Modetopic #3

De discussie wordt voortgezet vanaf Modetopic #2 (Deel 1) - #5345 door Velours.

Eerdere discussies:

1 like

Misschien een gekke vraag voor hier maar ik heb de opdracht gekregen om mijn kledingstijl te gaan ontdekken en daar een collage/moodboard van te maken. Ik wil het liefst gewoon met papier werken, maar ben op zoek naar tijdschriften waar veel mode instaat. Iemand tips voor tijdschriften met mode inspiratie?

@Velours bij Zipper of Episode hadden ze meestal wel veel jaren 80 aanbod, dus ik denk dat je daar wel een grote kans van slagen hebt. En als je een keer naar de ijhallen vlooienmarkt gaat, daar zijn ook altijd wel verkopers met allemaal vintage.

2 likes

@Velours Ik zou even bij de Episode kijken en van die vintage per kilo winkels, die hebben vaak veel van dat soort blousjes! Kan me voorstellen dat er nieuw niet zo veel te vinden is, het is vrij gebruikelijk dat series die zich in een andere tijd afspelen ook echt kleding uit die tijd gebruiken

2 likes

Ah jammer dat de Ijhallen en Episode winkels zo ver bij mij vandaan zijn! (Drenthe) bedankt voor de tips, ga ze onthouden mocht ik eens een keer naar Amsterdam gaan

2 likes

Ooooh ja dan is het allemaal een beetje ver :sweat_smile: Ik weet niet hoe ver Groningen van je af zit, maar daar zitten ook wel meerdere vintage zaken. En op Vinted zijn ook best wel wat verkopers die vooral vintage kleding verkopen. Dus als je online kopen aan durft, dan zou je ook nog daar kunnen kijken.
En als je een beetje richting Friesland woont: in Workum zit ook een hele leuke vintage winkel!

4 likes

De Elle, Harper bazaar en de vogue sowieso. In de andc en linda staan ook wel leuke dingen. Ik vind dat de Libelle wel leuke dingen heeft vaak, maar misschien is dat te degelijk/tuttig/niet helemaal je stijl. Ik weet niet goed hoe je de libelle kunt typeren qua kleding, haha.

Ik zou verder gewoon overal en nergens kijken trouwens voor mooie plaatjes. Als je er op let is er heel veel toffe kledinginspiratie te vinden. In de Elsevier had je altijd een aantal pagina’s over mode, ik weet niet of dat nog zo is, maar daar staat vaak wel leuke dingen tussen. Je kunt ook nog in de bieb in mode boeken kijken of kunstboeken.

2 likes

Thanks!! Goede tips. Hebben ze eigenlijk ook zulke tijdschriften in kringlopen? Dat zou het iets goedkoper en duurzamer maken :joy: hoeven niet per se huidige trends te zijn

1 like

Jawel daar kom ik ze wel vaak tegen! En anders kun je altijd nog kopiëren in de bieb? Of gewoon opschrijven wat je mooi vind, kan ook werken.

1 like

Top! Ga ik daar kijken. Ik ontspan echt met collages maken en knippen& plakken maar vind het beetje zonde om dat met nieuwe tijdschriften te doen :sweat_smile:

2 likes

Wil je eventueel ook printen? Op Pinterest staat heel veel en ook veel verschillende stijlen.

4 likes

Mijn moeder werkte vroeger in een bieb en nam regelmatig tijdschriften voor me mee die niet meer recent waren, misschien kan je daar eens naar vragen?

3 likes

Groningen en Friesland zijn goed te doen!

In de kringloop zijn altijd tijdschriften te koop, en anders kun je altijd nog eens op marktplaats kijken. Daar koop ik altijd een jaargang van mijn favo tijdschriften voor weinig

4 likes


Ik heb deze jurk gekocht via L&L en vind 'm prachtig, maar hij schijnt enorm door. Ik heb geen zin om te klooien met een onderjurk oid. Kent iemand een jurk die hierop lijkt? En dan voornamelijk het model. Deze zit namelijk aangesloten maar door de ‘laagjes’ is mijn buik wel verdoezelt. Vind de oranje kleur mooi, maar dat hoeft dus niet persĂ©.

2 likes

Ik ben op zoek naar een jurk, oudere collectie maar kom er niet uit, dus misschien weet iemand hier wat ik zoek. Ik zal laatst een vrouw in een hele leuke jurk, en ik dacht dat ik die een paar jaar geleden bij de Zara gezien had (maar kan ook mango zijn geweest of iets heel anders).

De jurk is midi of misschien wel maxi, grotendeels zwart-wit patroon (zwart met witte stipjes denk ik) en hier en daar kleine oranje/rode bloemetjes op het patroon
 korte mouw, beetje wijde mouw, met strikken. De jurk had ook een split


Ik heb me echt al een ongeluk gezocht maar met deze omschrijving kom ik op google niet zover haha, sites en vinted ook al doorgespit, zonder succes. Dus heeft iemand enig idee wat ik bedoel en waar ik dit nog kan vinden haha?

1 like

Ik heb geen tip voor de jurk maar misschien toch voor een onderjurkje. Ik vond die dingen ook nooit iets, maar toen vond ik deze van de Hunkemöller en nu vind ik het echt ideaal. Ze vallen los dus zitten lekker en kruipen niet op, ze houden zweet tegen dus in de zomer voelt het alsnog heel luchtig en de bandjes kan je verstellen dus afhankelijk of het jurkje een v heeft kan je het aanpassen zodat je het onderjurkje niet ziet. En wat heel chill is is dat het jurkje zelf helemaal niet doorschijnt of tekent dus je kan gewoon fijn ondergoed aan. Sorry haha want misschien is er een specifieke reden dat je echt geen onderjurkje wilt, maar ik dacht ook altijd dat het vreselijk was maar sinds ik deze draag heb ik juist veel vaker jurkjes aan!

https://www.zalando.nl/hunkemoeller-body-tan-hm181c01t-b11.html?size=M&allophones=0&wmc=SEM310_NB_GO._1466588762_616296151_130013690298.&opc=2211&mpp=google|v1||pla-826270917053||9065106||g|m||564589267919||pla|HM181C01T-B11000M000|826270917053|1|&gclsrc=aw.ds&gbraid=0AAAAADM17mjAK-A-0PjYMG7mrQu36Eh0E&gclid=Cj0KCQjwxIOXBhCrARIsAL1QFCZaj2kA3r3SDZyUiPne3dMZFtBcBYWzeAaxUgNFLcPEMSmO9C26t1IaAswAEALw_wcB

5 likes

Ik was best enthousiast geworden door je verhaal. Kijk ik bij het materiaal, 88 procent polyester
 Helaasjes.

Ik heb dit model van Monki, beetje hetzelfde idee bij de buik. Wel wat langer dus misschien niet wat je zoekt. Stof is heerlijk, en niet schrikken van de prijs, dat is in Zweedse kronen :smile:

3 likes

Hmm, ik heb er al meerdere geprobeerd (en ander ‘speciaal’ ondergoed) en het viel altijd tegen. Maar aangezien jij erg enthousiast bent, wil ik deze misschien nog wel proberen!

1 like