Menstruatie/PMS topic

Het kan toch dat je door je spiraaltje niet meer ongesteld wordt?

Ik heb een spiraal en word nooit ongesteld. Zou me niet te druk maken. Je hebt al heel snel beschermd als je er een laat zetten en de kans dat je zwanger wordt is heeeeel klein. Je lichaam is sowieso ook aan het wennen. Ik heb m sinds januari en nooit meer ongesteld :slight_smile:

Het ligt er natuurlijk wel aan welke spiraal je hebt. Met sommige kan je nog wel ongesteld worden. Maar je lichaam moet sowieso wennen dus zou zeggen geen stress

@M0nan Ik heb alleen het spiraaltje nog niet, dat zou ik juist krijgen bij deze ongesteldheid. Ik heb overigens wel voor een koperspiraal gekozen.

Ah okƩ, dat had ik niet goed begrepen. Ik zou je oprecht nu niet te druk maken en even knallen voor de deadline. Waarschijnlijk word je daarna wel ongesteld als je stress afneemt. Ben je gestopt met andere anticonceptie? Misschien kan het eventueel daar nog me te maken hebben?

Het stond er ook niet heel duidelijk, En de deadline is morgen en dat haal ik wel. :slightly_smiling_face:En met de pil ben ik al ruim 10 jaar gestopt, dus dat is het in elk geval niet

Heel herkenbaar. Het lijkt wel oorlog in mijn maag atm :confounded: Als er toch eens wat tegen bestond…

Misschien een extra maandverband in de onderbroek en een extra strakke boxer oid? Sterkte…!

Pffff… Twee keer per maand ongesteld zijn is echt zo irritant :sob::sob:

1 like

Nee, dit is mij 18 jaar geleden voor het laatst overkomen maar ik ga het vanaf nu in de gaten houden

1 like

Direct na m’n tweede vaccinatie werd ik eerder ongesteld dan normaal, en nu is m’n cyclus het langst ooit sinds ik het bijhoud (46 dagen). Normaal gesproken is het gemiddeld 32 dagen.

Geen ramp verder, maar ik wil nu gewoon dat het komt.:sweat_smile:

2 likes

Pff, sinds mijn bevalling duidelijk last van pms. Voor m’n zwangerschappen nooit last van gehad.
Een aantal weken voel ik me goed, enorm libido rondom de ovulatie en na de ovulatie is het libido weg en voel ik me plotsklaps meer somber. Ga piekeren, heb een enorm kort lontje en geheid flinke ruzies met man.
Dit is een maandelijks terugkerend iets.
Wil er denk ik mee naar de huisarts want dit is geen doen zo.

Had ik ook opeens na m’n eerste zwangerschap. Echt niet leuk.

Ook dezelfde soort klachten?
Toevallig nog bruikbare tips? :grimacing:

Nee helaas nog geen oplossing. Ben niet aan anti- conceptie gegaan vw opnieuw kinderwens. Hoop na deze zwangerschap meteen een spiraal in te kunnen doen met de hoop minder PMS. Bij mij was het ook icl hardnekkige hoofdpijn en buikpijn. Was ongeveer wel 2 wk in een maand ā€œziekā€. Wil dat echt niet meer.

1 like

Ik ga hier ook meelezen want ik heb zoveel last van PMS het afgelopen jaar. Nooit klachten rond m’n menstruatie gehad of hormonale dingen, maar het valt nu echt op. Ik heb heel erge last van somberheid, huilen om alles, heel veel stress en anxiety (weet niet of dit door PMS komt of gewoon verergerd wordt vanwege die hormonen). Ik heb ook erge kramp op 1 van de PMS dagen meestal, maar verder fysiek geen symptomen, alleen mentaal.

Ik ga de tip van @kali om 5HTP te nemen proberen, heb ik toch nog staan. En verder kijken hoe dat gaat en dan misschien naar huisarts als het niet beter wordt.

En nog een vraag; ik heb t hormonale implantaat (staafje in arm), en dacht altijd dat dit ervoor zorgt dat ik geen normale cyclus heb. Ik had ook heel lang geen menstruatie (hemels) maar nu weer elke maand en de daarbij horende PMS. Is de oplossing gewoon een anticonceptie die je menstruatie stopt? :stuck_out_tongue: Of is dat te simpel nagedacht?

Toevallig had ik dit de afgelopen 2 dagen heeeel erg. Zat de hele dag voor me uit te staren en kon me nergens op focussen. Vanochtend (onverwacht) ongesteld geworden.

1 like

ik heb van de dokter fluoxetine (prozac) voorgeschreven gekregen voor mijn PMS klachten, 1 week voor menstruatie te nemen.

ben benieuwd of het gaat baten, ik hoop het wel. al beginnen mijn klachten meestal al wat eerder, maar snap dat ze me niet gelijk op 2 weken wil zetten.

4 likes

Ik ben ook benieuwd naar je ervaring! En in hoeverre je last krijgt van de bijwerkingen van AD. Heeft de huisarts daar nog iets over gezegd?

slecht slapen, hoofdpijn en misselijkheid zijn de meest voorkomende blijkbaar. Hopelijk niet heel erg, want ik slaap al slecht! :worried:

ik zal over een paar maanden laten weten

1 like

Bij menstruatie altijd naproxen, wat m’n pijnklacht ook is! Kreeg dit (ivm buikpijn) ook voorgeschreven in het ziekenhuis.

3 likes