Menstruatie/PMS topic

Ik zou echt een app bij houden, om te zien of je er een cyclus in kunt herkennen!

Daar ben ik toevallig maandag mee begonnen! Kijken of ik wat logica kan ontdekken haha, thanks! :relaxed:

1 like

Dit soort dingen zijn altijd zooooo kut :weary:
En op tijd??

2 likes

Ik heb van de week een mirena spiraal laten plaatsen, en ben nu ongesteld geworden maar kan dus even geen tampons gebruiken. Maar maandverband werkt echt niet voor mij. Het blijft gewoon niet goed zitten. Heb met en zonder vleugels geprobeerd. Ben er zo bewust van.

Pffff ik moet ergens deze week ongesteld worden en kan dat wel merken. Gisteren kon ik mijn vriend wel vermoorden toen hij er in een restaurant 100 jaar over deed om een drankje te bestellen :flushed: Ik heb me ook echt als een heks gedragen naar hem en voelde me stom en lelijk??? Dat laatste was voor het eerst :sweat_smile:

2 likes

Au. :sob::skull::japanese_ogre:

1 like

Ik binnenkort naar dubai maar volgens Flo ben ik dan ongesteld :angry:

Blijkbaar kan je dmv pillen (van de HA) je menstruatie uitstellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je dit “gewoon” krijgen bij de HA?

1 like

Yes ik heb het weleens gebruikt. Ik word er wel naar van qua emoties en de laatste keer kwam mijn menstruatie er gewoon doorheen? Maar de keer ervoor ging goed, alleen die emoties dus haha

Heb het gewoon aangevraagd bij de huisarts ja, deden ze bij mij niet moeilijk over.

1 like

Ooh wat irritant! Ik slik ook anti depressiva dus ben benieuwd of ik het dan uberhaupt mag. Ga het wel proberen in ieder geval!
Edit: ik ga dus een week weg en precies de eerste volle dag dat ik daar ben staat er dat ik ongesteld word. Kijk als het nou de laatste dag is had ik het niet zo’n probleem gevonden haha

1 like

Toevallig afgelopen week gebruikt en het werkte prima bij mij. Assistent zei wel dat er een kans was dat het niet zou werken maar ik dan minder erg zou bloeden. Inmiddels is het uitgewerkt en heb ik wel hele erge menstruatiekrampen. Weet niet of ik het volgende keer nog zal gebruiken. Maar het werkt natuurlijk voor iedereen anders.

1 like

Zie hier:

Mag gewoon bij antidepressiva. Is “gewoon” een ovulatie- en menstruatie-uitsteller. Vroeg genoeg beginnen iig, dus op tijd regelen!

1 like

Ja top, bedankt voor het reageren! Ga morgen de assistentes even bellen om een afspraak te maken

1 like

Ik heb net gezien dat we een nieuwe, vaste (hopelijk), vrouwelijke huisarts hebben. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt want ik lig alweer 2 dagen te creperen. Ik lig al sinds half 7 opgerold op de bank van de pijn. Zelfs met de maximale dosis pijnstillers.

Hoop echt dat iemand me kan helpen. Ik had vroeger nergens last van.

1 like

Als je van pure hagelslag houdt: de kaas eraf en dan die hagelslag erop. Iets minder qua voedingswaarde maar echt lekker, vooral met van die dikke hagelslag

1 like

Dat vind ik ook allebei lekker erop, dus ik heb goede hoop :smile:

2 likes

Kaas met appelstroop :drooling_face:heb je ook nog ff wat extra ijzer!

2 likes

Mijn cyclus is afwisselend 29 of 28 dagen. Nu was het de laatste paar keer: 30, 28, 26, 25 :tired_face:

Echt geen zin om elke 3 weken ongesteld te zijn

Wilde gister dood en ben vandaag ongesteld geworden. Dat verklaart een hoop

6 likes

Nog even op mezelf reageren hoor maar ik blijf het zo leip vinden hoeveel effect hormonen/menstruatie op een vrouw kunnen hebben. Ik heb borderline dus misschien dat het daarom nog erger is en het zullen echt niet alleen de hormonen zijn, maar ik heb gister bijna de crisisdienst gebeld.

Niet om zielig te doen hoor maar blijf me verbazen over wat hormonen doen met je psyche.

9 likes

Ik vind het ook heftig hoor, de wil om te leven ontbreekt me op zulke dagen echt. M’n cyclus tracken kan me wel helpen met duiden en dus relativeren van de klachten.

Ik heb het nagevraagd en als je er heel erg last van hebt kun je met de huisarts in gesprek gaan, specifieke anticonceptie of medicatie op bepaalde dagen zou kunnen helpen.

1 like