Ik heb met de huisarts afgesproken om na een paar cycli terug te komen om te bespreken hoe en wat, maar ik ben dus super enthousiast! Wat goed @Swelgje dat het jou ook zo helpt.
Herkenbaar trouwens, ik heb de afgelopen jaren ook verschillende fases gemerkt in klachten. Ik denk deels omdat ik zwanger ben geweest, en ook deels mijn leeftijd. Maar toen ik eens echt goed ging kijken naar hoe lang heb ik al die vreselijke woede en somberheid voor mijn menstruatie (ook met periodes geen alcohol/minder koffie/goed eten/hardlopen etc), en moest ik ineens denken aan een vakantie in Duitsland dat ik huilend tegen mijn vriend zei dat ik me zo kut voelde. En dat was 2023… toen ik me dat realiseerde heb ik de huisarts gebeld, haha.
Het enige waar ik nog mee puzzel is de timing. Ik ben weer begonnen met Natural Cycles omdat ik daarmee in het verleden heel goed mijn ovulatie kon achterhalen, en ik doe nu ook ovulatietests. Niet zozeer om de begindag van de SSRI te bepalen (dat maakt natuurlijk niet zo heel veel uit), maar vooral omdat ik een a twee dagen voor mijn menstruatie wil stoppen, omdat ik dan aan de andere drugs zit door de pijn (I love being a woman). Maar ik denk dat zich dat de komende maanden allemaal wel beter wijst.