Modetopic #2 (Deel 1)

Kga em bestellen samen met de lila. Hopelijk valt ie iets donkerder uit ipv heel licht. En ga de tweede ook bestellen :slight_smile: bedankt allemaal

4 likes

Iemand nog een idee waar ze oversized gestreepte blouse-jurken verkopen?

Helaas geen Mango hier.

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar m.b.t. een tamelijk delicaat rood leren jasje. Dit jasje was behoorlijk ondergescheten door een vogel dus heb ik grondig schoon moeten maken. Nu voelt het leer ontzettend droog aan en zijn er allemaal ‘spikkels’. Hoe krijg ik dit leren jasje weer soepel en hoe kan ik dit jasje het beste verven en ervoor zorgen dat het niet afgeeft? Ik heb wel geschikte verf maar hoe gaat het qua voorbehandeling en kan ik het beste een penseel gebruiken of bijvoorbeeld een sponsje? Dit is nogal nieuw terrein voor mij.

Weet je hoe het leer gelooid is? Dat maakt namelijk uit voor hoe (goed) het te verven is. En ben je van plan het in dezelfde kleur terug te verven of een andere kleur?

1 like

Ik wil het gewoon knalrood houden zoals het was. Ik kan in de labels niet echt veel informatie vinden, maar ik weet dat het geitenleer is.

Ik zou je aanraden om even langs een schoenmaker te gaan voor advies.
Je moet leer ontvetten voor je het kan verven, dat doe je in principe met aceton. Afhankelijk van de verf die je hebt, zou ik verven net een plat kwastje of met ronddraaiende bewegingen met een gladde katoenen doek

3 likes

@anon91169173 Goed advies dit, ik dacht aan een kleermaker. Zeker de Turkse kleermakers in de gemiddelde stad doen ook vaak leer. Of stomerij met leerreiniging. Zij weten hoe je dit het beste kan doen.

aah vind deze zoo mooi maar is al tijdje uitverkocht en misschien maar beter ook want vind 90 eu wel echt veel

2 likes

Prachtig! Al gezocht op Vinted? Toevallig vandaag een Zara trui ontvangen die online ook al een tijdje uitverkocht was.

1 like

Thanks voor de tip! Heb even gekeken maar staat er volgens mij niet op.

1 like

Op Wehkamp verkopen ze ook Mango. Vind hun retourbeleid heel makkelijk werken voor als het toch niet past.

Bijv deze

Kwam toevallig vandaag ook nog deze tegen.

En vind deze zelf ook heel tof.

2 likes

Waar kopen jullie van die zwarte broekjes voor onder een jurk of rokje? Kan tegen schuurbenen zijn, maar ik wil er nu vooral een omdat mn omslagjurk steeds openwaait.

1 like

Primark heeft die katoenen bikershorts voor 3,50.

1 like

Zeeman

@Stofdoek ik heb de kaori jeans in die andere kleuren besteld en vind de zwarte top, die houd ik, maar vind de wassing van die midblue zozo dus die ga ik terugsturen. Zo’n kleur jeans die niemand meer draagt zeg maar.

Ik las hier vorig jaar ergens de tip om die lange onderbroeken van Anni Rolfi van de kruidvat te kopen en ik ben die persoon daar nog steeds dankbaar voor. Die zijn echt super fijn!

2 likes

Ja twijfelde over die blauwe kleur inderdaad, dus met jouw mening weet ik zeker dat ik die niet ga bestellen. Zwarte valt gewoon precies hetzelfde? Thanks voor de update :hugs:

2 likes

Ja vind ik wel heb dezelfde maat gekozen, zit wel ieetsie losser maar weet niet of dat komt doordat ik die ander al zoveel gedragen heb of doordat zwart soms iets strakker valt.

1 like

Ik vind zelf een sportbroekje heel fijn, dunner materiaal dan biker shorts.

Hema! Die hebben er 1 zonder naden, heel dun en elastisch, en hij rult niet snel op.

1 like