Menstruatie/PMS topic

Twee weken. Gelukkig is het nu stukken beter te behappen want aan het einde wacht me geen enorm langdurig bloedbad meer op.

Voor zij die zoveel last en of anders ongemak ervaren, hebben jullie misschien weleens naar endometriose en of adenomyose gekeken? Ik had vrijwel geen menstruatiepijn en toch deze aandoeningen.

Ik zit hier op m’n werk een beetje te creperen van de pijn. Kreeg ineens een soort wee van pijn, echt niet normaal. Werd er helemaal misselijk van. Gelukkig had een collega ibuprofen, hopelijk kickt die snel in. Ergste is nog dat ik nog niet eens echt ongesteld ben, maar zal zo wel komen hoop ik.

Ulg ik haat tandpijn rond mn ongesteldheid. Ben er nu gewoon misselijk van.

Echt hels die pijn en bijna flauwvallen gevoel ervan. Hoop nog steeds op een of ander wonderpoedertje dat t beter zou moeten maken ipv aan de pil te gaan.

3 likes

Gisteren hadden mijn man en ik een misverstand en was ik teleurgesteld, toen liet ik mijn nieuwe dure vaas kapot vallen en op de fiets kwam mijn broek vast te zitten tussen mijn kettingkast. Toen moest ik huilen haha het universum is tegen mij

1 like

Ik heb echt zo vaak mijn hele menstruatie nergens last van en dan dag 5 misselijkheid en hoofdpijn :upside_down_face:

1 like

Pil schrijven artsen al snel voor maar uitzoeken waarom lijkt ze toch te ontgaan en dat maakt me zo boos. Hoop dat het wat beter gaat met je nu :hugs:

Wat ik vooral vervelend vind steeds nu is de prikkelbaarheid. Ik maak inmiddels van zoveel muggen olifanten dat het geen bedreigd diersoort is inmiddels. Het ergste is dat ik weet dat het allemaal nergens op slaat maar de stopknop? Ho maar.

Ik ben ineens heeel anders ongesteld dan mormaal… normaal dag 1 en 2 super heftig, dam heb ik aan de super plus tampons bijna niet voldiende (om de 1,5u wisselen). En nu gebeurt er bijna niks? En kan ik met de normale tampons af die ik na 4 uur wissel en dan nog niet eens vol zijn? Herkent iemand dit? Moet ik hier iets mee?

Welke anticonceptie gebruik je? Ik herken dit zelf niet, maar meestal lijken dit soort dingen wel te maken te hebben met veranderingen in hormonen door stress of bijvoorbeeld een vitaminetekort?

1 like

Geen anticonceptie… ik heb niet meer stress dan anders voor zover ik weet haha.

Ik wens iedereen dood.

4 likes

Ik ben vanochtend op werk ongesteld geworden. Gelukkig wel tampons bij me, maar niks aan pijnstilling. Ik heb sinds vanochtend al non stop kramp en ik wil naar huis. Kan me zo echt niet concentreren :smiling_face_with_tear:

Aww… ik voel je bericht.

1 like

Zou je zwanger kunnen zijn? Soms lijkt een innestelingsbloeding heel erg op een milde menstruatie. Als het niet kan en/of je test is negatief dan zou ik me geen zorgen maken. Soms bouwt je lijf grwoon wat minder slijmvlies op, dat kan prima variƫren. Het kan ook gaan veranderen met de leeftijd dus who knows

Dit is misschien echt een domme vraag, maar kan je ook last van PMS klachten hebben als je de anticonceptiepil slikt?
Afgelopen week was ik echt een heks tegen de mensen om me heen, niks was goed en alles was kut.

1 like

Ik had aan de pil wel PMS-achtige klachten ja… Vooral als ik een pil vergat of een stopweek had. Ik ben daarom ook gestopt, omdat ik wilde zien of het zou verbeteren zonder pil en dat was inderdaad zo.

1 like

Was nu inderdaad in mijn stopweek, voor de bloeding begon.
Ik zal er eens opletten of er een patroon in zit.
Fijn dat het voor jou zonder pil minder is geworden!

1 like

Ik had hier heel erg last van met de pil! Echt somber, chagrijnig, boos, verdrietig… nu ik geen hormonale anticonceptie meer heb is het een stuk beter!

2 likes

Mm klinkt wel als mijn afgelopen week ja :sweat_smile:. Wat bizar eigenlijk dat hormonale anticonceptie dat met sommige van ons doet (en nog alle andere mogelijke bijwerkingen) en we het toch allemaal eigenlijk logisch vinden om te dat te nemen.
Ga het even aankijken en anders ga ik ook stoppen denk ik.

Menstruatie in combinatie met bloedverdunners :smiling_face_with_tear: