Menstruatie/PMS topic

Dit heb ik ook. Het voelt ook soms echt als een beurse plek. Maar ik ben al lang blij dat het bij die week blijft. Ik ben ooit aan de pil gegaan voor acne en toen ik stopte was ik heel bang dat mijn huid slecht zou worden. Alsnog wel vervelend maarja

2 likes

Heb je weleens de dit spul van Paula’s Choice geprobeerd? Helpt mij heel goed bij af en toe zo’n irritante puist in die periode. Heb het mini flesjes en daar doe ik al een hele tijd mee omdat het maar af en toe hoeft. Andere variant hiervan is ook wel fijn maar iets minder krachtig voor mijn gevoel.

1 like

Jaa dit heb ik geprobeerd idd! Doe ook regelmatig peelings met bha/aha en doet veel goeds voor m’n huid, maar toch zijn de paar in m’n pms week erg hardnekkig

2 likes

Nee, heb ik geen last van. Ze hebben twee highwaist modellen. Ik heb alleen de Comfy high Waist. De rand van de super high Waist is wel anders en lijkt mij niet fijn.

Oh dan heb ik die denk ik! Ga ik die andere ook aanschaffen.

Modibodi heeft nog korting, dus als je nog wat nodig hebt zou je daar ook even kunnen kijken!

1 like

Ah dankje! Ga meteen kijken

Ik gebruik de hormoonpatch en normaal gezien wordt ik altijd ongesteld in de week dat ik geen patch gebruik. Nu werd ik een week van tevoren al ongesteld, en ik zit nu op dag 9 en heb nog steeds veel bloedverlies.
Normaal gezien bij mij duurt het maar 4 dagen, ik heb de bijsluiter gelezen etc en het proberen opzoeken maar ik heb geen idee of het nu goed was om mijn ‘kleefcyclus’ van de pleister gewoon verder te doen en wat er nu juist aan de hand is.

Ik ben laatst al eens naar de gynaecoloog geweest omdat ik 2 weken lang spotting had maar toen was er geen verklaring voor, nu is het weer zoiets raar.
Ik gebruik de patch nu een jaar dus het is niet dat m’n lichaam er nog aan moet wennen

ZĂł-veel bloed deze maand :weary:.

Vannacht doorgelekt dus vanmorgen (helemaal geinfluenced door instagram) snuggs menstruatieondergoed gekocht

2 likes

Ik heb zoiets raars, heb dit nog nooit meegemaakt. Ik ben ongesteld maar snachts gebeurd er niks?! Op zich wel fijn, maar vind het zo apart.

Dit heb ik eigenlijk altijd. Vond het in het begin vreemd, maar het is wel chill. Al durf ik niet met niks te slapen, het zal maar opeens anders zijn :grimacing:

5 likes

@Blush
Ik heb dit ook meestal eigenlijk! Of als het iets is, is het maar heel weinig.
Ook als ik ongesteld word (wat vaak s ochtends vroeg is): de hele nacht niks aan de hand en de seconde dat ik nét wakker ben, meteen scherpe pijn waaraan ik het herken en begint ook meteen te lopen dan. Laat me rustig wakker worden ja!! :smiling_face_with_tear:
Slaap overigens wel altijd met mn cup in als ik ongesteld ben (of bijna moet worden) want wil t risico niet lopen haha

3 likes

De laatste maanden word ik, net voordat ik ongesteld word, heel vroeg wakker. Ik kan met geen mogelijkheid meer in slaap komen. Nu weer sinds half 2 wakker. Herkent iemand dit en wat helpt dan bij jou? :neutral_face:

1 like

Ik heb dit ook! Kan komen door gevoeligheid voor progesteron. Deze stijgt namelijk flink na de ovulatie. Ik heb ook dat ik gewoon echt 1-2 uur wakker lig en inderdaad telkens rond 2 uur 's nachts ook?

4 likes

Iemand die ik blij kan maken met dit broekje? Ik kocht deze in een xs en dat is ook mijn maat maar het is te klein en te strak. Je moet echt maat xxs hebben. Ik hoef er niks voor, uiteraard nooit gedragen.

Pfff meer mensen die onwijze last hebben van obstipatie in 2e deel van de cyclus? Ik kan de klok er echt op gelijk zetten dat na mijn eisprong mijn darmen er gewoon mee kappen haha. Met buikpijn en continue aandrang als gevolgđŸ„Č

Meer drinken is wel de oplossing maar vind dit zo’n irritant hormoonkwaaltje

1 like

Moet zeggen dat ik er sws wel snel last van heb :skull:
Maar bepaalde periodes vaak meer. Heb het alleen nog niet gelinkt aan mn cyclus. Zal er eens op letten :thinking:

1 like

Komt door progesteron! Dus zou wel logisch zijn als je in 2e deel van je cyclus last hebt. Ik had t eerder ook niet zo gelinkt maar ik hou dingen nu ivm kinderwens goed bij en daar zie ik t wel echt duidelijk, nu sinds twee dagen weer erg veel last en ook vorige maand đŸ„č

3 likes

Die paarse stipjes zijn gelogd als obstipatie? Wel heel duidelijk ja
Welke app is dit?

1 like