Wel echt jammer dat het niet werkt! Zelf heb ik niet dat ik me ineens top voel na het nemen van medicatie maar ik kan wel redelijk doorgaan met mn werk/taken (eerst voel ik me slechter maar na ongeveer een uur begint het dan te werken). Dus echt wel een enorme verbetering. Behalve als je dus teveel medicatie gaat nemen, zoals ik nu. Dus zit nu een aanval uit zonder medicatie en dat is echt vreselijk, zeker omdat het zo lang duurt. Als het nu een dag duurde was het nog wel te doen maar bij mij duurt het ook vaak drie dagen.
Zelf heb ik het ook weleens over de neuroloog gehad met de huisarts en ik dacht toen ook ‘nou zo erg is het niet hoor’. Maar als het je belemmert in je dagelijks leven is het sowieso erg genoeg om de juiste hulp/medicatie te zoeken! Ik heb ook begrepen dat het feit dat het genetisch is niet betekent dat familieleden in dezelfde mate last hebben van migraine; het kan bij jou veel heftiger en beperkender zijn dan bij bijv. je ouder of sibling.
@VeresPalne: dat middel klinkt ook interessant, fijn dat het werkt bij jou!
Ik heb de indruk dat er best veel onderzoek naar migraine (ook specifiek bij vrouwen) gedaan wordt op het moment dus dat geeft me wel hoop. Hoewel continue hormonen slikken in de hoop op een stabiel level bij mij niets lijkt te doen.
Hebben jullie nog interessante websites/podcasts/insta-accounts over migraine? Ik ben @migraineworldsummit gaan volgen op insta en vind de website van Migraine Society, Migraine Trust, Hersenstichting, Allesoverhoofdpijn, etc. ook fijn. Probeer wel weg te blijven van mensen die bepaalde diëten of therapieën aanbevelen want dat vind ik vooral frustrerend. Ik leef al relatief gezond, heb ook al dat sommige vriendinnen vragen of er misschien een relatie is met bepaald soort eten. Gewoon nee.
(Sorry lang verhaal geworden)