Menstruatie/PMS topic

Dit is Flo! Vind het een hele fijne app, ook om PMS dingen en cyclus überhaupt bij te houden.

Paars is idd constipatie (voor mezelf gedefinieerd als die dag geen ontlasting of zeer moeizaam) gelogd en de blauwe bal in de lijn daarboven is ovulatie.

2 likes

Wat goed dat ze hier zo open over is!

22 likes

lol, ‘dit delicate onderwerp’, voor mannen misschien.

Menstruatie een delicaat onderwerp?

• Mee eens
  • Niet mee eens

0 stemmers

1 like

Ik zou willen dat het niet zo was maar de praktijk is anders helaas.

In reclames zie je geen rode vlekken maar blauwe, tamponmerken maken filmpjes over waar je je tampon kunt verstoppen als je naar de wc moet. :smiling_face_with_tear:
Over menstruatieverlof wordt lacherig gedaan, er is sprake van menstruatiearmoede en veel mannen weten niets over hoeveel tampons je per menstruatie nodig hebt en sommigen verkeren zelfs in de veronderstelling dat je plast en bloedt uit hetzelfde gat.

Hoe meer openheid over dit onderwerp, hoe beter.

17 likes

Ik heb ook niet mee eens gestemd maar meer omdat ik vind dat het niet zo moet zijn. Want de praktijk is wel anders. Als ik e hele erge buikpijn van werk ga om thuis verder te werken benoem ik wel de buikpijn maar niet dat het door menstruatie komt. Denk dat mijn (mannelijke) collega’s het wel snappen maar ik wil zo ook niet in verlegenheid brengen door het expliciet te benoemen. Voor mijn man is het gelukkig helemaal geen taboe en hij weet er ook veel van dankzij het boek de cyclus strategie.

3 likes

Ik zag laatst zowaar een reclame met rood bloed! Weet niet meer welk merk maar ik zag het en het viel me echt direct op. M’n eerste reactie was: ‘huh waarom is er bloed in een reclame’ en toen: wow het is niet meer blauw!

1 like

Gestemd voor niet delicaat want dat is het voor mij niet. Praat er gerust met iedereen over. Zelfs hoe het leven gaat al wat jaren zonder baarmoeder maar wel nog steeds zoals nu gruwelijk zit te PMS’en want heb mijn eierstokken nog wel gewoon.

Toch merk ik inderdaad dat er vaak helaas nog taboe op ligt en erg zelfs bij zelfs gynaecologen vaak geen begrip voor is als het niet zoals de reclames gaat waar het allemaal fantastisch en leuk is. Toch vind ik het kleine doch goede veranderingen om in steeds meer winkels dingen als menstruatieondergoed te zien bijvoorbeeld :slight_smile:

2 likes

Wat een goede ontwikkeling!

1 like

Ik vind het echt vet om m’n natuurlijke cyclus te hebben na altijd de pil te hebben geslikt. Ik voel precies m’n eisprong en dan exact 14 dagen begint m’n menstruatie. Voelt echt goed om meer in sync te zijn met m’n lichaam en ook te herkennen op welk moment ik in m’n cyclus ben

Edit: lol 1 dag later en ik voel me iets minder in sync nu ik aan het creperen ben van de pijn :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik ben echt al een volle twee weken aan t PMSsen en ik kan vandaag echt alleen maar huilen gvd ik voel me zo slecht

Las ook ke berichten in een ander topic (lees mee maar voelt nog te “officieel” om er zelf te posten ofzo). Zo vervelend dat je cyclus zo anders en onduidelijk is. Knuffel :kissing_heart:

2 likes

Zo nu en dan ben ik zo misselijk en heb ik rare stoelgang rondom mijn eisprong, voelde me op kantoor vandaag de hele dag ongemakkelijk :(((

Ik heb ook m’n ovulatie nu en ughhhh. En dan begint over een week de pms weer en daarna bloeden als een rund. Ga toch eens serieus kijken naar anticonceptie. Waarom ben jij daarmee gestopt?

1 like

Hoe lang hebben de meesten hier last van PMS? Bij mij verschilt het van 2u tot en volledige dag + avond. Het verschilt ook per maand hoe intens mijn mood swings zijn en hoe makkelijk ik er mee om kan gaan (a.k.a. niet, maar soms ga ik toch sneller relativeren).

Ik krijg enorme hoofdpijnaanvallen van de pil :disappointed: ik ga maar eens dit hele topic doorploegen op zoek naar tips

5 likes

Van alle soorten? Ik kreeg van de spiraal meer hoofdpijn en van de pil die ik vorig jaar had allerlei soorten klachten. Maar met de mini pil die ik nu neem ben ik vooral aangekomen maar verder gaat het redelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik heb hier dus nooit bij stilgestaan, wat stom zeg, ga eens kijken naar de minipil.

1 like

Dit klinkt goed. Ik zit het zelf ook te overwegen. Ik hoef niet aan de pil vanwege preventie zwangerschap, dus ik zou het dan puur doen om minder last te hebben van PMS. Word je verder niet afgevlakt? Ik zie het niet zitten om een lager libido te hebben en vlakker te zijn in de eerste 2 weken van mijn cyclus. Dat weerhoudt me wel.

1 like

Ik ben sinds een tijdje gestopt met de pil (na 14 jaar) en mijn normale cyclus komt dus op gang. Ik ben nu voor de tweede keer ‘normaal’ ongesteld sinds ik ben gestopt (de eerste keer na 66 dagen, nu na 46), dus ik ben weer helemaal lerende :joy: Ik vind het echt interessant hoe mijn (lichaams)reacties op dingen veranderen. Ergens begin deze week had ik zieke mood swings, gisteren was ik de hele dag misselijk en vannacht werd ik ongesteld. Wat ik in ieder geval niet heb gemist is het misselijk zijn en het gevoel dat iemand met een kettingzaag door mijn eierstokken zaagt :clown_face: wat een ellende

Dat verschilt echt per persoon. Ik heb zulke klachten/bijwerkingen nooit gehad bij de pil.