Menstruatie/PMS topic

Vervelend dat je je zo beroerd voelt! Ik ben ook vaak misselijk tijdens mn mensturatie en bij mij werkt iets hartigs of iets zouts eten altijd goed, bijv cracker (of zelfs chips). Sowieso zorgen dat je geen lege maag krijgt.

En nee, volgens mij is dat geen voorbode. Ik had hier vroeger namelijk nooit last van, maar was tijdens mn zwangerschap wel heel misselijk. De misselijkheid die ik nu tijdens een menstruatie voel is ook heel anders.

1 like

Bij mij helpt cola drinken ipv water altijd tegen de misselijkheid!

1 like

Hoe gaan jullie om met de sombere/sippe dagen voor je menstruatie? Ik heb daar soms zoā€™n last van, dat ik alleen maar wil slapen/voor me uit kan staren/nergens plezier uit haal. Ik heb dan ook nergens zin in, maar nutteloze filmpjes doorscrollen op de bank lijkt het alleen maar erger te maken :unamused:

Ik zit precies nu in die periodeā€¦ Weet nog niet echt hoe ik het best ermee om kan gaan, heb dan ook geen zin om mensen te zien en iets te ondernemen. Als ik merk dat ik de hele tijd op mijn telefoon wil scrollen probeer ik wel een kleine activiteit te gaan doen, zoals een wandeling of een beetje yoga of eten maken. Maar daar heb ik ook niet altijd zin in.

De ene maand heb ik er wel meer last van dan de andere.

Wat gebruiken jullie tegen kramp? Ibuprofen helpt niet bij mij :weary:

Naproxen! Werkt bij mij echt het allerbeste. Heb standaard wat in huis liggen, want zonder kom ik mā€™n stopweek niet door. Had verwacht dat het minder zou zijn omdat ik aan de pil, maar dat is niet zo :weary:

Ik heb gisteren veel gehuild omdat we de slaapkamer hebben geverfd en het bed nu heel erg vloekt bij de kleur van de muur. Nu ik eraan terugdenk voel ik me echt een aansteller haha, maar ik kan het nu wel beter plaatsen omdat ik ook ongesteld ben nu.

5 likes

@Frambozentaartje @pastelzwart Thanks, ga ik straks halen! Ik ben echt aan het creperen nu

En niet de aleve feminax maar gewoon huismerk!

2 likes

Naproxen of Ibuprofen (vallen onder dezelfde medicijngroep, NSAIDā€™s) en dan combineren met paracetamol werkt voor mij meestal wel voldoende. NSAID mag je 3x op een dag en paracetamol (2 tabletten) mag je 4x, dus ik neem dat de eerste 2 dagen altijd volgens een vast schema in, anders kom ik niet van de bank af :sweat_smile:

1 like

Voor de mensen die Clue gebruiken: wanneer registreren jullie de start van jullie menstruatie? Mijn menstruatie begint vaak met 1 of 2 dagen bruin/ oud bloed maar heb wel eens gelezen dat helderrood bloed de echte start is van je menstruatie. In Clue twijfel ik of ik het oude bloed als spotting moet meetellen of het beste pas kan starten met tracken bij echt rood bloed. Hoe doen anderen dit?

Ik heb rood/roze bloed meestal, en ook maar heel klein beetje. Halve inlegkruisje ofzoiets. Dat tel ik als mijn 1e dag.

Ja ik doe het ook als spotting maar dat telt ie inderdaad niet. Misschien maar registeren als licht bloeden dan?

Oh thanks voor het nagaan!

Ik ben al 15jr ongesteld, ik slik nu al bijna 2 jr de pil niet meer. Nu ben ik ongesteld en voro het eerst had ik echt een mega bloedprop die de wc inplonste (grootte was een 2 euro munt denk ik) Ik schrok hier best van, hebben meerdere dit ook wel eens gehad?

1 like

Disclaimer, ik ben geen arts maar ken dit wel. Het is niet ongewoon om grotere stolsels te verliezen tijdens je menstruatie, dat is mij door meerdere artsen verteld.
TMI: Ik heb weleens iets ter grootte van een plakje rosbief gehad..

Als het heel vaak voorkomt, je er veel last van hebt of als je je er echt niet lekker bij voelt, neem dan voor de zekerheid even contact op met je huisarts. Die kan je verwijzen naar een gynaecoloog.

3 likes

Dankje voor je snelle reactie, ik voel me al iets meer gerust gesteld hierin!

1 like

Rosbief will never be the same

5 likes

Ik zette het nog wel in een spoiler. :rofl:

2 likes

Komt veel voor hoor, ik ben het niet zonder gewend :slight_smile:

2 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy: