MJ docu

Pff, het beklemmende gevoel wordt wel heel voelbaar. Ik word er helemaal naar van.

3 likes

Mmmm, ik vind het niet heel geloofwaardig overkomen allemaal


3 likes

Ach jeetje, die scùne waar James al trillend die juwelen vasthoudt en dan ook nog zegt: “It’s still hard for me to not blame myself”.

Lijkt me zo verschrikkelijk moeilijk om te moeten dragen allemaal.

3 likes

Verklaar je nader.

Denk je dat ze het verzinnen? Wat er echt wel of niet gebeurd is zullen we nooit weten maar de verhoudingen waren sowieso raar en waar die kinderen en gezinnen in terecht kwamen is bizar.

Hoe ze het allemaal beschrijven is allemaal heel erg typisch. Als ze het verzinnen (waar ik niet vanuit ga) hebben ze zich heel goed verdiept in hoe zoiets doorgaans gaat;

Een nogal kinderlijk persoon die heel erg van kinderen houd en oprecht niet doorheeft dat hij iets fouts doet. Slachtoffers die ook een band voelen en twijfelen of ze misbruikt zijn of een relatie hadden. Wel echt een typisch verhaal van (slachtoffers van) een pedofiel.

Je kunt het geloven of niet maar wat de gestelde feiten* betreft komt het juist heel erg geloofwaardig over.

*beweringen dus.

1 like

Maar dat kan natuurlijk ook onderzoek zijn geweest. Ik weet hier ook van en ben niet misbruikt. Dus dat het zo waar overkomt, is natuurlijk geen bevestiging dat het waar IS.

2 likes

Nou ja, feiten
 dat weet je dus niet hé.

Ik zei eerst wat anders maar ik bedoel inderdaad beweringen. Sorry het is laat voor mij.

@ellegirltalk
Ja daarom zei ik al: of ze hebben zich er heel goed in verdiept.

Wat die therapeut zegt
 dat dat victim blaming is, wat er over de ouders wordt gezegd. Nou toch denk ik dat ik wantrouwiger ben als ouder. Niet per se hierdoor en misschien ook problematisch sowieso, maar toch. Je wilt toch weten wat er gebeurt met je kind en dus die kamer ingaan.

1 like

Deze meneer is wel een grote MJ fan he
 Doet niks af aan de eventuele feiten hoor, maar merk aan mezelf dat ik het daardoor iets minder geloof


1 like

Ik vind alle fans die hier tegen opstaan zo irritant. Ja, iemand is een super goede artiest maar je kent iemant 0,000001% dus waarom zou je je zo hardmaken voor ‘het feit’ dat iemand volgens jou onschuldig is? Er zijn mensen die zoiets niet eens zien terwijl hun eigen familie zoiets doet, laat staan van een zanger waar je toevallig fan van bent maar nog nooit mee hebt gepraat.

Tuurlijk, kritisch zijn is goed, maar ik zou mijn hand er niet voor in het vuur steken hoor. Net zoals we niet met 100% zekerheid kunnen zeggen dat hij het wel heeft gedaan kun je dat ook niet over dat hij het niet heeft gedaan.

20 likes

Precies dit dus

1 like

Ja ik snap dit ook niet. Ik zou het wel moeilijk vinden als iemand die ik heel erg (op afstand) bewonder van iets ernstigs beschuldigd wordt, maar wat kan ik nou toevoegen om zo iemand te verdedigen?

2 likes

Hmm, hij geeft het pas aan nadat iemand hem er op aanspreekt dat hij een MJ tattoo heeft
 Dus vind het draadje toch een beetje gekleurd.

Als je het twitterbericht hieronder leest wordt al een hoop duidelijk.
Daarnaast werk ik met kinderen die jarenlang seksueel misbruikt zijn en ik kan geen persoon benoemen die er op deze manier over praat

2 likes

Dat je als moeder dan na die aantijgingen alsnog je kind bij hen in de kamer laat slapen? Eerder misschien, ok bedenkelijk maar het kan. Maar na aantijgingen? Die mensen zijn wel heel goedgelovig en vertrouwend in de medemens dan.

1 like

Maar hij is toch vrijgesproken omdat de slachtoffers destijds zeiden dat hij het niet had gedaan? Daar kunnen ze zo veel redenen voor gehad hebben.

@Heehoi
Dit vind ik heel interessant want in mijn optiek is het dus juist een erg klassiek/typisch verhaal. Kun je hier meer over vertellen? (Weet niet of dit ok is om te vragen. Ik vind het zelf heel belangrijk om dit soort dingen bespreekbaar te maken maar het is natuurlijk ook een mega naar onderwerp. Ik bedoel niet over de details van die kinderen maar meer over hoe ze er dan in jouw optiek normaal over zouden vertellen bijv.)

1 like

Zie boven dat die Twitter berichten discutabel zijn.
En dit zijn geen kinderen meer dus dat is sowieso dan anders toch? Volwassenen die terugkijken op misbruik in hun jeugd praten er denk ik anders over. Zoals ik weet in ieder geval van mensen om me heen.

4 likes

Ik ga dit vannacht even terugkijken.