Menstruatie/PMS topic

Naproxen of Ibuprofen (vallen onder dezelfde medicijngroep, NSAID’s) en dan combineren met paracetamol werkt voor mij meestal wel voldoende. NSAID mag je 3x op een dag en paracetamol (2 tabletten) mag je 4x, dus ik neem dat de eerste 2 dagen altijd volgens een vast schema in, anders kom ik niet van de bank af :sweat_smile:

1 like

Voor de mensen die Clue gebruiken: wanneer registreren jullie de start van jullie menstruatie? Mijn menstruatie begint vaak met 1 of 2 dagen bruin/ oud bloed maar heb wel eens gelezen dat helderrood bloed de echte start is van je menstruatie. In Clue twijfel ik of ik het oude bloed als spotting moet meetellen of het beste pas kan starten met tracken bij echt rood bloed. Hoe doen anderen dit?

Ik heb rood/roze bloed meestal, en ook maar heel klein beetje. Halve inlegkruisje ofzoiets. Dat tel ik als mijn 1e dag.

Ja ik doe het ook als spotting maar dat telt ie inderdaad niet. Misschien maar registeren als licht bloeden dan?

Oh thanks voor het nagaan!

Ik ben al 15jr ongesteld, ik slik nu al bijna 2 jr de pil niet meer. Nu ben ik ongesteld en voro het eerst had ik echt een mega bloedprop die de wc inplonste (grootte was een 2 euro munt denk ik) Ik schrok hier best van, hebben meerdere dit ook wel eens gehad?

1 like

Disclaimer, ik ben geen arts maar ken dit wel. Het is niet ongewoon om grotere stolsels te verliezen tijdens je menstruatie, dat is mij door meerdere artsen verteld.
TMI: Ik heb weleens iets ter grootte van een plakje rosbief gehad..

Als het heel vaak voorkomt, je er veel last van hebt of als je je er echt niet lekker bij voelt, neem dan voor de zekerheid even contact op met je huisarts. Die kan je verwijzen naar een gynaecoloog.

3 likes

Dankje voor je snelle reactie, ik voel me al iets meer gerust gesteld hierin!

1 like

Rosbief will never be the same

5 likes

Ik zette het nog wel in een spoiler. :rofl:

2 likes

Komt veel voor hoor, ik ben het niet zonder gewend :slight_smile:

2 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Zijn er hier nog meer mensen die een verstoring in hun cyclus / cycli hebben waargenomen na de vaccinatie?

In het coronatopic hebben meerdere mensen hierover gepost! Je bent dus niet de enige.

1 like

Oeh dank! Dat topic volg ik normaal niet omdat dat me iets te snel ging met het tempo van posten / bijlezen, maar ik ga even kijken.
Mijn huidige cyclus is namelijk extreem lang, mijn twee voorgaande waren voor mijn doen kort. En ik ben volgens de 7 a 8 testen die ik gedaan heb niet zwanger. Ik vind het zo raar.

Ik heb ook een andere menstruatie dan normaal, als het al een menstruatie is? Al sinds ruim vier dagen alleen wat bruinpaarsig gekleurd slijm. Meer spotting dus dan menstruatie. Heel raar, heb er minder last van maar word liever ongesteld op de gebruikelijke manier :confused:

1 like

Ook recent gevaccineerd?

Ik heb halverwege mijn cyclus spotting gehad en ben na 48 dagen (en een shitload negatieve zwangerschapstesten) eindelijk ongesteld geworden. :upside_down_face: En mijn baarmoeder is flink boos dus ik ben blij met ibuprofen en paracetamol.

Ja iets langer dan een maandje geleden! Hoop dat het snel komt ivm mm vakantie. Zat nog zo te juichen dat mn ongesteldheid hoogstwaarschijnlijk voorbij was als we weg gingen… vervelend dat het nu zo heftig is bij jou!

Pfff, zoveel kramp. Slaap niet thuis en ben de naproxen vergeten mee te nemen. Sinds ik m’n koperspiraal heb (2 jaar) is elke menstruatie 3x zo heftig.

Heb op dit moment mijn menstruatie en ik ben een beetje van slag. Mijn uitstrijkje is niet goed en er is dus behandeling nodig om de onrustige cellen weg te snijden, maar ik voel me daar zo vaag bij dat ik deze menstruatie extra vervelend vind ofzo? Kan het niet goed uitleggen maar het is net of deze menstruatie extra pijnlijk is. Bah.