MJ docu

Ik zit die docu te kijken. En ik vind het toch best gek dat die moeder het de normaalste zaak van de wereld vindt dat MJ een vriendschap opbouwt met een kind, in plaats van met haar en haar man die even oud zijn als Michael. Meteen die focus van MJ al op dat kind. Ik vind dat als volwassene best opmerkelijk, en zou ik denk ik ook als moeder vinden.

2 likes

Ik vind het tot nu toe klinken alsof Michael erg eenzaam was en dat hij daarom toenadering zocht, maar ik vind het ook vreemd dat ouder het een soort van ‘normaal’ vinden dat een wereldster opeens uren met hen belt en bij hen thuis langskomt,

5 likes

Ik heb ook een stukje gezien, inderdaad bizar hoe MJ die ouders en kinderen betoverd. Maar het is natuurlijk enorm bijzonder wat er gebeurde, zij voelen zich heel speciaal etc.

Mijn vriend wil nu voice kids kijken :frowning:

2 likes

Ik trek de Amerikaanse hysterie slecht en kan me er niks bij voorstellen. Mijn moeder had gezegd: doe even normaal, je gaat gewoon naar school morgen.

4 likes

Ja zal wel, en hij zal ook wel iets kinderlijks hebben gehad (sowieso dat hele pretpark wat later denk ik nog wel in beeld komt), maar als ouder trek je dan toch je wenkbrauwen op.
Een volwassen vent die bij je kind op de kamer wilt slapen? Ongelooflijk.

1 like

Ja, ik vind het ook een abnormale relatie. Mijn vriend zei dat het misschien zo is omdat Michael nooit een normale jeugd heeft gehad en het zo op latere leeftijd inhaalt door met jonge jongens om te gaan. Maar alsnog, abnormaal, vind ik.

2 likes

Ik vind dit allemaal heel vreemd…

In eerste instantie wilde ik het niet kijken want ik ben met de muziek opgegroeid en heb er fijne herinneringen aan.
De eerste Disney actractie waar ik in wilde was captain EO etc etc…

1 like

Helemaal mee eens. Ik denk dat je met zoveel faam vanaf zo’n jonge leeftijd vanzelf wel verknipt wordt/kan worden. Ik vond MJ best wel een zielig figuur, zo beroemd en zo veel geld, maar enorm eenzaam. En dus totaal niet meer weten wat normaal is (hiermee praat ik dus absoluut niet het misbruik goed, maar ik kan me voorstellen dat hij in zijn geval gewoon niet wist wat normale omgangsvormen zijn en dat hij juist verlangde naar een soort jeugd).

Ik vind het trouwens bizar dat die ouders zo veel toelieten.

1 like

Ik dacht dat ik de enige was die de ouders erg naief vond, maar ik ben dus niet de enige.

2 likes

Nee natuurlijk niet, haha. Ik kan me ook niet voorstellen dat ouders dit tegenwoordig nog zouden toelaten.

1 like

Zeker niet. Die moeder heeft een flatgebouw voor d’r hoofd

2 likes

Wat bedoel je met dat met dat laatste? Dat veel ouders dat goedkeuren? Mag toch hopen van niet.
En ja hij zal wel verknipt zijn door eigen ervaringen, lijkt me wel vaststaand, maar alsnog heb je een stel volwassen hersenen en geweten. Denk dat een misbruiker vaak wel weet dat iets verkeerd is. Zeker als je als kind wordt verteld dat je je mond moet houden en dat het een geheimpje is.

Ja en ook dat ie tegen die moeder zegt dat haar kind niet meer in het openbaar zijn hand vast moet houden omdat mensen er nare dingen van zouden denken. Vind ik aardig manipulatief.

Inderdaad. Of een kind het verzint.

Nou ik weet wel meteen wat ik belangrijk vind mijn kind bij te brengen al op erg jonge leeftijd: je lichaam is van jou en niemand (/volwassenen) mag bepaalde zones aanraken. Damn.

4 likes

Ik vind die details echt heftig. Smerig. Zielig.

1 like

Ja echt bah bah bah. Een 7 jarig kind. Afschuwelijk

Wauw, hele trouwceremonie zelfs inclusief ring. Mijn mond valt open

Het zal vast mijn moeheid zijn, maar ik vind het nogal een trage docu. Misschien komt het ook omdat ik weet dat 'ie vier uur duurt.

2 likes

Ja ik vind het ook wel erg langdradig, maar ik denk wel dat het klopt wat @Tsundoku zegt. Op deze manier zie je wel hoe hij die hele band met ze opbouwde, waardoor ze niks door hadden (hoe naïef ook)

1 like

Ja klopt ook, het zijn twee delen van twee uur :cry: