Menstruatie/PMS topic

Sorry dit zijn geen experts. Die van Period Power is acupuncturist en haar enige credentials zijn verder dat ze er een boek over geschreven heeft.

Ik zou eerder Mama Doctor Jones volgen, zij maakt goede video’s vanuit een medisch en wetenschappelijk perspectief. Zij is gynaecoloog. Bijvoorbeeld deze video:

8 likes

Ah thanks, interessant! Wil me er graag nog meer in verdiepen.

1 like

Ik heb altijd een langere cyclus. Vaak tussen de 32 en 35 dagen. Zit nu op dag 41… Ik maak mij meteen zorgen. Niet om een zwangerschap want dat zou prima zijn maar hoe kan het ineens zo uitlopen? Denk juist direct dat er echt iets is of dat ik niet meer vruchtbaar ben oid. Maar om nou direct naar de dokter te gaan, zal je zien dat ik morgen ongesteld word.

2 likes

Weet je of je een eisprong hebt gehad? Soms komt die gewoon niet en raakt je cyclus daardoor ontregeld. Gebeurt sowieso wel vaker bij verder gezonde vrouwen, als het iets eenmaligs is zou je daar niet per se voor naar je huisarts hoeven.

2 likes

Volgens de fertiliteitsarts waar ik laatst zat mag je cyclus 2-3 keer per jaar langer/anders zijn. Meer dan 3x wordt (door die arts) gezien als afwijkend en reden voor bv regelen met medicatie (bij zwangerschapswens). Ik was daar met iemand mee en het ging in dit geval om iemand die 2/3x per jaar een cyclus van 6-8 weken heeft. De tussenliggende cyclussen zijn wel gewoon steeds hetzelfde aantal dagen bij haar,

1 like

Alle influencers staan weer te shinen in hun Snuggs menstruatieondergoed. Het lijkt me eerlijk gezegd niks. Na mijn bevallingen ben ik best wel heftig ongesteld. En gaat het niet enorm meuren? Gebruiken jullie dit wel eens?

Nee het gaat niet stinken als je het na het dragen op de juiste manier opbergt

5 likes

Ik gebruik nu ongeveer een jaar enkel Snuggs, geen andere menstruatieproducten. Als je het ondergoed na gebruik met koud water uitspoelt en vervolgens wast (ik was ze gewoon mee met de zwarte was op 30 graden), gaan ze niet stinken. Ik ben er heel tevreden over! Hiervoor gebruikte ik maandverband.

3 likes

Ik heb van 3 merken getest en die van snuggs zijn het fijnste vooral qua geur. Ik was er ook sceptisch over qua hygiene maar echt top.

Maar moet je dan steeds een schone Snuggs onderbroek aan doen gedurende de dag? En voelt het niet ‘vies’ als je gaat plassen en dan de gebruikte snuggs weer omhoog doet. Ik vind dat altijd zo’n naar gevoel met bijv gebruikt Maandverband.

3 likes

Dit wil ik ook weten!

2 likes

Ik doe ‘s ochtends een schone aan als ik uit bed kom en ‘s avonds als ik naar bed ga. En ik heb niet datzelfde ‘vieze’ gevoel als met gebruikt maandverband als ik ‘m omhoog doe na het plassen. Ik veeg er altijd even met een wc-papiertje over als er bloed op ligt wat er niet in is getrokken, zeg maar (soms is het bij mij heel dik).

1 like

Ik kan een hele dag met één onderbroek doen, maar ik ben niet heel erg heftig ongesteld. Ik zou niet de hele dag met één tampon (naast dat dat natuurlijk ook niet echt de bedoeling is) of één maandverband kunnen dus dat vind ik wel een voordeel. Vind het ook niet vies voelen en als er wel iets op zit kan je het wegvegen.

En dan 's nachts gewoon een schone :slight_smile:

1 like

Grappig dat de ervaringen toch wel echt positief zijn! Ik zou dan denk ik 3x per dag een schone onderbroek aan moeten doen. En 's nachts ook. Dat wordt wel een dure grap natuurlijk. Maar wie weet probeer ik het een keer :drop_of_blood:

1 like

Maar hoeveel tampons gebruik je dan overdag en hoeveel in de nacht? Want een onderbroek staat niet gelijk van 1 tampon, dus dat scheelt wel.

1 like

Ik heb laatst menstruatie ondergoed van de Hema gekocht maar dat vind ik dus echt geen aanrader. Niet op de zwaarste dag gebruikt maar toch voelde het na een uurtje of 2/3 koud en nat aan (ik heb een vrij lichte menstruatie).
Ik heb nu verder gezocht en zie dat Bamboozy heel goed beoordeelt wordt dus die ga ik nu eentje bestellen. Kennen jullie dit merk ook? Ik ben daar wel benieuwd naar. Snuggs wil ik ook graag uitproberen maar juist door alle influenser reclame wacht ik daar het langste mee…

Poe, op de ergste dag denk ik wel elke 2 uur een wissel van maandverband. Maar na mijn bevalling (14 maanden geleden) is mn cyclus nog een beetje in de war. Hopelijk wordt het in de toekomst nog wat minder bloederig :sweat_smile:

Wat rot zeg! Ik verlies zelf mega weinig bloed en ik zou gerust 2 dagen met een onderbroek kunnen doen (doe ik niet, doe er 2 op een dag dus overdag en in de nacht een nieuwe)
De onderbroek met de meeste druppels zou voor 5 tampons goed zijn, dus dan kan je denk ik een heel eind komen overdag.

Mocht je het willen proberen zou ik vooral kijken naar de onderbroeken met de meeste druppels (= grotere absorptie). Daar heb je denk ik meer aan en kan je het het beste testen.

Omdat ik ben begonnen met 1 menstruatie onderbroek, heb ik hierbij tampons gedragen.
Ik draag anders altijd inlegkruisjes bij tampons.
Ik vind het een top combinatie!!

Maar wat doen jullie op de fiets naar het werk bij zware dagen? Ik heb dat gewoon nooit gedaan maar omdat het maar 14 km enkel is wil ik het wel proberen.

2 likes

Ik heb eentje van de Wibra en ben niet ontevreden!

2 likes