Modetopic #2 (Deel 1)

De H&M mom high ankle jeans zit bij mij heel goed. Die is high rise mijn billen passen erin en sluit bovenaan goed aan (maar niet helemaal). Voor een enkel model vind ik 'm ook erg lang (komt bij mij tot over mijn enkel terwijl ik lange benen heb) maar volgens mij hebben ze die ook met normale lange pijpen. Ik draag een maat 40, heb van Levis maat 29/32. Van de WE heb ik ook een fijne, de high rise skinny fit. Maar die valt bij mij dus niet super skinny, eerder recht.

Heeft iemand de tip voor een dun thermoshirt met lange mouwen (echt lang, ik heb lange armen), dat ook lang valt (zodat je geen blote rug hebt) en een wijde hals heeft zodat je de hals niet boven je trui ziet uitkomen? Ik heb er nu een van de Hema en die is heel fijn maar de hals sluit hoog.

Uniqlo heattech komt maar tot boven mijn polsen.

5 likes

Ik heb dat ook qua figuur met kont en taille en ben erg te spreken over deze broek van Wrangler:

Hij bestaat ook in andere kleuren (ik heb een iets meer middenblauwe variant) en bij mij sluit hij perfect aan.

4 likes

Ja volgens mij is dat expres, net zoals de wijde hals, zodat je het ergens onder kunt dragen zonder dat je de mouw ziet.
Sorry ik geen tip, heattech is het enige dat ik draag.

Bij de action hebben ze wel goede met zeer lange mouwen! Ik had er niet veel verwachtingen van maar echt best nice :sparkles:

1 like

Everlane cheeky straight curvy

3 likes

Deze zie ik je heel vaak tippen, maar deze broeken moeten altijd uit de VS komen toch? Ik wil hem nu ook eens passen, maar broeken zitten 99/100 keer kut bij mij, dus ik durf de gok nog niet aan.

1 like

Hmm ja je kunt ze terugsturen als ze niet goed zijn. Dan ben je wel customs kwijt geloof ik.
Ik tip m heel vaak omdat de vraag ook echt heel vaak wordt gesteld haha
Ze hebben wel een hele uitgebreide review sectie waar allemaal mensen hun normale maat en lengte en gewicht enzo zeggen en dan welke maat goed zit van de jeans

4 likes

Tot hoe ver komt de mouw bij jou dan? Klinkt hee logisch maar het scheelt bij mij ruim een paar centimeter en het voelt eigenlijk eerder te klein aan dan dat t zo hoort.

@Hihalarisch is dat van een dunne stof zodat je 'm ook ergens onder kan doen? Ik heb afgelopen zomer toevallig een van de action gekocht voor kamperen maar die is zo dik dat een dunnere trui erover gek eruit ziet. Maar die is verder wel fijn!

Ik heb net een Merino shirt met lange mouwen besteld bij Dilling, hopelijk is dat iets.

Hellup! Ik wil graag mijn eerste paar Dr Martens kopen. Ik las dat 1460 Pascal fijn zijn. Ik heb vaak maat 38 of maat 39… Hoe vallen ze?

2 likes

Bij mij komt hij precies tot aan mijn hand (over mijn pols dus) maar ik ben klein en mouwen moet ik anders altijd oprollen/opstropen. Normaal bij kleding van bv H&M valt een mouw meestal bijna tot mijn knokkels als ik hem niet opstroop, en deze zijn dus echt een stuk korter

5 likes

Ik vind ze wel smal vallen. Heb je bredere voeten of heb je eerder 38,5 dan zou ik voor 39 gaan.

1 like

Thanks! Ik heb brede voeten, dus ik zou dan voor 39 gaan. Bij Omoda hebben ze nu korting trouwens

3 likes

Ja, van dunne stof en bij de mouwen aan het einde iets dikker zodat hij niet opstroopt als je er een trui overheen aantrekt.

1 like

Ik vind ze normaal vallen en ze lopen wel uit. Maar te kleine dr martens zijn echt de hel dus als je tussen twee maten ik zit zou ik voor de grotere gaan. Alleen zou ik niet echt een hele maat groter kopen als je echt 38 hebt.

1 like

Ik ben voor de 39 gegaan. Ook met het oog dat ik eventueel wat dikkere sokken daarbij aan kan. Ik heb best wel brede/platte voeten, dus hoop dat ze goed zitten. Heb ze trouwens bij Dr Martens zelf besteld omdat ik daar 10% korting kreeg. Heb ook een balsem en aparte sokken erbij besteld :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Ik snap nooit zo goed waarom iedereen de Pascals altijd noemt. Gewoon de 1460 zijn top en ik vind ze mooier omdat de smalle pasvorm van de Pascals niet zo mooi bij de schoen staan naar mijn mening. 1460 in je eigen maat nemen en kan niet meer fout gaan.

Edit: ow, je hebt ze al besteld… :sweat_smile:

2 likes

Ze zijn super. De size chart is heel betrouwbaar en de reviews ook fijn.

Ik las dat de Pascals soepeler zijn en het makkelijkste zijn met inlopen. Ik vind juist het smallere mooier :joy:

3 likes

Deze lijken me ook top! Ik vind ze echter wel duur. Heb je nog goede argumenten waaruit het prijsverschil echt blijkt? Want dan moet ik maar eens gaan meten en onderzoeken.

Edit: oke, ik ben aan het lezen bij de reviews en heb wat vragen: heb je de cheeky 90’s jean of de curve variant? Hoe vind je de sizing? Want uit de reviews word ik niet veel wijzer.

1 like

Ik vind pascals echt NIET makkelijk inlopen. Heb ze na een aantal jaar maar weer verkocht :joy: