Minimalisme topic

Ik bracht babykleding naar een bak voor een tienermoederhuis.
Mijn zoon is nu 6 en breng het naar kringloop waar mensen die het nodig hebben de kleding gratis kunnen ophalen.

2 likes

Alles met vlekken/gaatjes/versleten gaat weg. Alle mooie dingen (meer mijn favorieten haha) of met herinnering of die sowieso handig voor een evt tweede zijn (zoals rompers, slaapzak, jasjes) bewaar ik. De rest probeer ik te verkopen via Vinted. Wat dan nog overblijft stop ik in een kledingzak van clothingloop.org

En ik hou af en toe iets apart om dat (na even een fotootje te sturen) aan vrienden te geven met een jonger kind. Ik bewaar alles per maat in een vacuumzak en de vacuumzakken in een opbergdoos. Merk trouwens dat hoe ouder ze wordt, hoe minder ik bewaar.

Edit - ik vond het trouwens gelijk nadat het te klein was veeeeel lastiger wegdoen dan nu. Dus je kan ook eerst alles bewaren en dan over bv een maand of 3 (of na de volgende maat) een reminder zetten dat je het gaat uitzoeken.

1 like

En @Lot goeie, ik ga ook eens kijken naar een wat duurzamere optie dan zo’n kledingbank. Kleertjes die niet meer goed zijn doe ik sowieso weg maar zo’n kleintje verslijt natuurlijk niet echt kleding als hij nog niet kruipt of loopt, dus ik ga het maar eens extra goed uitzoeken op stijl en goed opbergen. Thanks

1 like

Ik doe het weg in bulk. Dus dan zet ik: doos meisjeskleding 56-68 €25.
Zo houd ik er nog wel wat aan over maar zit niet met 3 rompers voor €1 verkopen etc.
Ik zorg dan wel dat het het echt waard is en er zit dan bijv ook zo’n skipak in en merkkleertjes.
Nu heb ik toevallig een collega met een kind dat 3 maanden jonger is dus geef ik het aan haar.
Van de peuter is de kleding eigenlijk wel echt op. Of versleten of verkleurd met etensvlekken.

1 like

Dit ga ik ook proberen, goeie. Doe je op Vinted of marktplaats?

Marktplaats. Daar zitten volgens mij meer mensen die veel kleren zoeken voor een prikkie.

Ik ben al mijn kleding aan het opruimen… heb nu alles tevoorschijn gehaald en gesorteerd op soort. Daarbij heb ik al een Ikea tas kunnen vullen met kleding die weg gaat (ga ik volgende week proberen te verkopen met Koningsdag) en een halve vuilniszak wat naar de kringloop gaat.

Sommige dingen vind ik wel heel lastig om weg te doen omdat het net niet meer past of mooi zit omdat ik best veel ben aangekomen en daar ook mee aan de slag wil en straks (hoop ik) niet weer van alles moet aanschaffen. Dit ga wil ik apart opbergen.

Ik wissel sowieso ook altijd per seizoen omdat ik erg klein woon en het moet doen met 1 kledingrek, een ladekastje en 4 bakken onder mijn bed.

Er liggen nu echt OVERAL kleren, dus moet het vandaag ook wel echt afmaken. Hoop dat dit ook wat rust gaat geven als het klaar is. ohh en voorlopig mag ik ook niks meer aangeschaften :sweat_smile:

4 likes