Net als @Broodrooster heb ik meerdere pijnstillers nodig, meestal kies ik voor een combi van paracetamol en ibuprofen in de hoogst toegestane dosering (dag 1-4). Vooral dag 2 is belabberd qua energieniveau en pijn, de pijnstillers halen dan alleen de scherpe randjes er af. Helemaal pijnvrij ben ik nooit tijdens die eerste dagen, dan zou ik zwaardere middelen nodig hebben op recept denk ik.
Sinds ik een kantoorbaan heb kan ik rustiger aan doen, en met thuiswerken helemaal, dan heb ik een joggingbroek aan en doe ik mijn werk in een comfortabele stoel met warmtekussen. Maar als puber ben ik regelmatig flauwgevallen op school en bij eerdere baantjes.
Mijn menstruatie komt volgende week en de week ervoor (nu dus) voel ik me altijd zo verdrietig en triest. Dan kan ik huilen om niks, en zou ik me het liefst als een beer terugtrekken in een hol voor een winterslaap of zo. Gewoon even niks.
Het is soms best lastig om mezelf voor te houden dat ik niet verdrietig BEN maar dat ik me alleen maar zo voel vanwege hormonen. Er is verder ook geen reden om verdrietig te zijn, enkel zo’n wolk die om me heen hangt zeg maar. En als mijn menstruatie dan eenmaal begonnen is, dan is dat fysiek niet heel fijn maar voelt mijn hoofd wel vrij snel weer een stuk meer helder en licht.