).

In mijn geval bedoel ik hierboven meelezer = niet posten, actief = posten. Hoe vaak dat is, geen idee, niet over nagedacht. Maar dan spreek ik voor mezelf en dat heeft dus niks te maken met eventuele regels die we hanteren.

Geen idee, vind het heerlijk om mee te lezen maar zie mezelf niet als profiteur. Dat proef ik wel een beetje in jouw reactie.

Wel steeds vaker overwogen om mee te schrijven, vooral ook dingen waar ik echt iets van af weet. Verder vind ik dat heel veel mensen leuk schrijven en grappige dingen meemaken. Daarmee vergeleken ben ik maar saai…

Ik begrijp jou ook wel. Op het vorige forum heb ik ook een x aantal maanden meegelezen, maar ik had steeds vaker het gevoel van ‘oh hier heb ik ook ervaring mee, misschien kan ik die persoon een tip geven.’ Of ‘oh ik heb nu toch iets meegemaakt wat ik eigenlijk kwijt wil, maar ik heb nu niemand waar ik het persoonlijk tegen kan zeggen.’ Of ‘ik zit ergens mee en wil graag tips hoe mensen hiermee om zouden gaan.’ Dus toen heb ik een account aangemaakt, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je nooit iets leest wat je aan spreekt en waar je ook iets over kwijt wil. Dus om in jouw woorden te spreken, vind ik (als je het even heel letterlijk gaat nemen) dat je wel profiteert van andermans verhalen zonder zelf ooit iets te plaatsen. Want stel iedereen denkt zoals jou, dan valt er op een gegeven moment niets meer om ‘heerlijk’ te lezen.

Dus ik zou je graag aan willen moedigen om lekker mee te schrijven. Wat je zelf ook al aangeeft over dingen waar je iets van af weet. En het hoeft echt niet spannend, cool of grappig te zijn.

3 likes

Dat zijn twee aparte dingen, met 50 posts kun je in de MO maar dan ben je zeker nog geen regular.

Ja dat denk ik wel!

Is het misschien een idee om niet actieve leden (MO leden die al 2 maanden niet gepost hebben ofzo ik noem maar wat) te verwijderen uit het MO gedeelte? Dan filter je de meelezers er uit
Of is dit niet haalbaar om uit te zoeken voor de mods?

Aan de andere kant, meelezers heb je toch daar doe je niet zo veel aan en dat is het risico van posten op een forum. Ik ben met mezelf in dilemma :joy:

4 likes

Ergens vind ik dit een goed idee, maar aan de andere kant hoe bepaal je dan wanneer iemand weer actief genoeg is om erin te mogen? Of stel dat iemand in verband met persoonlijke omstandigheden even een forum-pauze heeft, hoe actief moet je dan worden voordat je “goed genoeg” bent voor MO

1 like

Ja inderdaad, dit is toch niet haalbaar. Van iedereen uit gaan zoeken waarom iemand (tijdelijk) niet of minder post. Drukke stage, op reis, allemaal goede redenen.

2 likes

Daarom zeg ik; ook 2 maanden ik noem maar iets. Je zou ook een halfjaar kunnen pakken dat is reëeler. Maar geen idee of dit soort dingen makkelijk te filteren zijn met software of iets, geen verstand van dat soort dingen.
Was maar een idee joe

Sorry @Mhysa, las je bericht pas na dat ik postte.

2 likes

Ik snap niet helemaal waarom het zou afstoten? In principe streven we allemaal naar een MO gedeelte waar, als je leuk meepost, gewoon toegang krijgt. Zoals @Nescio perfect omschreef is MO gewoon een beetje een vertrouwelijke omgeving. Dus post leuk mee = vertrouwelijk = toegang tot MO
Ik denk dat het alleen afstoot als je het ziet als een hele lijst met eisen die je moet afvinken om maar bij ‘the juice’ te kunnen, zonder zelf deel te nemen aan het forum. In dat geval vind ik dat je ook geen toegang zou hoeven krijgen.

Oke ik ben een duidelijke spuitelf in deze discussie sorry! Over het verscherpen van de regels denk ik dat er al veel zinnige dingen zijn gezegd om over na te denken voor de Mods :blush:

5 likes

Ik ben het er ook mee eens dat je toegang krijgt als je een tijdje leuk mee post, maar ik vind de regels zoals ze nu zijn prima en zou ze niet aanscherpen. Het moet wel haalbaar blijven. Te veel of te ‘zware’ eisen halen voor mij het idee van een forum een beetje weg. Maar er zijn genoeg argumenten genoemd denk ik idd.
Edit: en ik vind het dus trouwens prima als de mods controleren op spammen.

1 like

Ff Regulars is toch iets anders? Ik dacht een aangemaakte groep waar mensen aan zijn toegevoegd. Zie ook mensen daar met nul posts tussen staan namelijk.

beetje eng gewoon?

2 likes