Modetopic

Ja daarom juist. Als ze aangeeft dat ze de vormgeving van Shabbies niet mooi vind wellicht is Fred dan wel wat voor haar

Haha ja dat is waar, ik ging er vanuit dat ze dan ook bij Fred zou hebben gekeken, maar dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet.

1 like

Ligt eraan. Voor alleen het feest helemaal prima, maar als je ook daggast bent vind ik hem toch iets te casual.

1 like

Ik vind het wel kunnen! Ik vind hem door de lengte niet te casual, zeker als je hem combineert met mooie sieraden en hakken. Mooie kleur!


Ik heb ook jullie advies nodig! Ik ben op zoek naar een paar sandalen die lekker zitten (dus geen snijdende bandjes en een fijne zool). Qua stijl ben ik heel kieskeurig dus daar zal ik jullie niet mee lastig vallen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie favoriete merken zijn voor comfy sandalen? Ik kom online vooral van die sandalen tegen met een superdunne zool en daar kan ik echt niet lang op lopen! Alle tips zijn welkom :slight_smile:

Een vrij recente FF trend: Timberland sandalen.

2 likes

Misschien is het Minimalisme topic nuttig voor je?

1 like

De dad sandel van Teva is erg populair en blijkt onwijs comfy te zijn.


Hij is er geloof ik ook in een platform variant.

1 like

@Foucher @Koekwaus thanks allemaal!! ga ze allemaal checken :slight_smile:

Hebben jullie tips voor betaalbare, niet al te lompe heuptasjes? Omdat het zo’n tijdelijke trend is wil ik er niet te veel aan uitgeven haha! Ik mocht er laatst een lenen en het was toch wel heel chill op een festival…

Ik heb eentje van Spiral Bags (via Zalando) en ben erg tevreden. Er zit ook een vakje achterop waar je makkelijk pasjes in kunt doen.

Ik heb deze, maar er zijn ook wel subtielere varianten te vinden (al krijg ik wel vaak complimentjes op feestjes want het ziet er errrg leuk uit als het het licht van de lasers vangt :smirk: ).

Ze zijn trouwens ook regelmatig in de aanbieding bij Zalando en af en toe ook bij TKmaxx te vinden.

Model is top! Ik wil dit festival seizoen mn glitter flared vooral aan dus dan is dit beetje too much haha!

Haha ja snap ik! Maar er zijn dus ook effen varianten te vinden :smile:

1 like

Ik herken dit heel erg goed, en ik heb ook last van koopverslaving (als coping mechanism onder stress) dus ik heb eigenlijk ook geen oplossing. Ook retourneer ik alles wat niet helemaal geweldig bevalt (zo’n 80%) en kijk ik heel kritisch naar mijn aankopen. Ik vul verder zo’n 1x per vier-acht een zak met kleding die ik dan vervolgens doneer. De grootte van die zak verschilt. Ik ben erg benieuwd naar reacties van anderen op jouw post omdat ik zelf ook wel wat tips kan gebruiken, haha.

3 likes

Same. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor soort bruiloft het is?

Ik zou het zelf niet doen eigenlijk, maar als jij hem mooi vind en je er fijn in voelt; go for it!

1 like

Wat ik doe, is de Hm, Zara, Asos, Only links van me liggen en me echt focussen op spullen die ik daadwerkelijk wil hebben maar kwalitatief gewoon veel beter zijn (en ook ontzettend veel duurder) Hierdoor heb ik echt de waarde van kleding leren waarderen. Ik werk hard voor me geld, dus wil het goed besteden.

Onlangs heb ik een rok gekocht van 90 euro. Klauw met geld, maar ik heb er 2 maanden over gedacht en nu heb ik hem aangeschaft. Dit doe ik ook met jurken, jassen en schoenen. Ipv kopen omdat het kan (en betaalbaar is) koop ik iets omdat ik (denk) dat ik het graag wil.

Als ik wat moois zie, onthoud ik dat, en mocht ik er na een tijd nog steeds behoefte aan hebben, koop ik het ook en dan is het welbesteed geld.

Misschien heb je er wat aan!

4 likes

Ik denk persoonlijk dat ‘wat je wil zijn’ qua kleding iets is waar je erg aan moet wennen voordat je het gevoel hebt dat het bij je past, maar dat dat echt wel kan lukken. Hoe je dat doet kan verschillen, voor mij werkt het het beste om meteen over the top te gaan en het gewoon te dragen, dus én m’n kekke nieuwe rok én die heftige blouse en dan ook maar meteen die toffe oorbellen erbij, maar je kan dat natuurlijk ook geleidelijker doen, dus broek+schoenen+vest waar je je comfortabel in voelt, en dat dan combineren met een top die meer past bij ‘wat je wil zijn’.

Ik heb zelf het idee dat als je consequent die kleding draagt die je echt tof vind, dat je die vanzelf gaat associëren met wie je bent, en je er daardoor ook steeds comfortabeler in gaat voelen (en er dan ook oprecht blij van kan worden). Daarom zou ik, als ik in jouw situatie zat, nog even wachten met declutteren maar mezelf eerst de tijd geven aan om aan die nieuwe garderobe te wennen zodat je niet de noodzaak hebt om de kleding waar je niet blij van wordt, te houden.

3 likes

Ik heb dit ook heel erg! Wat voor mij wel helpt is om de ‘spannende’ kleding aan te doen als ik even boodschappen ga doen of een uurtje naar de stad bijvoorbeeld. Na een tijdje ben ik al best wel gewend aan hoe dat er dan uit ziet en dan durf ik die kleren ook wel te dragen als ik iets met vrienden ga doen.

4 likes

oooh heel mooi deze! :heart_eyes: die bruine zijn echt precies mijn smaak haha. weet niet of mijn zielige student budget dit gaat toelaten though, ik ga er maar even over nadenken :joy:

1 like

Mijn vriend is op zoek naar een lente jas. Hebben jullie ideeën wat mooi is? Op Zalando zie ik vooral sportieve jacks, maar dat is niks voor hem

Ik heb er ook eentje van Spiral en een van Eastpak. Die is ook heel fijn en stevig.

1 like