Menstruatie/PMS topic

Ben benieuwd hoe die van modibodi zijn! Ik heb van snuggs meerdere, ook adhv het maattabel gekozen en sommige zitten alsnog super strak rondom m’n been/lies.

Ik ben ook benieuwd!

Zat zelf ook te twijfelen om die van lindex te proberen, daar hebben ze ook 20% nu (nog steeds mega duur).

2 likes

Heeft iemand dit weleens gehad?

Ik (geen hormonale anticonceptie) werd eergister ongesteld na een cyclus van 28 dagen. Dat is een beetje kort voor mij, maar niet extreem afwijkend. Toen was ik 1 avond ongesteld en toen is het daarna gewoon opgehouden! Terwijl ik normaal 4 dagen menstrueer. Nu weet ik niet wat voor random bloeding dit was haha, was dit een soort mini pre ongesteldheid of was dit het gewoon?

Heb dit nog niet eerder gehad, dus ben benieuwd of anderen dit herkennen van een natuurlijke cyclus

Het is wel vreemd als je cyclus ineens verandert qua duur, maar het is niet onmogelijk. Gek is t wel als je maar 1 dag bloedt waar je er normaal meer dagen hebt.

Een paar vragen:

1. Zou je zwanger kunnen zijn?
  2. Heb je wel eens een beetje spotting tussen je menstruaties in?
  3. Heb je wel eens bloedverlies na het vrijen?
  4. Zou je een SOA kunnen hebben?
  5. Ben je al 30 en/of heb je al een keer een uitstrijkje gehad?

Als je op een van de vragen 2 t/m 4 ja kunt antwoorden zou ik een keer naar de dok voor wat meer testjes. Voor antwoord 1 kun je natuurlijk een test doen of wachten of je menstruatie toch nog doorzet haha.

Als je op alles nee antwoordt zou ik gewoon ff wachten en zien wat er maybe nog komt.

2 likes

Thanks voor je uitgebreide antwoord! Ik ben 2 dagen later toch nog ongesteld geworden, dus ik denk dat het gewoon even een random bloeding was ofzo.

2 likes

Ik voel me echt vreselijk ellendig en ik denk dat het PMS is en ergens hoop ik het ook want dan gaat het iig binnenkort over. Wil echt even verdwijnen bah.

2 likes

Bwaa even menstruatieleed delen… Ik heb mega pijnlijke krampen vandaag, had vanochtend op werk een paar keer dat ik even moest stoppen met wat ik aan het doen was omdat ik een beetje aan het sterven was van binnen. En krijg er ook direct zo’n stekende koppijn bij. En toen was ik bijna doorgelekt en kwam ik erachter dat ik geen tampons meer had. Dus moest ik nog naar de drogist met mijn zere kop. Heb het even helemaal gehad met het vrouw zijn :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ja kijk even in het endometriose topic!

2 likes

De afgelopen 2 cycli heb ik echt een rare menstruatie gehad met alleen maar bloed als ik veel inspande of tijdens het vegen na een toiletbeurt. Heel irritant was dat. Nu wordt dit ingehaald met anuskrampen, buikpijn, opgeblazen van hier tot Tokio en het gevoel alsof iemand constant met messen in mijn eierstokken aan het steken is :smiling_face_with_tear: Love my life

Edit: o ja en zes keer zoveel bloedverlies :slightly_smiling_face:

Ik werd vannacht wakker met zoveel pijn aan mijn benen en ja hoor, ongesteld geworden. Die pijn lijkt steeds wel erger te worden. Dat duurt dan een dag en dan gaat het wel weer maar pfff, zo vervelend.

Ik ben zelf zo dom geweest om de afgelopen drie dagen te sporten en nu ben ik vandaag ongesteld geworden en echt alles doet zeer :confounded:

Ik ben wel blij dat mijn nieuwe Apple Watch ook temperatuur meet, hierdoor kan ik echt zien of ik ongesteld moet worden (door de temperatuur die dipt). Moet er wel bij zeggen dat ik een hele reguliere cyclus heb.

