Migraine topic

De huisarts denkt dat de overgang ermee te maken heeft.
Ik kreeg ook mijn eerste migraine aanvallen rond mijn 15de, dat was ook een hormonale verandering.
Met een beetje geluk is het over een tijdje weer “normaal” eens in de zoveel tijd en niet meer die wekelijkse aanvallen.

Bedankt voor je reactie en steun.

Gelukkig dat het nu beter met je gaat tijdens het afbouwen van de Cadesartan, vooral nu je zwanger wilt worden.
Het doet me ook deugd om te horen dat 16 mg Cadesartan het verschil maakte bij jou. Omdat ik twijfelde om wel akkoord te gaan bij een verhoging, ik wil mijn nieren niet onder een te grote druk zetten en voor wat…bij een niet werkend medicijn?
Maar jouw verhaal stelt me enigszins gerust, misschien moet ik het dan toch maar proberen.

Ja zo klinkt het inderdaad wel. Heb je voor de overgang hormonen gekregen? Dat zou anders nog een overweging waard kunnen zijn, want het klinkt echt als de hel. Als je hormonen aanvult zou het een stuk stabieler kunnen worden, je zou niet de eerste zijn die daarna ineens een stuk minder aanvallen heeft.

1 like

Hoe lang duurt bij jullie de nasleep van migraine?

Ik werd zaterdagochtend wakker met migraine, sumatriptan genomen en tot 15u geslapen. Voel me nu nog steeds niet lekker. Niet dat ik hoofdpijn heb, maar mn hoofd voelt nog wel weeïg en ben nog echt niet fit.

1 like

Ik had vrijdagavond en nacht migraine. Zaterdag nog steeds hoofdpijn maar de hevigste pijn was weg. Gisteren erg misselijk en vage hoofdpijn/wazig hoofd. En vanochtend nog steeds misselijk, dat is in de loop van de dag weggetrokken. Dus bij mij kan het ook echt wel een paar dagen duren helaas. Rot he!

1 like

Verschilt, maar soms voelt mijn hoofd ‘beurs’ van de aanval, als een soort blauwe plek. En soms kunnen misselijkheid en wazigheid blijven hangen, maar dan wel in lichtere mate.

1 like

Meestal een halve dag tot een dag echt de aanval, en rond de 24 uur lang minstens wel een migrainekater. Ik heb ook echt moeten leren om niet meteen weer te veel te willen doen. Dan dacht ik: de erge pijn is wel weg, ik kan wel weer werken/huishouden/etc, maar daardoor herstelde ik vaak toch onvoldoende (snel) en kwam de aanval ook makkelijker terug.

1 like

Ik ga morgen een Daith piercing laten zetten bij VNS… Ik ben wel heel benieuwd en vind het ook wel spannend (niet het zetten, maar wat het teweeg gaat brengen). Iemand die dit al gedaan heeft?

Ik vind “migrainekater” de perfecte omschrijving. Het is nu dinsdag, mn aanval was zaterdagnacht/ochtend en ik voel me nog steeds niet helemaal de oude. Vind het zo frustrerend :rage:

1 like

Bah ja het is ook echt niks aan. Maar dat een beetje omarmen en extra rustig en lief doen voor jezelf is wel belangrijk.

(Overigens, heb hierover ook een cursus gehad bij de hoofdpijnpoli, het is ook écht een ding. Rondom een aanval heb je prodromen (symptomen vooraf) en postdromen (symptomen achteraf) die allemaal bij de aanval horen. Zie bijvoorbeeld: https://americanmigrainefoundation.org/resource-library/timeline-migraine-attack/ . Kan je misschien een beetje helpen te accepteren dat je echt ziek bent van een aanval, en soms ook een paar dagen lang. Voor mij voelde het lang als niet een optie om me ziek te melden om wat algehele misère, maar nu denk ik daar wel anders over.)

1 like

Heeft er iemand ervaring van candesartan? Ik heb 8 jaar propanolol geslikt maar dat deed niet veel meer. Afgebouwd en 1.5 week geleden begonnen met 4mg candesartan, maar kreeg eigenlijk gelijk hartklachten: hartkloppingen, overslaan, snelle hartslag, onregelmatig. Heb er nu atenolol bijgekregen om dat onder controle te houden en ga morgen naar een cardioloog. Maar wat ben ik beroerd van die pillen zeg, heb de neiging om overal gelijk maar mee te stoppen. Aan de andere kant hoor ik ook wel goede ervaringen met candesartan dus wil niet te snel de handdoek in de ring gooien…

Bij mij hielp het helaas niet dus gestopt na 3 maanden ofzo, ook bètablokkers werkte niet meer bij mij na aantal jaar en heb ook nog topiramaat en Amitriptyline geprobeerd zonder succes.

Ik kreeg er een te lage bloeddruk van en mijn hartslag werd daardoor weer hoger. Het het hielp mij ook niet. Zelfde voor betablokkers.
Ik hoor ook veel positieve verhalen en dat het lichaam zich soms er even aan moet aanpassen. Ik hoop dat de cardioloog je wat meer informatie kan geven.