Midden- en Zuid-Amerika topic

Ik wil misschien eind september naar Brazilië gaan in m’n uppie. Iemand daar toevallig al geweest? Is het een beetje te doen in je eentje? (qua kosten/vervoer/veiligheid)

@Aile @Zemraluani @Jumpsuit Jullie zijn er al geweest zag ik toen ik de zoekfunctie gebruikte. Aanrader? :blush:

Ahh dat klinkt niet al te best inderdaad. Ik had uiteindelijk beslist om het even uit te stellen omdat de tickets ZO ongelooflijk duur geworden waren, en aan jouw comment te lezen is dat misschien maar goed ook! Hopelijk volgend jaar! Thanks voor je antwoord in ieder geval :smiling_face:

2 likes

Is hier iemand wel eens naar Ecuador geweest? Is dat een beetje de moeite als reis apart? Voor een week of 3? Ik zoek een voorjaarsbestemming die niet te prijzig is, relaxed om doorheen te reizen maar wel genoeg te doen/zien. Dus andere aanraders mogen ook!

Dat klinkt goed! Ik was ook erg onder de indruk van de natuur in Peru en ik hou ook echt van natuur/cultuur en diversiteit dus dan zit ik in Ecuador ook goed denk ik @Mexi. Welke maanden zou jij aanraden uit ervaring @ufo? Ik denk namelijk dus aan het voorjaar maar op internet lijkt dat niet de beste reistijd :joy:.

Wat waren jouw favorieten in Zuid Amerika? Nog steeds wel Colombia?

@Aile ben jij al terug van je reis? En wat zijn jouw aanraders? Ik wilde heel graag naar Brazilië, maar ik twijfel ook een beetje over de veiligheid, ook gezien jouw bericht. Denk je dat het buiten de grote steden anders is?

1 like

Iemand nog tips voor vliegtickets? Ik heb een ticket nodig naar Costa Rica in december, echt een kut dure maand natuurlijk. Is echt nog een actie op komst toevallig? :sweat_smile:

Leuk dit topic!

Ik ga volgend jaar een maand naar Mexico (in maart). Kom aan in Mexico-City en ga dan op een maand tijd naar Cancún vanwaar ik terug naar huis vlieg. Heb al wat tips van het forum mee genomen, maar hoor graag nog meer belevingen.

Ik wil eigenlijk proberen zoveel mogelijk met openbaar vervoer (ADO) te doen, maar ben een beetje bang om de echt grote afstanden met de bus te doen omdat dit zoveel extra tijd in beslag neemt.

Daarnaast probeer ik ook om enkel handbagage mee te nemen, en ben nog op zoek naar een goede trekkersrugzak voor dat formaat. Ik dacht om te kijken bij A.S.Adventure. Iemand een aanrader?

Ik kan vanavond wel even m’n lijstje delen van plekken die ik wil bezoeken.

Ik ben vier jaar geleden van Mexico stad naar cancun gereisd in een maand tijd, en vond het prima te doen met de bus. Ik heb twee keer een nachtbus genomen (oaxaca - san cristobal en san crisobal - palenque), en vond de overige afstanden prima te doen overdag. Ik heb alleen puerto Escondido geskipt vanwege de afstand, omdat ik horror verhalen hoorde over die bus reis en ik vond dat niet waard voor de paar dagen die ik er dan zou zijn.

2 likes

Sla Oaxaca zeker niet over! Ik ben nu in Mexico en dat was echt m’n favoriete bestemming denk ik. Yucatán is super leuk maar veel toeristischer

1 like

Dankje @Ola, nachttrein is inderdaad zeker een goede optie!

@hummus Oaxaca staat zeker op mijn lijstje! Heb je nog specifieke aanraders daar?

Mijn lijstje voorlopig: (nog zeer onderhevig aan verandering hoor)

• Desierto de Los Leones
  • Magdalena Petlacalco
  • Parque Nacional Grutas de Cacahuamilpa
  • Teotihuacán
  • Cholula
  • Oaxaca - Mitla
  • Hierve el Agua
  • Chiapas - San Cristobal de las Casas
  • Chamula
  • Agua Azul
  • Parque Nacional Cañón del Sumidero
  • Parque Nacional Lagunas de Montebello
  • Palenque
  • Bacalar
  • Campeche
  • Yucatán - Uxmal
  • Izamal
  • Mérida
  • Cenote Suytun
  • Celestún
  • Chiquila
  • Isla Holbox
  • Rio Lagartos

Ik wil graag een paar mooie wandelingen/hikes maken, dus als jullie daar nog tips voor hebben hoor ik het graag!

