Modetopic #2 (Deel 1)

Iemand nog een kortingscode van stronger? Heb begin okt een hardloopwedstrijd en wil eindelijk zo’n legging bestellen :smirk:

in het engels muslin of double gauze volgens mij

1 like

Ik ken het als tetra.

Ik zoek mooie zwarte (enkel)laarsjes die ik zowel met een jeans als met jurkjes kan combineren. Mijn stijl is heel casual en weinig kleur. Ik heb zwarte laarsjes die ik vaak graag maar die hebben een flinke hak en ik zoek eigenlijk iets plats of met een kleine hak, maar vooral comfortabel. Probleem is dat ik echt stevige kuiten heb dus dat ik laarsjes vrij snel of niet dicht krijg of dat ik het er echt heel ielig uit vind zijn met mijn benen. Ze mogen best een beetje chunky zijn maar liefst ook wel vrouwelijk/stijlvol. Iemand zin om mee te zoeken? :sweat_smile: Budget max 120 euro.

Bedoel je misschien seersucker?

1 like

Mousseline, double gauze, triple gauze, hydrofiel

1 like

Vagabond heeft wel een aantal laarsjes die aan je eisen voldoen. Misschien het model Marja of Frances

2 likes

Als je op Instagram zoekt op #strongerlabel zie je er veel van influencers. Wat ga je bestellen? Ik kan je de power tight en de embrace heel erg aanraden!

Ik vind dat ze bij & Other Stories altijd mooie zwarte enkellaarsjes hebben, en veel keuze.

1 like

Ah dat was wel slim geweest ja :sweat_smile: inmiddels al besteld:

Kan iemand mij misschien vertellen hoe Massimo Dutti (ongeveer) valt?

1 like

Dat vind ik afhangen van het soort kledingstuk. Wat heb je op het oog?

Een broek (geen jeans, beetje chino-achtig) en een blouse!
Zo op het oog denk ik ze allebei wel in mijn eigen maat kan bestellen, maar dat de blouse misschien wat ruimer valt?

Clarks Orinoco (Chelsea boots)? Die hebben ze ook in een wijder model, ik weet alleen niet zeker of dat over de schacht gaat of over de voet. Maar misschien vindt je dat te smal, dit is wel mijn go to enkellaarsje qua comfortabel, casual maar netjes en leuk onder jeans en jurkje.

2 likes

Heeft iemand aanraders voor nette truien die niet heel dik zijn maar wel warm? Ik loop eigenlijk de hele herfst en winter in van die dikke truien omdat ik het zo koud heb, maar vind dat zelf vrij saai.

zou naar iets van kasjmier kijken dan! ik zie nu heel veel ‘dunne’ truien met vhals en een kraag, die vind ik zelf heel mooi en netjes.
bij de uniqlo zag ik ook van die warme ondershirts met v-hals zodat je die ook onder dat soort truien kan dragen en voor de afwisseling zou je er ook nog een overhemd onder kunnen doen.

zulk soort modellen, deze is maar 5% kasjmier maar wel 95% wol ook!

8 likes

Zou laagjes dan niet beter voor je werken? Bijvoorbeeld een shirt met lange mouwen en daaroverheen een mooi vest/jasje. Ik vind zelf de merinowollen truien van Selected Femme fijn, wat netter en niet overdreven dik/chunky maar wel warm. Als het echt koud is, draag ik ook nog weleens een dun thermoshirt onder een normale sweater.

@kali oee die trui is leuk! Ik ga no way in massimo dutti passen (lange armen) maar ga nu wel op zoek naar zoiets.

2 likes

Oh die trui is heel leuk, zulk soort dingen bedoelde ik! Kasjmier is qua prijs enorm buiten mijn comfort zone (ben primark/h&m prijzen gewend, en ook daar vaak de sale van :grimacing:) maar ik wil mijn kast graag verduurzamen en stoppen met kleding kopen die net niet mooi valt dus het is denk ik een kwestie van investeren en aanbiedingen zoeken.

@Feather laagjes zou inderdaad wel beter werken, maar ik voel me dan vaak gelijk zo breed. Slaat nergens op want hoe dik is zo’n ondershirt nou, dus moet me daar denk ik even overheen zetten. Ik ga die truien ook even opzoeken!

1 like

Ik weet niet waar je woont, maar de Episode in Utrecht (dus waarschijnlijk in andere steden ook wel) heeft regelmatig merino of kasjmier truien hangen! Is qua prijs misschien een iets minder grote stap (en in het kader van duurzaamheid ook top uiteraard)

1 like

Goede tip, zelf kijk ik eigenlijk nooit bij de episode!

1 like