Ik word juist een beetje hyper en euforisch. Ik twijfel alleen nog steeds of dat medicijn het doet of dat ik dan zo opgelucht ben dat het werkt of dat het bij de nasleep van migraine hoort.
Want de dag na mān eerste zware migraine-aanval voelde ik me ook zo, en toen had ik nog geen triptanen gebruikt.
Oh echt? Lijkt me wel beter dan haha! Ik heb nu ook Riza, maar helaas ander effect dus.
Ik word wel moe ja en het werkt ook alleen als ik ga slapen. Als ik wakker blijf doet ie niets? Blijft een wonderlijk gebeuren ![]()
Ja ik werd dat ook maar nog erger ik werd echt een zombie van triptanen
Oh als ik het pas inneem bij pijn, dan kan ik net zo goed niks nemen. Alles dat ik later neem dan binnen een kwartier vanaf eerste aura, werkt niet meer. Mijn neuroloog zei ook dat dit heel individueel is qua werking, zou er gewoon mee experimenteren. Overigens is het bij mij ook echt heel erg hit or miss of het werkt of niet, en heb altijd dat gevoel onder water te leven (wattenhoofd, moe, dof) ook met triptanenā¦
Oh ja @Krabsalade dat euforische herken ik ook heel erg. Tijdens een aanval kan ik zó depressief zijn, echt donker. En dan is het voorbij en echt alsof de lucht opentrekt. Zoān opluchting en euforie, alsof ik een marathon heb overleefd of zo haha. Echt bizar hoe dat werkt.
Zijn er hier mensen die migraine met aura hebben en toch de pil slikken?
Ik ben sinds kort weer begonnen met de combinatiepil omdat ik een erg heftige menstruatie heb. Op internet had ik al gelezen dat deze pil wordt afgeraden bij migraine met aura, maar volgens mijn huisarts kan ik hem gewoon slikken omdat ik niet rook en nog geen 35 ben.
Toch begin ik nu te twijfelen of dit wel zo verstandig is. De huisarts begon over een spiraal zodra ik 35 ben, maar ik zit hier ook niet echt op te wachten. ![]()
Ik ben om deze reden overgestapt naar de minipil. Is dat niet wat voor je? Zelf merkte ik geen verschil in klachten of bijwerkingen en ik heb geen bloedingen meer ![]()
Die wou ik in eerste instantie zelf ook gaan gebruiken, maar volgens de huisarts waren er te veel vrouwen bij wie die pil niet goed werkte etc. Daarom heb ik de combinatiepil gekregen. Misschien moet ik die minipil toch maar een kans geven. ![]()
Ja, ik. Ik heb wel eens naar andere vormen van anticonceptie gekeken maar zoals ik het begreep heb je bij geen enkele andere vorm de garantie dat je geen bloeding meer hebt. Mijn eigen cyclus is heel onregelmatig en kort, en ik heb ook last van hormonale migraine. Om die redenen ben ik toch de pil maar blijven slikken, ik slik hem ook veel strippen achter elkaar door.
Begin dit jaar ben ik begonnen met candesartan, sindsdien bijna geen migraine meer. Alleen de afgelopen twee weken helaas wel weer, dus dat lijkt wat samen te hangen met het warme weer. Daar ben ik sowieso geen fan van. Of misschien komt het juist doordat ik nu minder goed slaap door het weer? Kan ook natuurlijk.
Ik denk dat het verschilt qua gezondheidssituatie. Ik gebruik nu de minipil, omdat ik richting 40 ga en ook had gelezen dat het niet verstandig is om de combinatiepil te gebruiken bij migraine met auraās.
Begin dit jaar veranderde/verergerde mijn migraine en kwam ik bij de neuroloog terecht. Zij zei dat ik ook gewoon weer mijn combinatiepil kon gaan slikken als ik dat graag wilde, omdat ze verder geen aanleiding (geen hoge bloeddruk of andere gezondheidsproblemen) zag om dat specifiek niet te gebruiken.
Ja ik heb die ook nog gewoon. Mijn huisarts heeft er ook nooit iets over gezegd en migraine staat wel gewoon in mijn dossier.
Oh wat gek, hoor juist alleen maar positieve verhalen hierover. En ervaar die zelf ook, geen bloedingen meer. Maar je moet ām wel consequent slikken en dat doet niet iedereen
@Luzarl je moet hier ook zelf achteraan, de huisarts gaat jou uit zichzelf hierover niet informeren (is mijn ervaring)
Ik heb het ook besproken (later) maar daar is ook niks uitgekomen toen
Ik ben ook sinds februari begonnen met Candesartan. Nu net een maand geleden opgehoogd naar 8mg en het is echt zo veel beter geworden. Veel minder vaak migraine en ook een stuk minder heftig. Wanneer ik het alsnog op voel komen slik ik Rizatriptan en dan is het echt prima te doen.
Na 20 jaar en allerlei verschillende dingen geprobeerd te hebben is dit zoān opluchting!