Menstruatie/PMS topic

Ik schaam me soms echt een beetje hoe weinig ik van mijn menstruatie/eigen lichaam weet. Ik slik nu ongeveer 20 jaar de pil en doe ‘gewoon maar wat’. Elke 2/3 maanden las ik een stopweek in en dan ga ik weer verder.

Maar soms heb ik ook geen idee wanneer mijn laatste stopweek is geweest. Had net last van spotting (wat ik dan google en gelijk half in paniek raak). Maar nu ook weer, het kan 2 maanden geleden zijn geweest mijn laatste stopweek maar ook 4 maanden geleden. Dus is spotting ook wel weer logisch.

Maandag wordt het maar tijd voor een stopweek en ga ik deze ook maar eens noteren. Want dit is onhandig allemaal.

1 like

Ook wel logisch toch, je staat vaak pas stil bij dingen als het niet optimaal gaat!

3 likes

Helemaal waar! Had tijd geleden dat ik ineens door de pil heen ‘ongesteld’ werd (zou maandag stopweek hebben, zondag op maandagnacht kon ik het bed verschonen). Toen had ik eigenlijk even de huisarts moeten bellen van goh ehh dit heb ik nog nooit meegemaakt in al die jaren, maar dan gaat het daarna weer ‘normaal’ en vergeet ik het weer. Heel typisch.

Edit: wauw nu al aan het peaken, alle komende stopweken alvast in mijn agenda gezet.

3 likes

Dit heb ik ook altijd en ook wanneer ik ongesteld moet worden. Soms duurt het zelfs een week de zwelling. Ik gok dat het normaal is.

2 likes

Maar valt zoiets dan ‘in balans’ te brengen zonder anticonceptiepillen of hoort het er een gewoon een beetje bij. Heb er nooit echt bij stilgestaan.

Ugh ik ben ineens een paar dagen te vroeg ongesteld geworden, had een witte sportlegging aan en er zat ook bloed op m’n stoel (gelukkig wel thuis). Eerst was ik altijd netjes om de vier weken ongesteld en nu wordt m’n cyclus steeds korter, echt heel irritant.

Ik moet over een paar dagen ongesteld worden en ik voel me weer zo jankerig en verdrietig. Terwijl daar geen reden voor is. Echt irritant en ik begin bijna uit te zien naar de menopauze.

2 likes

Wat een zegen om op een zware menstruatiedag thuis te kunnen werken (mijn werkgever is vrijwel helemaal overgeschakeld op thuiswerken voor wie dat fijn vindt).

• schone wc heel dichtbij
  • hele dag een warmtekussentje in mijn rug
  • thee en pijnstillers binnen handbereik
  • lekker een zachte joggingbroek aan en de bovenkant netjes voor vergaderingen :rofl:
10 likes

En nu ben ik een week!!! Te laat ongesteld. Zwanger kan haast niet maar ik ga wel een test doen. Zo irritant dit.

Nou de test is negatief maar ik vind het zo raar. Ook nog geen enkel teken dat ik ongesteld ga worden. In de 15 jaar dat ik ongesteld ben heb ik echt maar 1x een maand overgeslagen. Zo irritant dat ik nu niet weet wanneer ik ongesteld ga worden. Ben er nu waarschijnlijk ook teveel mee bezig… maar goed.

1 like

Nou ik ben gisteravond eeeeindelijk ongesteld geworden. Vind het nog steeds raar dat m’n cyclus zo van slag is. En ik ben er alweer klaar mee, zoveel last van m’n onderrug :weary:

2 likes

Heeft iemand ervaring met Primolut? Werkt het prima voor een keer of waren er bijwerkingen?

Thanks! Ik wil mijn menstruatie een keer uitstellen want zou nu middenin mijn vakantie vallen. Wat waren jouw bijwerkingen?

2 likes

Bij mij werkte het prima, had geen last van bijwerkingen. Maar ik was niet heel secuur met het nemen (had het volgens mij 2x te laat genomen) en toen werd ik alsnog ongesteld.

1 like

Bij mij werkte het ook goed en geen last van bijwerkingen gekregen! Ik heb het ook eenmalig gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen.

1 like

Ik ben begin dit jaar gestopt met mijn anticonceptie en ik ben daarna twee keer op tijd ongesteld geworden en sinds eind februari niet meer :frowning: Geen idee waardoor het komt en ik vind het zo frustrerend. Ben afgelopen week bij de huisarts geweest en krijg volgende week bloedonderzoek en daarna een echo (ben niet zwanger). Ik hoop echt dat ik asap weer ongesteld word

1 like

Ik was gister ineens zoo verdrietig om dingen die ik voor m’n gevoel al lang verwerkt heb, word ik vandaag ongesteld. Toch ergens fijn om het daardoor te kunnen verklaren haha

2 likes

Clue!
Die gaan tenminste ook veilig met je data om.

1 like

Ik gebruik flo. Behalve dat ze je elke X een betaald abbo proberen aan te smeren is het een fijne app :sweat_smile:

Ik heb echt flink last van lage rugpijn door m’n menstruatie, normaal pak ik een kruikje maar dat is vandaag niet echt een optie… iemand nog een gouden tip naast pijnstilling?

1 like