Ik wil een maand in mijn eentje gaan backpacken in zuid amerika, maar twijfel nog een beetje waar ik precies heen wil gaan. Ik ben vooral fan van mooie natuur waar je hikes kan maken maar ook gewoon leuke andere bezienswaardigheden. Wil het liefst ook nog eventjes ergens aan het strand verblijven. Ik zat zelf te denken aan peru of colombia, maar ben benieuwd of iemand hier misschien ervaring heeft en welk land diegene aanraadt en hoe t daar is geweest!

Ah ik ga in augustus dus dat is net niet de ideale reistijd voor patagonie en ik heb niet zo’n groot budget dus vrees dat dat m niet gaat worden helaas :frowning: ziet er wel echt geweldig uit zeg!!

Ik neig momenteel denk ik het meeste naar peru, ook in verband met de natuur daar, alleen heb je daar weer niet echt strand geloof ik. Dat heb je dan in colombia weer wel… Haha echt zo lastig… Iemand toevallig al eens in peru geweest?

Augustus is nog ver weg, maar ik zou er wel rekening mee houden dat de situatie in Peru niet echt stabiel is atm. Lastig te voorspellen in welke richting het verder evolueert. Als je nu al zou willen boeken.

Oh ja echt? Had er wel over gelezen maar wist niet dat het in zo’n mate instabiel was. Ben altijd echt niet goed voorbereid met dit soort plannen dus goed dat je t zegt! Wilde eigenlijk wel binnenkort gaan boeken, maar dus beter nog niet doen dan of een ander land?

Ik ken de situatie niet zo goed hoor, enkel wat hier in het nieuws komt. Maar zou het persoonlijk niet doen. Een staatsgreep en veel protest dat best breed gedragen is bij de bevolking. Je weet nooit hoe dat uit de hand kan lopen. En als de protesten vreedzaam zijn, er zijn alhveel blokkades (geweest), dus als dat zo door blijft gaan loop je het risico dat je ergens vast komt te zitten. Da’s gewoon zonde als je daar wilt rondreizen / moet stressen of je vliegveld bereikbaar is om terug te keren. Er is er ook een negatief reisadvies / enkel essentiële reizen voor Peru op dit moment.
Ik zou zeker nu niet boeken maar afwachten, of een andere bestemming kiezen.

1 like

Mexico heeft ook alles wat je noemt. Is alleen niet echt zuid Amerika.

2 likes

Bolivia is ook fantastisch en nog veel minder toeristisch dan de andere twee! Maar geen strand dus als dat echt een must is, is het geen optie voor jou.

@Aile Oh ik ken best wat mensen die juist alles met de bus hebben gedaan in colombia, maar dat zou jij dus afraden? Het lijkt me ook super leuk maar op de een of andere manier voelt colombia onveiliger dan andere landen, of klopt dat niet echt?

@Pandava Daar zat ik in eerste instantie ook naar te kijken, wil echt heel graag naar de zoutvlaktes, alleen vluchten naar bolivia zijn echt enorm duur nu helaas…
@ Hummus Oh ja ook leuk!!
@Mexi Ja daar zit ik nu ook naar te kijken, costa rica ben ik al wel eens geweest en vond ik echt geweldig

Nou ik heb weer even nieuwe research gedaan en heb mijn oog nu op guatemala laten vallen. Hoe meer ik ging zoeken hoe meer ik eigenlijk tot de conclusie kwam dat mijn focus voor deze reis vooral ligt op hiken in de natuur en dat kan daar ook heel goed volgens mij. Wel echt mega ingewikkeld om een beetje een betaalbare vlucht te vinden. Op cheaptickets kan je bijv ook weer geen ruimbaggage er bij doen en die moet je dan los bijboeken. Het is ook hoogseizoen natuurlijk in augustus, maar ik ben helaas een beetje beperkt in de periode waarin ik weg kan.

@Reader, ik wilde ook Mexico voorstellen, omdat het zo’n veelzijdig land is. Ik heb zelf een rondje gedaan met het ov vanaf Cancun, maar je zou ook van Mexico stad naar Cancun kunnen reizen. Vluchten naar Cancun zijn in ieder geval redelijk betaalbaar met Tui (zeker vanaf Brussel).

3 likes

Ja ook leuk! Ik wil nog altijd een keer terug voor de meerdaagse El Mirador hike

1 like