Afgelopen week ben ik (weer) naar de huisarts geweest vanwege mijn PMS-klachten. Vorig jaar heb ik mijn Mirena laten verwijderen, omdat ik dacht dat de Mirena de klachten verergerde. Daarna ben ik begonnen met de pil, met oestrogeen en progestageen. Ik zou de pil doorslikken voor drie maanden. Helaas is dat nooit volledig gelukt omdat ik iedere keer doorbraakbloedingen kreeg. Of na het doorslikken van 1 strip of 2 (max) of wanneer ik uberhaupt al wilde doorslikken. Daarnaast nog stomme bijwerkingen van die pil zelf zoals hoofdpijn bij de laatste vier pillen van de strip en ineens rugpijn wanneer de menstruatie zou komen en dood en dood moe. Dat dan nog eens naast al mijn PMS klachten (opgeblazen, pijnlijke borsten die dan twee maten groeien, en de irritaties waarbij ik mensen zou willen vermoorden omdat ze te hard ademhalen en nog wel meer)
De huisarts was gelukkig heel blij dat ik alles zo goed had bijgehouden en precies kon aangeven wanneer de pieken en dalen zich voordoen, evenals de bijwerkingen van de pil. Nu mag ik volgende week beginnen met de minipil. De komende twee maanden ga ik kijken hoe dat gaat en dan evalueren we samen hoe het werkt. Als dat ook niet werkt, gaan we andere opties bekijken. Ik ben echt blij dat mijn (mannelijke) huisarts goed naar mij luistert en de tijd voor me neemt. Eerdere artsen hadden dat niet op dezelfde manier gedaan, vind dit wel echt fijn!
Hebben jullie ervaring met de mini pil en jullie klachten? Ik kwam met de search enkel de post van @Bertha tegen: zit jij nog aan de minipil?