Modetopic #2 (Deel 1)

Dit is een US linkje. Stond bij haar in de comments!

In de herfst/winter zou ik gaan voor bruine of bordeaux laarsjes (ik vind knielaarzen altijd handig bij midirokken omdat je dan niet na hoeft te denken over het type panty’s). In de zomer sandalen, qua kleur past er veel bij, neutrale witte/beige, metallic of juist een felle kleur.

1 like

Hema of Hunkemoller. En ik denk misschien ook wel bij de H&M.

Ik heb er een van hanro (te koopvaardij zal.ando of de bijen.korf), die gemaakt is van viscose en dus niet zo zweterig is.

Ik weet niet goed of dit het juiste topic is, maar heeft iemand hier al eens iets besteld bij Revolve? Ik heb daar een topje van Free People op het oog die ik niet op een Europese site kan vinden. Heb echter nog nooit iets in Amerika besteld en wil niet voor onverwachte hoge kosten komen te staan.

Ik heb superfijne (en goedkope) onderrokjes van de markt, van zo’n ondergoedkraam. Niet te strak, precies de goede lengte en ze kruipen niet omhoog.

1 like

Je moet even googelen op invoerkosten, staat vrij duidelijk uitgelegd op de website van de overheid. Volgens mij onder de 22 (?) euro hoef je niks te betalen, daarboven moet je 21% btw betalen en boven de 150(?) Euro moet je ook nog invoerrechten betalen. Let er op dat verzendkosten meetellen in dit bedrag! Dit geldt voor zover ik weet voor alle webshops buiten de EU

1 like

Verzendkosten tellen gelukkig niet mee! Maar wel berekent de post administratiekosten van standaard 13 euro. @Fleures

1 like

Dankjewel! @crazyplantlady @TanteBetje
Ik had inderdaad wel al google doorgespit, maar zag veel verschillende antwoorden, net zoals hier :wink:
Vandaar dat ik benieuwd was naar ervaringen.
Ik denk dat ik de gok maar ga wagen!

1 like

Ik vind dit rokje al heeeeel lang mooi, eigenlijk zocht ik zoiets in het zwart maar dat kan ik gewoon nergens vinden:

Alleen nu wordt het natuurlijk minder weer, dus dan moet ik hem met een panty dragen. Ik weet alleen niet of ik dat mooi vind in het najaar/winter, wat vinden jullie?

@fleures Ohja nee klopt. Ik heb alleen een keer gehad uit Australië dat zij niet specifiek de verzendkosten erop hadden gezet en toen werd het door DHL (?) als één prijs gezien. Dat was jammer haha. Was uiteindelijk zoveel gedoe om dat terug te krijgen (echt een brief sturen etc), dat ik het er maar bij heb gelaten. Soms kun je bij amerikaanse webshops ook via postNL laten verzenden en dan direct de belastingkosten al betalen. Heb ik laatst gedaan en toen heb ik ook geen administratiekosten hoeven betalen.

Ja klopt! Ik zie nu dat er bij de prijs staat: “duties and VAT included!”. Maar vond het dan weer verwarrend dat er verderop op de website staat: Please note, all international packages may be subject to duties and taxes. The limits for duty-free packages are established by your local customs authorities. Please check your local customs website for more information.
Maar dan ga ik er vanuit dat het goed geregeld is, en ik alleen wellicht een klein bedrag moet bijbetalen mocht het nodig zijn.

Edit: tijdens de paypal betaling stond er REVOLVE UK. Denk dus dat het allemaal in orde is, en niet zo spannend als ik dacht :joy:

1 like

Leuk rokje! Ik vind dat met een dunne (15-20 den) panty wel mooi staan, maar dat is niet zo warm.

1 like


Ik vind oversized leuk maar dit slaat toch nergens meer op haha, dit is een maat xs en ik ben niet klein ofzo. Vooral aan de achterkant is het een tent, ik zou er nog 3x in kunnen passen :joy: maar goed als iemand zo’n soort pistachekleurig vest tegenkomt (deze is van weekday) maar dan niet idioot groot, laat het me weten :sun_with_face:

1 like

Rond de 40 euro geloof ik

Ik ben op zoek naar een vintage zwart bandshirt (of in ieder geval in zo’n style). Mannenmodel en dus lekker oversized. Ik heb Etsy al redelijk uitgespeeld, maar nog niet precies gevonden wat ik zoek… Hier tips?

Ik deed hem net nog even aan en mijn vriend paste er letterlijk nog bij :joy: dat was heel grappig. Maar goed wees gewaarschuwd dus haha

2 likes

Je kan toch ook gewoon een echt bandshirt kopen via large?

3 likes

Etsy ook niet per se toch?

Bij Episode hebben ze vaak wel zulke t-shirts (is wel een fysieke winkel, ik weet niet of je dat prettig vind nu met Covid!)

Of anders Vintage Marketplace op Facebook proberen? Je kan ook een oproepje plaatsen!

1 like