Ik draag( droeg eigenlijk )in de herfst vaak een leren rokje met panty en dan een mooie top/blouse, vaak van kant. Of een pantalon/flared broek met een crop top. Ik heb laatst dit topje gekocht, ben er blij mee, staat leuk op een rokje zowel als op een broek.
Waar is deze van?
Hemdjes van bamboe stof met dunne bandjes (liefst verstelbaar). Bijvoorbeeld van de Hema of vanbamboe.nl
Nice! Ik heb hem ook besteld, dank je wel
Ohja leren rokje is ook nog een optie!
Mooie top! Valt hij naar maat?
Yes, ik heb gewoon mijn eigen maat genomen.
Ik heb ook de groene versie. Het is een wat koelere grijzige groene kleur. Niet dat typische legergroene.
Ah deze jas was echt m’n lifesaver afgelopen winter heb alleen spijt dat ik hem niet een maat groter heb gekocht, vind hem een stuk kleiner vallen dan puffer coats van andere merken
Nou dit was dus echt zo. Had de broek nog een keer besteld (zelfs in een maat groter omdat ik die moest hebben volgens de matentabel) en die is veel kleiner en past gewoon.
Dus @Frankie houd er rekening mee dat je misschien een verkeerde maat toegestuurd krijgt als je Massimo Dutti bestelt. Als je wel de goede maat krijgt is mijn ervaring nu dat het aan de kleine kant valt. Maar kijk naar de size guides op de website van MD zelf – de matentabel die Zalando je geeft heb je vrij weinig aan.
Hoe lang ben jij? Ik wil oook een lange jas maar ik ben zo ducking klein, echt frustrerend
Dit! Kun je ook nog wegkomen als je 1.60 bent? of verzuip je er dan in.
Kennen jullie de Kibbe body types?
Zijn ook veel filmpjes op youtube en tiktok over te vinden… je hebt bepaalde categorieën en daar staat bepaald type kleding dan weer het beste bij, volgens deze theorie althans:
The Kibbe body types are a total image system based largely on a person’s balance of yin and yang (feminine and masculine energy). There are 13 different body types, each falling somewhere along two axes: yin/yang and contrast/blended.
Where on the spectrum a person lands depends on their physical characteristics (and personality essence) and will determine their Kibbe body type (or Kibbe image identity type). Each Kibbe body type comes with guidelines covering all elements of personal appearance, including clothing, hair and makeup. The aim is to achieve a complete, harmonious look.
Zou wel interessant vinden om erachter te komen wat ik ben, maar ik heb echt werkelijk geeeeen idee wat het antwoord op deze vragen is? Zo lastig.
@anon43983847 ik ben 1.63 en heb ook zo’n lange jas, is echt mega chill en ik vind het niet stom staan. Hij komt wel echt tot halverwege m’n kuiten haha
Ja ik ben nog 10 cm kleiner dus tot de enkel ziet er gewoon echt niet uit
Een vriendin van mij is nogal into mensen in hokjes indelen (dit klinkt negatief maar ze vindt al dat soort dingen gewoon heel interessant, ook sterrenbeelden en myers-briggs enzo en gaat dat dan voor iedereen die ze kent invullen) en zij vertelde me dat ik volgens haar een soft gamine ben.
Ik had er toen nog nooit van gehoord maar heb het toen opgezocht en als ik die beschrijving lees dan herken ik me daar wel een beetje in, maar ik snap verder ook totaal niets van die verschillende types en hoe je erachter zou moeten komen welke je bent en vooral wat je daar dan mee kunt?
Een youtuber die ik wel eens kijk heeft ook video’s gemaakt waarin ‘experts’ haar gingen indelen en dan outfits gingen uitzoeken voor haar, maar ook daar snapte ik totaal de achterliggende gedachte niet.
Ik heb dus deze laarzen besteld. Nu een klein kwartiertje aan en ze lopen al mega uit. Iemand ervaring met deze laarzen van Sacha?
Wat een geweldige jas, staat je echt goed! Is dit de Olive kleur van de site?
En kun je er goed in fietsen?
Ik ben ook maar 1.56 en vind het prima kunnen! En als het echt koud is sowieso comfort boven fashion hoor
Ik ging deze test doen (een beetje cynisch), maar het resultaat wat eruit komt is wel echt héél erg passend
Wel grappig om te zien wat voor kleding advies eruit komt. Ga toch ook eens yt video’s checken.