Menstruatie/PMS topic

De kans op een zwangerschap is zeer klein. Dus dat is eigenlijk uitgesloten. Ik heb nooit last van buikkrampen of dat mijn lichaam het ‘signaal’ geeft van dat ik ongesteld moet worden.

Ik denk eerder de onzekerheid dat er iets mis is met mijn lichaam omdat ik amper ongesteld ben/ geen lichamelijke ongemakken ervaar. Dan vergelijk ik mij met andere vrouwen die dat wel ervaren.

@Krabsalade ik denk omdat ik een langere tijd geleden wel wat zwaarder ongesteld werd en echt mijn lichaam merkte dat ik ongesteld moest worden. Maar als dit normaal is als je aan de pil bent, dan moet ik het misschien loslaten.

4 likes

Ik heb rugpijn en het voelt echt alsof ik ongesteld moet worden, maar ik zit pas op dag 20? Ik hoop niet dat ik na drie weken alweer ongesteld ga worden :frowning:

1 like

Oh neee ik voelde me tot vanochtend helemaal oké maar nu ben ik echt

:frowning: :frowning: :frowning:

Helemaal nergens zin in. Ik heb vanmiddag olie op m’n hoofdhuid gesmeerd omdat ik mijn haar uitgebreid wou wassen en nu kan ik wel janken omdat ik niet onder de douche wil, enzo

En ik heb zowel gisteren als vandaag gewerkt waardoor ik amper weekend heb gehad, maar morgen begint weer een nieuwe week (waarin ik ook nog eens ongesteld word) en ik ben al moe!!! Ik haat dit

5 likes

Vet veel zin om te gamen, maar ook zin om te cocoonen in bed. Gisteren en vandaag overdag een mega goede mood, 's avonds een shit mood en vanavond ook echt ff zin om een potje te janken :slightly_smiling_face: :+1:t2:

Ik zit weer eens in PMS central en vraag me ook af wat in godsnaam de biologische functie hiervan is?? Ja blabla hormoonschommelingen maar waaaarom is dit zo ontworpen? Zodat vrouwen uit pure irritatie en woede de beren de grot uit schreeuwden zodat ze ze niet opaten tijdens het bloeden?

9 likes

Misschien bestaat PMS omdat vrouwen hierdoor dan altijd zwanger wilden zijn.

Haha ben aan het googlen en eerste theorie is sociale selectie, dat vrouwen door PMS een man zoeken die ze altijd kunnen verdragen. :joy::joy::joy:

2 likes

Ok wow onze hormonen helpen ons in de Jeroenen afweer?? Respect voor pms

7 likes

dit klinkt als een theorie waar ik helemaal achter sta :heartbeat: als een man je geliefd, verzorgd, en begrepen laat voelen tijdens je ik haat de wereld en mezelf pms heb je er wel een te pakken denk ik ja

5 likes

Ja maar vanochtend toen ik de deur uitging vroeg hij of ik mijn tas wel bij me had en nee die was ik vergeten maar HOE DURFT HIJ??

3 likes

volledig zijn fout, hij had je in eerste instantie al op handen dragend naar je werk moeten brengen met jouw spullen bij zich als een pakezel

2 likes

Hahaha ik ook… ik was helemaal geïrriteerd na de vraag “heb je alles” … waardoor ik niet eerder dan hij kon thuiskomen omdat ik mijn huissleutel vergeten was

2 likes

Eens ik ga dit straks na zijn 12 urige werkdag even agenderen

2 likes

heel goed, power 2 the puss!

3 likes

WOEDEND vandaag :face_with_symbols_over_mouth: kan het gemiauw van m’n kat niet eens verdragen terwijl dat mij normaalgesproken opvrolijkt.

Kijk net in m’n cyclusapp en surprise surprise dag 28 van mn cyclus dus ik zal ergens vandaag of in de komende twee dagen wel ongesteld worden

2 likes

Ik ben net van m’n blaasontsteking af waar ik steeds buikpijn door had en nu heb ik weer menstruatiekrampen, fml :sob:

1 like

Ik heb Citalopram 10mg gekregen van de huisarts en ga het eerst alleen proberen in de 2 weken tussen mijn ovulatie en menstruatie. Iemand ervaring mee?

Ja ik. Nu voor de tweede maand mee bezig (vandaag 2de dag) en ik had het idee dat het de vorige keer mij wat rustiger gemaakt. Het verschrikkelijk nare gevoel (soort permanente paniek) was ergens wel aanwezig maar heel erg gedempt. Als dit zo blijft is het echt ongelofelijk dat ik er jarenlang mee rond heb gelopen terwijl er een oplossing is. Ik begin in de peri-memopauze te raken maar dan nog voor de laatste jaren de moeite waard.
Wel vreemd, mijn huisarts had echt geen idee hiervan (jonge vrouw) en de gynecoloog vond het maar heel vreemd dat ik was doorgestuurd naar haar. Een blik op het formulier waarop ik 3 maanden gevoel had bij gehouden en het was voor haar zo helder. Stond echt met 10 minuten buiten met de aantekening voor de huisarts dat dit een heel gebruikelijke oplossing kon zijn voor deze aandoening.

4 likes

Wat fijn dat het wat lijkt te werken voor jou! Hopelijk wordt het steeds beter. Eerste weken kunnen de bijwerkingen sowieso wat heftiger zijn heb ik gehoord.

Ja ik had ook het idee dat het echt wat nieuws is wat is ontdekt dat dit werkt bii PMS. Mijn huisarts hoorde mijn klachten en wees mij op een nieuw artikel waarin dit ook stond. De apotheker wist eerst niet dat je dit medicijn 2 weken per maand mag gebruiken i.p.v. dat het echt elke dag moet.

Oh wat interessant dat dit zo gebruikt wordt! Ik heb lang geleden een paar jaar citalopram geslikt en herinner me echt een opbouw periode voordat het ging werken. Maar je kunt het dus ook ‘gericht’ nemen? Ik ga daar misschien ook eens naar vragen want ik trek die week voor mijn menstruatie steeds slechter.