Modetopic #2 (Deel 1)

Denk je dat de mouwen ook leuk kunnen zitten voor een kort persoon ? Het klinkt wel heeel chill hoe jij het nu omschrijft

Omdat er laatst zoveel handige tips kwamen op de vraag van @willem en de tussenjas. Ik wil proberen om nog een mantel te scoren voor de herfst/winter. Getailleerd, max 100 euro en geschikt voor kleine (1.65 dus valt mee) mensen.
Beetje Kate Middleton stijl. Klassiek.

Heeft iemand een tip? Ik zit al bij de mango en h&m te kijken, maar toen ik daar in de winter was viel dat allemaal zo grof en groot. Dan verzuip ik zowat. Of kan ik beter naar korte jassen kijken

Ik denk dat je eigenlijk een beetje te laat bent als je nog echte goede sale-aankopen wilt scoren.

Ik ben 1.65 en een van mijn mooiere getailleerde mantels kwam van & Other Stories.
Verder is https://www.massimodutti.com/nl/ en https://www.uterque.com/ misschien nog wel oké.

1 like

Ik ben 1.58 en ik heb er een aantal van Zara. Die vind ik zelf mooi en fijn vallen, en zitten vaak ook niet heel dure tussen.

1 like

Ik had als goed voornemen aangenomen om elke maand nieuwe schoenen te kopen omdat mijn collectie echt uitgebreid moet worden.

Januari had ik lak-veterlaarsjes, februari beige sneakers voor de lente. Hebben jullie opties voor maart? Wat heb ik nodig haha?

2 likes

Ik was er al een beetje bang voor… maar dacht niet geschoten is altijd mis. Bedankt voor de tips ga even zoeken!

Wanneer raad je aan om dan te beginnen met zoeken? Begin januari/februari? En voor zomer sale ongeveer september/oktober? (Heb afgelopen jaar niet geshopt eigenlijk en kan het niet met bedenken)

Ik snap niet zo goed waarom je specifiek elke maand nieuwe schoenen zou willen als goed voornemen? Dat zijn twaalf schoenen per jaar. Gezien de vraag heb je ook niet direct een lijstje van schoenen die je echt “nodig” lijkt te hebben. Ik zou dat 1 keer per maand vooral loslaten en alleen een paar aanschaffen als het echt een goede toevoeging is aan je kast.

27 likes

Ik ga nu gewoon random opties posten. Maar als mijn voeten niet overal uit zouden schieten zou ik voor instappers of muiltjes gaan als toevoeging van je basisgarderobe.

https://www.stories.com/en_eur/shoes/flats/loafers/product.equestrian-buckle-loafers-black.0492114003.html

1 like

De sale in België is altijd in januari en juli, en volgens mij is het in Nederland een beetje vroeger (maar wel rond die tijd)?
Hangt ook af per winkel, soms hangen er nadien nog wel wat sale items, of online op feestdagen als black friday, valentijnsdag enz :blush:

1 like

Sandaaltjes! Pumps met een mooie blokhak. Veterschoenen voor bij een pantalon. Sneakers.

1 like

Waarom moet ik mezelf daarvoor verantwoorden? Dat mag ik toch doen als ik dat wil haha? Één van de dingen waar ik momenteel nog geluk in kan vinden is mijzelf verwennen. :sparkles:

Maar goed: ik heb de afgelopen jaren juist geen schoenen gekocht en daardoor heb ik bijna geen schoenen meer over (alles afgelopen en weggegooid). Ik heb alleen nog 2 paar lage Allstars die nog kunnen.

Ik ken eigenlijk bijna niets anders dan zwarte enkellaarsjes en lage All Stars en ik wil eens iets anders. Daarom vraag ik om advies wat ik nodig heb.

7 likes

Weet niet of je ervan houdt maar witte sneakers?

2 likes

Jaa ik zou ook zeggen goede witte sneakers, ik hou van de Air Force 1. Passen overal bij. En idd iets van zwarte pumps ofzo. Gewoon dat je altijd goede basics hebt voor bij elke outfit.

1 like

Zwarte lage veterschoenen, ook een goede klassieker optie

1 like

@Bergson loafers, een basic kleur die altijd kan of juist een opvallende lente/zomerkleur, witte sneakers, idd Nike Airforce of Reebok club c85, iets met slangenprint, dad sneakers, witte veterlaarsjes

2 likes

@Bergson Juist! Met alle tips die je krijgt, kun je lekker elke week nieuwe schoenen uitzoeken :laugh:

Als je van je lage Allstars houdt misschien ook nog een paar platforms toevoegen?

8 likes

@Bergson ik zou als all star liefhebber een paar Chuck 70 all stars doen. Vind ik persoonlijk net wat mooier dan de ‘reguliere’. Hebben beetje een vintage feel.

Verder als je van sneakers houdt eens goed kijken naar bijv. een leuk paar Karhu’s? Zijn momentele heel populair maar zitten heerlijk en hebben veel verschillende kleurstellingen. Bij fusion 2.0 wel maatje groter nemen dan je gewend bent! Of een kleurrijk paar new balance, daarin is de keuze ook reuze!

2 likes

En de 70’s zitten ook makkelijker dan de gewone, je hebt meer ondersteuning.

2 likes

Ik heb het volgens mij al eens eerder gevraagd, maar ik kan het niet meer vinden! Hoe vallen de kledingstukken van Uniqlo? Over het algemeen draag ik S/36 bij H&M voor blouses/tops, maar als ik de perfect size van Uniqlo invul komt er een M uit, klopt dat een beetje?

Ik vind het eigenlijk verschillen per kledingstuk. T-shirt heb ik dan gewoon mijn normale maat genomen, maar bij een heattech koltrui een maatje groter genomen

1 like