Migraine topic

Wat ontzettend heftig! Kan het gezien je leeftijd versterkt zijn door de overgang? Ook gezien je klachten met de oren en mogelijk slijmvliezen. Soms kunnen hormonen er voor zorgen dat het erger wordt, maar andersom kan het gelukkig ook helpen. Hoe dan ook, sterkte!

Even korte reactie, want ik heb niet veel tijd op dit moment. Het klinkt echt mega ellendig waar je doorheen moet. Ik gebruikte ook candesartan, en bij mij werd het écht een belangrijk verschil toen ik 16mg ging slikken. Dat heeft echt mijn dagelijks leven veranderd, ten positieve. Hoeft niet zo voor jou te zijn natuurlijk, maar toen ik nog 8mg slikte dacht ik ook: is dit het nou?

(Ben nu afgebouwd omdat ik zwanger wilde worden. En dat gaat goed. Net alsof mijn lichaam de rust heeft gekregen voor wat duurzamer herstel en ik het weer zelf aankan of zo.)

De huisarts denkt dat de overgang ermee te maken heeft.
Ik kreeg ook mijn eerste migraine aanvallen rond mijn 15de, dat was ook een hormonale verandering.
Met een beetje geluk is het over een tijdje weer “normaal” eens in de zoveel tijd en niet meer die wekelijkse aanvallen.

Bedankt voor je reactie en steun.

Gelukkig dat het nu beter met je gaat tijdens het afbouwen van de Cadesartan, vooral nu je zwanger wilt worden.
Het doet me ook deugd om te horen dat 16 mg Cadesartan het verschil maakte bij jou. Omdat ik twijfelde om wel akkoord te gaan bij een verhoging, ik wil mijn nieren niet onder een te grote druk zetten en voor wat
bij een niet werkend medicijn?
Maar jouw verhaal stelt me enigszins gerust, misschien moet ik het dan toch maar proberen.

Ja zo klinkt het inderdaad wel. Heb je voor de overgang hormonen gekregen? Dat zou anders nog een overweging waard kunnen zijn, want het klinkt echt als de hel. Als je hormonen aanvult zou het een stuk stabieler kunnen worden, je zou niet de eerste zijn die daarna ineens een stuk minder aanvallen heeft.

1 like