Heel benieuwd naar je tips, zowel Chili als Argentijnse kant. Ik ga in maart die kant op!
Ik heb onverwacht een maand vakantie. Erg snel, vanaf de 28e tot 31 maart. Ik twijfel tussen:
- van guatamala naar Nicaragua reizen
- van Panama naar Nicaragua
- (ander land in de wereld haha)
Heb jaren geleden al eens een halfjaar door Zuid-Amerika gereisd en ben in Mexico geweest. Ga dit topic eens doorlezen en als iemand dit toevallig gedaan heeft/ aan het doen is, tips zijn meer dan welkom!
Ik zou van Panama naar Nicaragua doen! Alle 3 de landen zijn de moeite waard. Wel iets duurder.
Guatemala nooit geweest. En ik weet dat het in Honduras best onrustig kan zijn, vriendin heeft daar jaar gewoond. Ze vond het mooi, maar raadde het niet per se aan om daar te reizen.
Thanks! Ja geld wise zat ik inderdaad aan de andere kant te denken. Zou eventueel Honduras voornamelijk als doorreisland kunnen gebruiken⦠of wel meer splurgen en toch voor de andere kant kiezen. Wat vond jij het leukst in Panama?
Boquete vond ik mooi. Mooi bergachtig landschap. Leuk als je van wandelen houdt. Bocas del toro. Toeristisch, maar wel mooie plek om te snorkelen en chillen. Panama city is een bijzondere stad met al die wolkenkrabbers, maar ook wel bijzonder om het Panamakanaal te bezoeken.
San Blas eilanden ben ik niet geweest, maar hoor daar wel altijd goeie verhalen over.
Verder had ik nog veel meer willen zien, maar niet meer tijd (waren er maar 1,5 week). Was een reis van 7 weken (Mexico, Belize, Costa Rica en Panama). Nicaragua ben ik nog een keer apart geweest.
Benieuwd of je al terugbent en of je nog tips hebt? Ga volgende week die kant op. Ben van plan zowel Argentijnse als Chileens kant te doen! De W-trek staat in ieder geval al gepland!
Wat leuk! Ik ga ook volgende week die kant op. Van waar tot waar ga je?
Wij beginnen in Puerto Montt, Chili, en rijden dan zigzaggend door Chili en Argentiniƫ naar het zuiden.
Thanks voor je tips! Klinkt als een hele mooie trip!
@Koekwaus ik begin in El Calafate/El Chalten en daarna de W Trek. Denk dat ik helemaal naar het zuiden wil dus Punta Arenas/Ushuaia. Dit is de start van een langere trip door Argentinie/Brazilie dus heb best wel wat tijd. Na Ushuaia wil ik dan kijken of ik nog iets meer naar het noorden van Patagonie wil of een ander deel van Argentinie wil bezoeken. Maar dat zie im dan wel haha. Wat wordt jullie route ongeveer?
Heeft er iemand ervaring met het beklimmen van Acatenango in Guatemala? Ik ga binnenkort naar Guatemala en het lijkt me geweldig om te doen maar ik lees heel veel verhalen over hoe zwaar de wandeling is. Ik ben geen extreem fitte en ervaren bergbeklimmer en ben benieuwd of het een beetje te doen is voor een gemiddeld persoon.
Ja, die heb ik gedaan! Het is vrij steil ja, en de terugweg is een aanslag op je knieĆ«n, kuiten en bovenbeenspieren. Goed stretchen na afloop! Maar als je een gemiddelde conditie hebt is het prima te doen hoor, als je met een grote groep bent stop je sowieso heel vaak want iedereen heeft een ander tempo. En je kunt altijd pauzeren wanneer je wilt. Er gaan dagelijks massaās mensen de vulkaan op (dus het is hier en daar filelopen) die echt niet allemaal topfit zijn. Je kunt zelfs je rugzak door een guide laten dragen als die te zwaar wordt.
Investeer in goede bergschoenen die ook je enkels ondersteunen, want je glijdt continu weg in het losse vulkaanzand. Het is een supervette ervaring dus ga het sowieso doen als je in Guatemala bent! En ga na het bereiken van het kamp op Acatenango zeker door naar Fuego in het donker zodat je van dichterbij de vulkaan ziet uitbarsten. Is de extra hike echt waard.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Dit stelt me wel enigszins gerust en ik word meteen weer enthousiast. Ik wilde eigenlijk lichte lage wandelschoenen meenemen maar ik ga dat misschien toch maar heroverwegen. Is de extra wandeling naar Fuego lang?
Het is 06:18 hier en wij gaan zo naar de bus om naar Chichen Itza te gaan. Zo benieuwd!! Eerste echte excursie.
Hoe was het?
Ja heel vet! Ook in een andere tijdzone geweest. En gezwommen in een natuurlijke bron. Gaaf hoor
Dit is al weer even geleden, maar waar ben je allemaal geweest in Braziliƫ? Ik wil er al een paar jaar naar toe, maar twijfel idd ook over veiligheid alleen (al heb ik dat eerder ook wel gedaan in midden-zuid Amerika)
Ahh sorry voor het late antwoord, was hier even niet meer online geweest.
Is inderdaad wel een iets moeilijker land om te reizen vergeleken met andere landen in Zuid of Centraal Amerika maar al bij al viel het heel goed mee hoor. Wil heeeeel graag terug haha, 3 weken was echt veel te kort want Braziliƫ is gigantisch. En de cultuur en sfeer is echt fantastisch
Ik ben in Pipa geweest om te surfen, en dan heb ik een binnenlandse vlucht genomen naar Rio. (Meeeeegaleuke stad want je hebt natuur, strand, cultuur, feestjes, alles in 1 stad) Verder alles met openbaar vervoer gedaan: Rio, Ilha Grande, Paraty, en had mijn terugvlucht vanuit Sao Paulo. Je mag me zeker een berichtje sturen als je meer info wil
Iemand tips voor Mexico-City?
Naar Teotihuacan gaan. Ligt buiten de stad, maar zeer indrukwekkende piramides waar je ook op kan
Op vrijdag avond een lucha Libre show gaan kijken!