Modetopic #2 (Deel 1)

Ik heb in de sale een zwarte flared jeans weten te bemachtigen die echt perfect zit…nou ja, hij is echt te lang :frowning: verder zit ie supermooi. Ik wil m graag inkorten, maar weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit ga fixen?
Ik ben op zich redelijk handig met naaimasjien.

Stukje afknippen en dan omzomen

Soms is het leven zo makkelijk he :sweat_smile:

1 like

Serieus?

Waarom zou het niet serieus zijn? Dat is in essentie gewoon hoe je een broek inkort toch.

Je kan het ook met opstrijkbaar zoomband doen als je niet wil naaien, of het door de kleermaker laten doen, die zijn gewoon open nu.

Ik knip hem meestal zoals gezegd wordt indd af en zoom hem dan om. Kan wel zijn dat hij dan minder flared eruit gaat zien omdat hij korter is en de flare onderaan natuurlijk op z’n breedst/heftigst is.

Het is wel de lelijkste manier om een spijkerbroek korter te maken. Vind dit mooier:

Maar met een flare misschien lastig.

3 likes

Omdat ik vraag hoe dat gaat met een flare. Dat is niet afknippen en zomen, dat is lelijk!

De tip met de link met behoud eigen zoom vind ik wel fijn, dank!

Nouja, dan had je dat erbij kunnen zeggen toch, dat je een alternatieve manier zoekt om de broek in te korten, omdat afknippen en omzomen niet voldoet omdat jij dat lelijk vindt.

7 likes

Dat was niet zo duidelijk uit je post. Je vraagt hoe je een broek moet inkorten, iemand geeft antwoord, snap niet waarom je daar dan zo op reageert. Als je blijkbaar iets specifieks wil en niet wil kun je dat ook duidelijk zeggen.

2 likes

Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was met een omschrijving, de flared jeans. Omdat dit niet hetzelfde inkorten is als een normale jeans.
Mijn excuses!

Het is inmiddels sort of gelukt, met behoud van eigen zoom, helaas niet de flare behouden.

1 like

Wat is jullie mode mening over een strakke maxi dress met daaronder een panty? Ik vind het eigenlijk niet staan, maar misschien moet ik er aan wennen? Heb het idee dat het een no-go is haha.

Heb je een specifiek voorbeeld? Vind het namelijk niet gek klinken maar misschien stel ik het me verkeerd voor haha!

1 like

Is echt afhankelijk van welk soort maxijurk (fijn gebreid of zomerse print bv) en hoe dik de panty is

1 like

Ik vind bij midi en maxi een panty bijna nooit mooi staan eigenlijk, evt een dunne maar beter zonder! Of met hoge laarzen zodat je geen been/panty ziet?

1 like

Dit is eigenlijk de enige foto die ik kon vinden op pinterest dus het is denk ik erg ongebruikelijk haha, maar dit bedoel ik.

Oh dit is best een goede tip, zelf nog niet over nagedacht haha. Wilde t laatst thuis aandoen voor een date en dan heb je natuk geen schoenen. Zag er niet uit haha. Wel jammer want vind maxi dresses zo leuk.

@slurfhondje ik had laatst met 15 denier en dan zwarte panty, maar dat was nogsteeds zo aanwezig. Meh.

Ik vind het niet vreemd. Ik vind dit wel eerder een midi dan een maxi jurk. (Misschien vind je zo meer plaatjes)

2 likes

Ohh ik dacht dat dit een maxi heette haha. Thanks voor de juiste naam.

Midi is tot over je knieën en maxi is tot je enkels. Zo heb ik het iig altijd begrepen.

@Meka Heb vandaag 2 capuchon truien van goat binnen gekregen (wilde alleen een zwarte maar zag toen de paarse en werd instantly verliefd op die kleur) en ze zitten echt zo heerlijk, dus super bedankt voor de tip nog!

2 likes