Menstruatie/PMS topic

Ik zit vlak voor mijn ovulatie en ik dacht altijd dat ik mezelf dan helemaal geweldig moest vinden maar er zit zoveel woede in mij dat ik echt gek word. Ik heb het in gedachten al 3x uitgemaakt vanochtend

Edit: heb hier al eerder over gepost, wel echt fijn om weer even terug te lezen en jullie reacties :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ohh dit is ook zó herkenbaar voor mij. Ik plof gewoon bijna van boosheid en irritatie. En mijn vriend die dan zegt “Ja maar ik weet wel dat je dat allemaal niet meent op zulke momenten”, nouuuuu ik meen het echt helemaal volledig op dat soort momenten :joy:. Alleen als de hormoonbubs over is, vind ik weer andere dingen. Maar die gevoelens zijn echt volledig echt op die momenten.

Ik moet ongesteld worden ergens in de komende dagen en vandaag heeft ons IT bedrijf allemaal fouten gemaakt in een traject wat al een maand loopt (en volgens hun planning al klaar had moeten zijn). En ook zulke stomme fouten die zelfs ik weet wat je moet doen wat ons nu geld kost en ik ben W O E S T. En toen zag ik net een filmpje bij Daan alferink over Marlotte en wil ik alleen even janken.

Yay hormonen.

2 likes

Ik dacht wat heeft Daan Alferink te maken met Op Zoek Naar Marlotte, maar dit is gewoon een andere vrouw die Marlotte heet :laughing:

3 likes

Ik heb tips nodig. Wat is goed menstruatieondergoed (of een andere optie) voor Ă©cht heavy flow? Op nacht1 heb ik veel bloedverlies. Elke maand lek ik 's nachts door, en/of moet ik 's ochtends mn bed uit sprinten omdat zodra ik opsta het enorm begint te lopen en het soms ook langs mn benen naar beneden stroomt. Momenteel slaap ik met menstruatieondergoed van Snuggs voor ‘heavy flow’ (4 druppels) en daarbij een tampon en maandverband (alleen menstruatieondergoed is niet genoeg). Ik overweeg nu om maar midden in de nacht een wekker te zetten voor een ondergoedwissel, maar daar heb ik helemaal geen zin in natuurlijk. Het is gelukkig alleen bij nacht 1, de rest van mn menstruatie is heel prima qua bloedverlies.

Ik heb nog de “Alles geregelt” van Nur Die uit Duitsland. Voelt wel een beetje propperig maar ik kwam er goed doorheen met mijn zware lange menstruaties voor in de nacht.

1 like

Ik gebruik daar de modibodi menstruatieonderbroeken voor. Ik heb zowel die (met 3 druppels/super) als die van snuggs die jij noemt en ik vind die van modibodi echt beter absorberen.

1 like

Incontinentiebroekjes voor de eerste nacht?

1 like

Heeft er toevallig iemand ervaring met Orgametril? Ik slik dit om de menstruatie uit te stellen, éénmalig. Ben afgelopen maandag begonnen en voel me sinds woensdag echt vreselijk down. Vandaag al flinke huilbuien erop zitten en mijn lontje is korter dan kort.
Ik neig zelfs te stoppen. Of zal het de komende dagen misschien nog beter gaan worden?

Normaliter zou mijn menstruatie rond de 15e beginnen, als ik nu stop, begint het dan eerder dan de 15e?

Op die manier heb ik het nooit gebruikt, wel dagelijks voor mn endometriose en toen had ik die bijwerkingen niet!

1 like

Ook geslikt voor endometriose zoals Tessel maar had die bijwerking helaas wel en ook daarom weer mee gestopt de andere reden was dat ik meer pijn had van de endometriose. Huilen niet (ik ben niet zo van het huilen) maar ik was wel ontzettend down en kon niks hebben maar het eerste is wel een bekende bijwerking helaas :frowning:

Ik had deze bijwerking ook!

Pohhhh ik zit weer in de week voor m’n menstruatie hoor. Ben de hele dag zo boos. Gisteren was ik in de keuken bezig en mijn man ging me heel lief maar onverwachts van achter een knuffel geven. Ik sloeg hem nog net niet van me af :joy: Die arme jongen wilde alleen maar wat affectie tonen hahaha. En direct voel ik me dan zooo schuldig.

2 likes

Ik gebruikte ook modibodi voor heavy flow en begon de nacht dan met ook nog een wasbaar maandverband daarin. Ik had dan een emmer met water klaar staan op de badkamer en deed het maandverband daar dan in als ik in de nacht naar de wc ging. Dat was het enige dat voor mij werkte, maar anderen vinden zo’n bloed emmer misschien wat goor.

1 like

De laatste paar berichten gaan over stemmingswisselingen vlak voor de menstruatie, met name boosheid, geïrriteerdheid etc. Ik word gek van m’n eigen hormonen. Tijdens de eisprong ben ik extreem moe, last van m’n buik en chagrijnig. Nu 1,5 week later, echt woest en nog chagrijniger. Totaal niet leuk voor mezelf en mijn omgeving. Ik slik geen anticonceptie ivm sterilisatie, na kids, maar overweeg wel iets te nemen omdat ik dit ook niet houdbaar vind. Heeft iemand ervaringen en tips?

1 like

Ik had een aantal dagen geleden ongesteld moeten worden, maar het lijkt de afgelopen paar dagen heeeel lichtjes begonnen te zijn en het zet maar niet door. Heb nu al een paar dagen krampen, koppijn en voel me mega bleh dus ben super gefrustreerd. Het voelt alsof ik word ge-edged door mijn eigen lichaam :roll_eyes: