Modetopic #2 (Deel 1)

Ik ben al jaren (niet heel actief) op zoek naar het perfecte jeansshortje en ik ga volgende week nog naar de zon dus eigenlijk wil ik er nog een aanschaffen voor ik ga. Is het nu niet meer echt het seizoen voor natuurlijk, maar als iemand nog tips heeft hoor ik het graag :smiley:

Eisen: licht of iets donkerder blauw, niet te veel distressed, beetje mom model maar niet té.

Ik neem aan dat je er zelf al aan hebt gedacht, maar ik deel ‘m toch: een vintage jeans kopen en zelf afknippen?

1 like

Jaaa dat is zeker een optie maar dan moet ik wel de perfecte jeans vinden en hier zijn niet zoveel tweedehandswinkels! Dus ik acht de kans vrij klein dat ik een goede ga vinden, maar ik kan het proberen

2 likes

Een zwarte, maar wel nog transparante panty en dan een zwart stoer jasje en enkellaarsjes erbij zou ik doen denk ik.

2 likes

https://www.arket.com/en_eur/women/jeans/product.high-waist-denim-shorts-blue.0986421003.html

Deze van Arket! Echt mijn favoriet van de zomer. Hij valt ietsje langer dan andere korte jeansshorts, daar moet je wel van houden. Op Google staan foto’s van modellen die hem aan hebben. Ik heb hem wel in een maat kleiner dan normaal.

3 likes

Wellicht sacha, die hebben een mooie collectie nu vind ik

Weet je welke kleurtinten je goed staan? Dat kan soms ook al helpen als je meer kleur wil introduceren! Gemakkelijk om te beginnen is om te kijken of warme of koele tinten je beter staan. Koel bijv: bleekroze, groen, blauw, paars. En warm: oranje, bruin, rood, geel zalmroze etc!

Ik heb van het voorjaar deze gekocht en heel veel plezier van gehad:

https://www.debijenkorf.nl/levi-s-high-waist-loose-fit-korte-spijkerbroek-2320048217-232004822200000/

Beetje mom jeans achtig, heel flatterend en volgens mij in meerdere wassingen/kleuren verkrijgbaar

2 likes

Ik zag trouwens ook soortgelijke shorts bij Zara eerder deze zomer, misschien daar nog even kijken? Volgens mij noemde ze het bermuda’s.

1 like

Ik heb deze zomer fijne gekocht bij de Zara

1 like

Ik heb een wollen trui met een kraag gekocht, wel met kortere mouwen.

Zoiets maar minder stijfjes. Kan hieronder een overhemd? Is dat niet gek, 2 kledingstukken met een kraag, bijv in het wit?

En de kleur is donker olijfgroen. Het is heel mooi maar twijfel een beetje hoe te combineren…

1 like

Ik vind het juist met zo’n lange blouse heel leuk! En ik denk dat je hierover evt. ook de spencer aan kan? Ik vind met een blouse eronder leuk, wit of een andere kleur maar een andere leuke top kan ook. Ik heb bijv. een top met hoge kraag van doorschijnende stof die ik er ook leuk onder vind staan.

De laarzen zijn echt heel mooi! Zoals gezegd kunnen ze zo prima, vind heel leuk staan. Anders misschien met een broek of legging erin met een top erboven. Met een jurkje en panty kan ook. Of een lossere rok. Ik draag zelf ook wel eens hogere laarzen met een langere rok, vind dat zelf heel leuk maar moet maar net je smaak zijn natuurlijk.

2 likes

Misschien voor bij de spencer gewoon een tshirt eronder (korte of lange mouw) en dan met een wijde broek? Zo iets van dikkere stof maar geen blauwe jeanskleur lijkt me tof, wit eventueel?

3 likes

Oohja dat snap ik wel, al vind ik het wel leuk maar mss zonder de riem. Idd wat @sushi zegt met een shirt eronder misschien, denk dat de blouse door de kraag het zo zakelijk laat voelen. Dat heb ik iig altijd maar ik hou er wel van dus draag het gewoon hahah

3 likes

Iemand een tip voor dikke huissokken (fleece bijvoorbeeld) die tot je knie komen? Dus eigenlijk kousen. Liefst in een fysieke winkel.

Soxs

Ik vind streepjesshirts met lange mouwen heel leuk onder een spencer! En dan vooral van die shirts met stretch die echt strak om je armen heen zitten zodat je een leuk contrast hebt met de wijdere spencer.

1 like

Iemand een tip voor een fijne, stevige zwarte legging? Die je ook buitenhuis kan dragen?

Oeh mooi merk! Wel prijzig, ik zocht eigenlijk iets goedkopers. Maar als ik dat niet kan vinden ga ik voor deze :sunglasses:

Zou even bij de Bever kijken! Ik heb daar heel fijne gekocht, wel korter maar ze hadden veel verschillende.