Nee geen ervaring adhd. Die podcast ga ik eens opzoeken, dank je wel.
Ooh ik vind het het allerergste als ik het in eerste instantie niet door heb. Dat ik zo fucking boos of verdrietig of geïrriteerd ben en me helemaal kut en niet mezelf voel maar het nog niet link aan m’n cyclus.
Als ik de link eenmaal heb gelegd dan kan ik mij er meestal ook wel bij neerleggen/het delen/mij er aan overgeven en dan is het iets dragelijker vind ik
Zelf slik ik al jaren de pil en wordt max 3 dagen licht ongesteld. Om mij heen hoor ik dat de meeste vrouwen veel last ervaren (buikkrampen en wat langer ongesteld). Afgelopen week was ik het maar 1 dag. Ik probeer het in de gaten te houden maar heb het idee dat ik door de ha niet serieus wordt genomen als ik hiermee aan kom.
Volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit aangezien het geen echte ongesteldheid is, maar een onttrekkingsbloeding. Wel zou ik even testen voor een eventuele zwangerschap, gewoon voor de zekerheid.
Bij mij is de bloeding ook wel eens verschillend. Ene keer heb ik wat krampen, andere keer helemaal geen ongemak (behalve bloedverlies). Ook de duur van het bloedverlies is de ene keer langer dan de andere.
Waar maak zitten precies je zorgen? Heb je dat al aangegeven bij de huisarts?
Ligt er aan wat je vraag of zorg is. Een hele lichte of korte onttrekkingsbloeding krijgen bij jarenlang pilgebruik is iig normaal te noemen.
Ik dacht dat ik hier een update had geplaatst, zo te zien niet.
Eerste maand was top met de minipil. Borsten werden kleiner, was voor gevoel minder opgezwollen.
Sinds die tijd is het eigenlijk een rollercoaster. De klachten kwamen weer redelijk terug, dat besproken met de huisarts. Dit is volgens hem de beste pil die hij mij kan geven en zou ik het beter aanvoelen dan misschien de gemiddelde vrouw. Dat was het eigenlijk, meer kon hij niet doen.
De laatste drie keer ben ik om de negen dagen ongesteld geweest. Geen touw eigenlijk meer vast te knopen wat mijn cyclus nu is.
Onregelmatigheid kan met de minipil in het begin maar dit is ook niet optimaal, zit nu in mijn vierde maand en zou graag ‘gewoon’ willen functioneren.
Vanwege die onregelmatigheid contact opgenomen wat nu handig is. Dit is en blijft de beste pil volgens de arts. Nu was het verzoek om een uitstrijkje voor HPV (en soa test) te doen. Die zijn vandaag afgenomen, kan de wachtkamer daarvoor ook weer beginnen.
Ben hier zo moedeloos van
Oh wat heb ik veel last van mijn PMS.
Mijn borsten doen oprecht pijn, ik ben opgeblazen, heb veel cravings, mijn cyclus duurt al een paar dagen langer en ik wacht op het moment dat mijn menstruatie doorbreekt.
Maar het ergste is mentaal. Ik voel me oprecht een beetje overspannen, ben zo geïrriteerd, boos, verdrietig, opgefokt.
Ik wil op zo’n moment het liefst mijn relatie verbreken, mijn baan opzeggen en mijn kind naar de oppas brengen. Kan nergens van genieten en alles is me teveel.
Zo kan de rest van mijn leven toch niet zijn?
De kans op een zwangerschap is zeer klein. Dus dat is eigenlijk uitgesloten. Ik heb nooit last van buikkrampen of dat mijn lichaam het ‘signaal’ geeft van dat ik ongesteld moet worden.
Ik denk eerder de onzekerheid dat er iets mis is met mijn lichaam omdat ik amper ongesteld ben/ geen lichamelijke ongemakken ervaar. Dan vergelijk ik mij met andere vrouwen die dat wel ervaren.
@Krabsalade ik denk omdat ik een langere tijd geleden wel wat zwaarder ongesteld werd en echt mijn lichaam merkte dat ik ongesteld moest worden. Maar als dit normaal is als je aan de pil bent, dan moet ik het misschien loslaten.
Ik heb rugpijn en het voelt echt alsof ik ongesteld moet worden, maar ik zit pas op dag 20? Ik hoop niet dat ik na drie weken alweer ongesteld ga worden
Ik heb tijdens mijn menstruatie echt extreem last van nachtzweten. Ook nu lig ik weer standaard met een handdoek om mijn nek heen in bed omdat ik anders straks wakker word in het zweet. Heeft iemand misschien tips wat kan helpen? Zodra ik de pil weer slik heb ik nergens last van.
Oh neee ik voelde me tot vanochtend helemaal oké maar nu ben ik echt
Helemaal nergens zin in. Ik heb vanmiddag olie op m’n hoofdhuid gesmeerd omdat ik mijn haar uitgebreid wou wassen en nu kan ik wel janken omdat ik niet onder de douche wil, enzo
En ik heb zowel gisteren als vandaag gewerkt waardoor ik amper weekend heb gehad, maar morgen begint weer een nieuwe week (waarin ik ook nog eens ongesteld word) en ik ben al moe!!! Ik haat dit
Vet veel zin om te gamen, maar ook zin om te cocoonen in bed. Gisteren en vandaag overdag een mega goede mood, 's avonds een shit mood en vanavond ook echt ff zin om een potje te janken
Ik zit weer eens in PMS central en vraag me ook af wat in godsnaam de biologische functie hiervan is?? Ja blabla hormoonschommelingen maar waaaarom is dit zo ontworpen? Zodat vrouwen uit pure irritatie en woede de beren de grot uit schreeuwden zodat ze ze niet opaten tijdens het bloeden?
Misschien bestaat PMS omdat vrouwen hierdoor dan altijd zwanger wilden zijn.
Haha ben aan het googlen en eerste theorie is sociale selectie, dat vrouwen door PMS een man zoeken die ze altijd kunnen verdragen.
Ok wow onze hormonen helpen ons in de Jeroenen afweer?? Respect voor pms
dit klinkt als een theorie waar ik helemaal achter sta als een man je geliefd, verzorgd, en begrepen laat voelen tijdens je ik haat de wereld en mezelf pms heb je er wel een te pakken denk ik ja
Ja maar vanochtend toen ik de deur uitging vroeg hij of ik mijn tas wel bij me had en nee die was ik vergeten maar HOE DURFT HIJ??
volledig zijn fout, hij had je in eerste instantie al op handen dragend naar je werk moeten brengen met jouw spullen bij zich als een pakezel
Hahaha ik ook… ik was helemaal geïrriteerd na de vraag “heb je alles” … waardoor ik niet eerder dan hij kon thuiskomen omdat ik mijn huissleutel vergeten was