Ja, ik slik hem sowieso meestal door, dat helpt idd wel. Maar vergeet hem dus nog weleens. Ik zou wel kunnen stoppen, maar dat durf ik niet zo goed haha. Ben bang dat ik dan juist nog ergere klachten ga hebben.
ben wel benieuwd
Hoe lang hebben jullie restjes bloed/spotting na menstruatie?
Ik vraag me af of ik normaal ben.
Meestal heb ik mijn periode van 3-4 dagen. Dan t/m dag 10 restjes bloed dat steeds bruiner wordt. Het is niet veel, misschien een een kwart tot halve inlegkruisje.
Nee, ik heb 3 dagen hevige mens en daarna weinig en stoot of dag 5-6. Missc kun je het eens laten controleren wat er aan de hand is.
Ik heb Max 5 dagen bloedverlies. Misschien goed inderdaad om een keertje langs de huisarts te gaan!
Dank je! Ik ga dit bij de huisarts laten controleren.
Jezus christus ik ben zelden zo chagrijnig geweest als deze dagen. Ik zit mezelf zo in de weg, kan echt niks hebben van mijn kinderen en ben net als een boze tiener het huis uitgestormd na een discussie met mijn vriend. Ik haat het echt zo, ik wéét dat ik totaal overreact en niet voor rede vatbaar ben maar
Sterkte! Ook dit gaat voorbij, het is oké😘
Vervelend dat je je zo beroerd voelt! Ik ben ook vaak misselijk tijdens mn mensturatie en bij mij werkt iets hartigs of iets zouts eten altijd goed, bijv cracker (of zelfs chips). Sowieso zorgen dat je geen lege maag krijgt.
En nee, volgens mij is dat geen voorbode. Ik had hier vroeger namelijk nooit last van, maar was tijdens mn zwangerschap wel heel misselijk. De misselijkheid die ik nu tijdens een menstruatie voel is ook heel anders.
Bij mij helpt cola drinken ipv water altijd tegen de misselijkheid!
Hoe gaan jullie om met de sombere/sippe dagen voor je menstruatie? Ik heb daar soms zo’n last van, dat ik alleen maar wil slapen/voor me uit kan staren/nergens plezier uit haal. Ik heb dan ook nergens zin in, maar nutteloze filmpjes doorscrollen op de bank lijkt het alleen maar erger te maken
Ik zit precies nu in die periode… Weet nog niet echt hoe ik het best ermee om kan gaan, heb dan ook geen zin om mensen te zien en iets te ondernemen. Als ik merk dat ik de hele tijd op mijn telefoon wil scrollen probeer ik wel een kleine activiteit te gaan doen, zoals een wandeling of een beetje yoga of eten maken. Maar daar heb ik ook niet altijd zin in.
De ene maand heb ik er wel meer last van dan de andere.
En niet de aleve feminax maar gewoon huismerk!
Naproxen of Ibuprofen (vallen onder dezelfde medicijngroep, NSAID’s) en dan combineren met paracetamol werkt voor mij meestal wel voldoende. NSAID mag je 3x op een dag en paracetamol (2 tabletten) mag je 4x, dus ik neem dat de eerste 2 dagen altijd volgens een vast schema in, anders kom ik niet van de bank af
Voor de mensen die Clue gebruiken: wanneer registreren jullie de start van jullie menstruatie? Mijn menstruatie begint vaak met 1 of 2 dagen bruin/ oud bloed maar heb wel eens gelezen dat helderrood bloed de echte start is van je menstruatie. In Clue twijfel ik of ik het oude bloed als spotting moet meetellen of het beste pas kan starten met tracken bij echt rood bloed. Hoe doen anderen dit?
Ik heb rood/roze bloed meestal, en ook maar heel klein beetje. Halve inlegkruisje ofzoiets. Dat tel ik als mijn 1e dag.
Ja ik doe het ook als spotting maar dat telt ie inderdaad niet. Misschien maar registeren als licht bloeden dan?
Oh thanks voor het nagaan!
Ik ben al 15jr ongesteld, ik slik nu al bijna 2 jr de pil niet meer. Nu ben ik ongesteld en voro het eerst had ik echt een mega bloedprop die de wc inplonste (grootte was een 2 euro munt denk ik) Ik schrok hier best van, hebben meerdere dit ook wel eens gehad?
Disclaimer, ik ben geen arts maar ken dit wel. Het is niet ongewoon om grotere stolsels te verliezen tijdens je menstruatie, dat is mij door meerdere artsen verteld.
TMI: Ik heb weleens iets ter grootte van een plakje rosbief gehad..
Als het heel vaak voorkomt, je er veel last van hebt of als je je er echt niet lekker bij voelt, neem dan voor de zekerheid even contact op met je huisarts. Die kan je verwijzen naar een gynaecoloog.