Kut he. Heb ik ook gehad met de koperspiraal, ik viel soms bijna flauw van de pijn. Ga nu de Mirena laten zetten
Dankjewel voor de lieve woorden! Bij mij hebben ze precies hetzelfde ontdekt. En precies wat je zegt, iedereen doet er vrij luchtig over, maar ik vind het best wel eng. Er zit immers wel iets in mijn lichaam wat niet goed is. Ben blij als alles voorbij is.
Ik heb sinds 6 weken dat ik ongeveer twee weken een klein beetje bloedverlies op een dag heb, dan 3 weken niks en sinds vanochtend weer wat bloedverlies. Echt ongesteld word ik dus niet meer. Daar had ik de huisarts voor gebeld en die vond het een hormonale disbalans en wilde dat ik aan de pil ging. Nu heb ik verschillende vormen van anticonceptie gebruikt in mijn leven en overal word ik gewoon depressief van. Ik ben al vrij gevoelig voor depressies en hormonale anticonceptie maakt het honderd keer erger. Voor mij dus echt geen optie. Koperspiraal durf ik niet omdat dat vaak je menstruatie alleen maar pijnlijker maakt. Plus anticonceptie is in dit geval denk ik de symptomen maskeren ipv. behandelen.
Nu wilde ik zelf misschien hormoononderzoek laten doen zodat er gericht behandeld kan worden. AlleenâŠeerlijk gezegd. Ik voel me nu beter. Met een normale cyclus voel ik me twee weken goed, dan word ik somber en angstig en vervolgens ga ik kapot van de pijn en misselijkheid en loop ik rond als een zombie als ik eenmaal ongesteld ben. En nu heb ik niks, gewoon neutraal. Dat ik denk: hoe is dit een disbalans als ik me gewoon beter voel? En ergens weet ik ook wel dat dit natuurlijk ook niet echt goed is, maar ik ben wel die afspraak lekker aan het uitstellen.
Ik gebruik al jaren geen anticonceptie meer, denk minimaal 8 jaar geleden oid voor het laatst. En dankjewel voor het delen van jouw verhaal, want je hebt idd gelijk. Want nu vind ik de klachten wel prima te doen, maar het kan natuurlijk erger worden. Fijn dat het bij jou nu is opgelost! Dus ik ga idd toch maar even achter zoân bloedtest aan, want dat pakt idd de oorzaak aan ipv. het maskeren van symptomen met anticonceptie.
mijn spiraal is er zojuist uitgehaald en ik heb niet direct een nieuwe laten plaatsen ivm een bacterie en daarnaast is dit eigenlijk ook een mooie kans om even te kijken hoe het is zonder hormonen. ik heb vorige week het boek de cyclus strategie gelezen en ik ben heeeeel benieuwd hoe mijn cyclus is, ben de afgelopen vijf jaar namelijk helemaal niet ongesteld geweest.
hebben jullie een app die jullie gebruiken om je cyclus te tracken?
Ik heb de app Clue, vind die heel fijn!
Ik heb gezondheid van Apple en Period Calendar oid.
Ik had dus al een ruime week geleden ongesteld moeten worden. Heb al wel een paar keer buikpijn gehad en meer van die standaardklachten die ik altijd heb, maar ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb wel stress om een deadline die ik moet halen, maar zit hem nu toch ook wel te knijpen nu dat er niet iets anders aan de hand is (zwanger). Heb wel een zwangerschapstest gedaan een paar weken terug en die was negatief (moest ik voor ik een spiraaltje liet plaatsen).
Het kan toch dat je door je spiraaltje niet meer ongesteld wordt?
Ik heb een spiraal en word nooit ongesteld. Zou me niet te druk maken. Je hebt al heel snel beschermd als je er een laat zetten en de kans dat je zwanger wordt is heeeeel klein. Je lichaam is sowieso ook aan het wennen. Ik heb m sinds januari en nooit meer ongesteld
Het ligt er natuurlijk wel aan welke spiraal je hebt. Met sommige kan je nog wel ongesteld worden. Maar je lichaam moet sowieso wennen dus zou zeggen geen stress
@M0nan Ik heb alleen het spiraaltje nog niet, dat zou ik juist krijgen bij deze ongesteldheid. Ik heb overigens wel voor een koperspiraal gekozen.
Ah oké, dat had ik niet goed begrepen. Ik zou je oprecht nu niet te druk maken en even knallen voor de deadline. Waarschijnlijk word je daarna wel ongesteld als je stress afneemt. Ben je gestopt met andere anticonceptie? Misschien kan het eventueel daar nog me te maken hebben?
Het stond er ook niet heel duidelijk, En de deadline is morgen en dat haal ik wel. En met de pil ben ik al ruim 10 jaar gestopt, dus dat is het in elk geval niet
Heel herkenbaar. Het lijkt wel oorlog in mijn maag atm Als er toch eens wat tegen bestondâŠ
Misschien een extra maandverband in de onderbroek en een extra strakke boxer oid? SterkteâŠ!
Pffff⊠Twee keer per maand ongesteld zijn is echt zo irritant
Nee, dit is mij 18 jaar geleden voor het laatst overkomen maar ik ga het vanaf nu in de gaten houden
Direct na mân tweede vaccinatie werd ik eerder ongesteld dan normaal, en nu is mân cyclus het langst ooit sinds ik het bijhoud (46 dagen). Normaal gesproken is het gemiddeld 32 dagen.
Geen ramp verder, maar ik wil nu gewoon dat het komt.
Pff, sinds mijn bevalling duidelijk last van pms. Voor mân zwangerschappen nooit last van gehad.
Een aantal weken voel ik me goed, enorm libido rondom de ovulatie en na de ovulatie is het libido weg en voel ik me plotsklaps meer somber. Ga piekeren, heb een enorm kort lontje en geheid flinke ruzies met man.
Dit is een maandelijks terugkerend iets.
Wil er denk ik mee naar de huisarts want dit is geen doen zo.
Had ik ook opeens na mân eerste zwangerschap. Echt niet leuk.