1 like

Heeft iemand een fijne tip? Ik ben na mijn 30e heftiger ongesteld geworden maar merk vooral dat ik zwaardere psm klachten krijg. Wat soms resulteert in echt ziek zijn, niet meer mijn ogen kunnen openhouden en constante koppijn en 1 dag flinke migraine. Zijn er mensen die die herkennen en iets slikken wat helpt? Of wellicht iets van homeopathische midden gebruiken? Ik word pas rond 15 juni weer ongesteld maar kan er nu al zwaar tegenop zien.

1 like

Ik heb op de eerste dag dat het eerst nog bruinig is. Pas na een halve dag ofzo is het helderrood. Ik tel het zelf wel mee, want het is vaak genoeg om tampons te gaan gebruiken

1 like

Ja je hebt gelijk ik moet gewoon naar de dokter want het lijkt mij echt niet de bedoeling om er zo ziek van te worden. Ik zat zelf ook al aan accupunctuur te denken of iets in die richting.

1 like

Ik herken dit, ben ook altijd heftig ongesteld met migraine, hoofdpijn en buikpijn en rugpijn. Als je menstruele migraine + andere klachten blijft houden zou ik je idd wel aanraden om naar de huisarts te gaan.

Ik krijg naproxen (stof zit ook in aleve feminax) en triptanen voor de migraine.
Eerder gebruikte ik ook anticonceptie om mijn hormoonlevels gelijk te houden. Anticonceptie maakt voor mijn klachten eigenlijk niet uit en ik voel me beter zonder.

Ik probeer zelf rond die periode minder in te plannen/rust te nemen, gezond te eten, suikerspiegels constant te houden (dus chocola links te laten liggen), aanvullende vitamines te slikken en ik ga sinds kort ook naar een homeopaat. Hoewel dit niet wetenschappelijk bewezen is, heb ik wel het idee dat het mij helpt.

Whatstudy.nl hou ik ook in de gaten, dat is een onderzoek van het LUMC over menstruele migraine.

2 likes

Bedankt. Ik ga ook het een en ander proberen

2 likes

Schrale plekken omdat ik maandveband droeg en ging zweten.
Dus nu pijn

Leuk, vrouw zijn.

Ik heb voor het eerst met m’n natuurlijke cyclus geen ovulatie gevoeld en werd nu ook niet ongesteld dus dacht eerst van: ‘ah wel logisch’ maar toen ging ik toch stressen en heb ik een test gedaan haha. Gelukkig negatief pfieuw. Wel gek, ben benieuwd waarom ik ‘m heb overgeslagen (niet ziek geweest ofzo)

1 like

Nou ik heb menstruatie ondergoed geprobeerd en ben er wat minder fan van dan de meesten geloof ik! Maar ik ga het nog wat tijd geven.

Wel echt mega fijn dat het niet broeit en stinkt, want dat dacht ik echt, en dat is echt niet zo. Ook niet in deze hitte!
Het voelde eerst heel onwennig, dat je voelt dat je vloeit en dat het “in je onderbroek komt”. Op den duur wende ik er wel aan, maar dat duurde wel even hoor.

Wat ik jammer vind is dat het wel aan de zijkanten een beetje begon te lekken? Eigenlijk precies mn sceptische vraag bij deze dingen haha vooraf al. Dus in de onderbroek zelf werd het heel goed opgevangen maar ik zag aan de randen van m’n benen (sorry tmi) later wel opgedroogd bloed zitten en dat vond ik wel echt irritant. En ik had net een nieuwe aan dus ook niet dat die “vol” zat ofzo. Nu had ik een rok aan en het is niet naar beneden gaan druppelen maar stel ik had een broek aan, was het in de broek gaan zitten? Ik weet niet waar het aan lag, maar dat gaf me daarna niet meer echt het gevoel dat ik dit kan vertrouwen haha.

1 like

Wat jammer! Mag ik vragen welk merk je hebt?