Modetopic

Als je deze vragen kunt beantwoorden, kun je op Pinterest kijken naar wat daarbinnen past:

  • Wat vind je mooi? Hele outfits maar ook materialen, kleuren, etc.
  • Wat staat je? Welke kleuren, pasvorm, etc.?
  • Wat vind je belangrijk voor je kleding? Denk hierbij bijv. aan wat je wil uitstralen, hoelang de kleding mee moet gaan, of je graag duurzame mode wil kopen, etc. Wil je bijvoorbeeld een capsule wardrobe en moet alles bij elkaar passen of maakt je dat niet uit?

Ik zoek zelf een beige (dunne) trenchcoat. Heeft iemand betaalbare tips? Ik heb ooit een mooie tweedehands bij de episode gezien, maar later nooit meer een in mijn maat. Ik bedoel dus een naar voorbeeld van Burberry:

1 like

Massimo heeft heel mooie trenchcoats.

2 likes

En verder & other stories heeft vaak ook mooie exemplaren. :slight_smile:

1 like

Je kan ook kijken welke beroemdheid hetzelfde figuur als je heeft. Of van wie je de kledingstijl heel mooi vind. Je kan altijd beginnen met kopiëren. Op youtube heb je ook veel filmpjes met wat je allemaal nodig heb maar als je niet zeker weet wat je staat heb je daar ook niets aan. Waar woon je? Wil anders best eens met je mee winkelen

1 like

Zoek even op kleding capsule. Zo kan je je eigen basisgarderobe maken met kleding die je altijd kan combineren.

1 like

Insert friends i am here for you gifje.

1 like

Ik heb best veel kleding maar trek eigenlijk altijd een jeans aan met shirtje en sneakers. Ik ben heel slecht in combineren en ben thuismama dus hoef van mezelf ook niet elke dag op hakken.

Maar mijn vraag is… hebben jullie wat tips voor kleding combo’s? De meeste kleding soorten heb ik wel in huis…

I need help :face_with_hand_over_mouth::wink:

Edit: ik heb bijvoorbeeld dit gilletje 5!! Jaar terug gekocht op vakantie en nog nooit aangehad. Heb echt geen idee waar ik het mee moet combineren :disappointed_relieved:

Iemand tips?

2 likes

Ik wil niet te hard overkomen maar doordat de kleur van zo licht is en er kantdetails zijn, is het model een beetje verouderd.
Ik zou dit aandoen op een festival met een jeansshort bvb en zeker niet gesloten dragen. Als je eens jeanshemd ziet, is het beter om het in een donkere kleur te nemen.

Ik heb ook nog niks gevonden wat er mooi bij staat.

Hoe weet je dat het verouderd is? Ik ben daar totaal niet van op de hoogte… heb je tips?

Hoe combineer ik dit type laarsjes het best met een jeans/broek? :smile:

Het is altijd beter om jeans te kopen in donkere kleuren omdat het tijdlozer is. Geldt ook voor een jeanshemd.
Met lichte jeans ben je wat verplicht om het ook met lichtere kleuren te dragen om het minder hard te maken. Kijk eens of je het kan dragen met een donkere jeansbroek en probeer het dan met een lichtere. Het geheel zal er mooier uitzien met die lichtere broek.

1 like

Een lichte spijkerbroek met bv een zwart shirt is dus een no-go?

Ik vind dat inderdaad heel raar. Maar er zijn verschilllende schakeringen in jeans.

Ik heb dat nooit begrepen ( heb echt geen gevoel voor stijl helaas) vind het altijd erg lastig om jeans te combineren

Maar dus de regel licht bij licht en donker bij donker is een goed uitgangspunt dus?

Ik zou gewoon altijd binnen dezelfde kleurfamilie blijven. Draag je een lichtroze blouse dan kan daar een lichtgrijze broek op. Het zijn zachte kleuren die samen passen.

1 like

Dat met die kleurfamilies begrijp ik dus ook nog

*niet

Dat is een goed startpunt. Dan kan je kijken naar vormen… ik zou een blouse met meer vorm niet combineren met een wijde rok bijvoorbeeld. Je komt dan zwaar over.