Heb je orale anticonceptie gebruikt waar je mee gestopt bent? Ik heb een kyleena gehad en toen ik die liet verwijderen, werden mn cyclussen steeds korter. Ik heb toen dik een half jaar een cyclus van ± 22 dagen gehad.
Ja dat geparfumeerde hoeft van mij ook niet, blijkbaar moeten onze vagina’s naar bloemen ruiken? Raar is dat. Minitampons zijn voor die laatste dagen teveel, dus dat is hem ook weer net niet. Ik zoek eigenlijk een soort super-inlegkruisje haha. Maar misschien is zoals @Vanjie zegt, menstruatieondergoed nog wel een idee. Alleen staat daar het wassen van me weer een beetje tegen . Verder nauwelijks eisen hoor
Haha ja dat snap ik! heb het zelf ook nog niet gebruikt darrom…
Zijn jullie bekend met veel zweten tijdens de menstruatie? Ik werd vannacht wakker gemaakt door m’n dochter en toen voelde ik dat m’n shirt letterlijk nat was van het zweet. Ik had kunnen wringen.
Ik had het wel warm maar dit was wel extreem. Ik ken zoveel zweten eigenlijk alleen van de overgang?
Nee die lag in dr eigen bed! En m’n man lag ook op zijn eigen kant.
Ik heb het wel vaker warm + zweten tijdens menstruatie maar dit was wel heel erg.
Ik ben in juli 2021 bevallen en ben eind december voor het eerst weer ongesteld geworden. 5 weken later volgde mijn tweede menstruatie en dat is nu ook alweer 5 weken geleden. Voordat ik zwanger was, was ik heel regelmatig om de 4 weken ongesteld. Is het normaal dat dit ritme na een bevalling weer even de tijd nodig heeft om te herstellen? Ik wist wel dat het even kon duren namelijk, ik geef ook nog borstvoeding.
Bij mij verliep het ook ongeveer zo, ik heb 8,5 maanden borstvoeding gegeven.
Elke nieuwe menstruatie kwam dan weer iets sneller dan de vorige, en langzaamaan kwam ik weer op mijn oude cyclus qua dagen terecht.
Oke, goed om te weten dat het bij meer vrouwen zo verloopt! Thanks voor je reactie
Mijn lichaam is me aan het pesten. Eerst werd ik 7 jaar niet meer ongesteld, zonder anticonceptie o.i.d… En nu ben ik elke 14 dagen ongesteld, dan maar wel 2 dagen en super licht, maar alsnog. Ik ben beetje huiverig met naar de huisarts gaan want telkens als ik kwam afgelopen jaren was het ‘ga maar aan de pil, dan word je ongesteld’, maar da’s geen echte menstruatie. Kan ik wel m’n mega oude voorraad tampons opmaken nu
Dankjewel nog voor je reactie! Ben vandaag langs geweest en werd natuuuurlijk meteen gegooid met “ja, ga maar aan de pil.” En anders moet ik ermee dealen haha, naja so be it.
Vervelend van jouw klacht, ik herken het helaas niet! Misschien door het up-je van dit topic wel iemand
ahh thanks voor je bericht! mijn vorige cyclus was gewoon weer 28 dagen (voor het eerst in maanden) dus dat gaf wel weer wat geruststelling. ik denk dat het idd met het vaccin/booster te maken had. nu dus even afwachten hoe het met mijn huidige cyclus gaat maar heb wel weer wat meer vertrouwen in mijn lijf nu!
Ik ken m’n menstruatie niet anders dan een pijnlijk gebeuren waar paracetamol en Féminax voor nodig is. Soms ook neiging tot flauwvallen. Hoor in m’n omgeving ook nooit dat het niet pijnlijk is. Weet niet waar der vandaan komt.
Net als @Broodrooster heb ik meerdere pijnstillers nodig, meestal kies ik voor een combi van paracetamol en ibuprofen in de hoogst toegestane dosering (dag 1-4). Vooral dag 2 is belabberd qua energieniveau en pijn, de pijnstillers halen dan alleen de scherpe randjes er af. Helemaal pijnvrij ben ik nooit tijdens die eerste dagen, dan zou ik zwaardere middelen nodig hebben op recept denk ik.
Sinds ik een kantoorbaan heb kan ik rustiger aan doen, en met thuiswerken helemaal, dan heb ik een joggingbroek aan en doe ik mijn werk in een comfortabele stoel met warmtekussen. Maar als puber ben ik regelmatig flauwgevallen op school en bij eerdere baantjes.
Mijn menstruatie komt volgende week en de week ervoor (nu dus) voel ik me altijd zo verdrietig en triest. Dan kan ik huilen om niks, en zou ik me het liefst als een beer terugtrekken in een hol voor een winterslaap of zo. Gewoon even niks.
Het is soms best lastig om mezelf voor te houden dat ik niet verdrietig BEN maar dat ik me alleen maar zo voel vanwege hormonen. Er is verder ook geen reden om verdrietig te zijn, enkel zo’n wolk die om me heen hangt zeg maar. En als mijn menstruatie dan eenmaal begonnen is, dan is dat fysiek niet heel fijn maar voelt mijn hoofd wel vrij snel weer een stuk meer helder en licht.
Ja pff. Hier ook erge PMS klachten inclusief heftige hoofdpijn. Ik ben zelf het idee dat het met de jaren erger is geworden. Als tiener en twintiger had ik minder last van m’n menstruatie en pms. Merk jij dat ook? Ik ben echt benieuwd hoe het nu zal zijn na de afgelopen zwangerschap. Gynaecoloog zei dat ze wel vaker zien dat het of erger of juist beter wordt na een zwangerschap.
Het was anders. Minder bloedverlies, ook geen ovulatiepijn toen. Wel vaak duizelig en pijn.
Sinds ICSI / zwangerschap / borstvoeding en een vroege miskraam is bij mij wel e.e.a. veranderd inderdaad. 1 positief ding; mijn cyclus is langer geworden dus netto minder menstruaties per jaar. (36-40 dagen ipv 28)
@Broodrooster ik herken dit ook. Had ook altijd zo’n week dat ik het liefste in bed lag en me rot voelde, verdrietig etc. Duidelijk aan mn cyclus te relateren ook.
Ik heb ook het idee dat het na de zwangerschappen erger is geworden. Ik was al een aantal maanden gestopt met hormonale anticonceptie voor we het gingen proberen en toen had ik het niet. Sinds in na de geboorte van de jongste weer een cyclus had… pfff. buikpijn viel mee (dat had ik juist eerst met name de eerste dag) maar veel, misselijkheid, hoofdpijn, rugpijn en er echt beroerd van zijn en vaak 1 dag dat ik eigenlijk ook niks kon van ellende. En dan paar dagen echt pijnstillers nodig. En idd ovulatiepijn (dan dus wel buikpijn).
Mocht dat straks ook weer zo zijn en blijven ga ik dat wel een keer uitzoeken denk ik. Voor hetzelfde is er gewoon iets waar simpel iets aan te doen is.
Muuuuh twee dagen geleden spiraal verwijderd en heb zoveel menstruatie krampen, not funny anymore
Weet iemand of er ook een Beppy bestaat voor zware menstruatie? Heb de Beppy wet gekocht en daar staat op regular absorbenty:
Ik zou ‘m wel voor zwaardere menstruatie willen maar kan deze vooralsnog niet vinden. Bestaan deze überhaupt? Of zijn deze genoeg voor zware dagen, heeft iemand toevallig ervaring?