Modetopic #3

Hoeft niet per se toch? Bij ons is het ook netjes casual. Zo’n cargobroek zou ik zelf bv combineren met pumps en een nette blouse en dan kan het prima. Naar afspraken zou ik het niet zo snel doen, maar voor een kantoordag is het prima.

3 likes

Dit is voor mij een donkere spijkerbroek met een blouse of iets dergelijks. Netter zou met een pantalon ipv spijkerbroek en meer casual met een t-shirt ipv blouse.

Het kan zeker dat we daarin van mening verschillen, wij weten allemaal niet wat gebruikelijk is op het kantoor van @Snork maar afgaande op mijn eigen referentiekader zou ik zelf een andere keuze maken.

2 likes

Maar ik snap niet zo goed hoe een oversized blazer niet past bij zo’n omgeving maar een jeans dan wel? Ik vind een jeans echt veel meer casual dan een blazer. Maar dat is inderdaad gewoon een referentiekader en smaak.

6 likes

Ik werk ook in een vrij formele omgeving en draag elke dag ongeveer een oversized blazer :joy: als ik geen afspraken heb dan zou ik prima een cargobroek met blazer aan kunnen. Maar goed, verschilt echt per kantoor denk ik dus dat kan zij het beste inschatten. Ik reageerde meer op dat het een te grote “clash” zou zijn qua stijlen, dat vind ik dus totaal niet.

6 likes

Iemand wel eens litchi tape geprobeerd?

En vinden jullie deze jurk geschikt voor een bruiloft eind deze maand? Begint met een kerkdienst (niet zwaar gereformeerd), daarna feestelijk diner en daarna nog dansen.

Heb even de tattoo gemaskeerd ivm herkenbaarheid. Kleuren zijn iets zachter in het echt.

37 likes

Wow veel reactie! Bedankt voor de tips allemaal.

Ik snap de verwarring wel, krijg er ook maar eens een beeld bij zoals ik die heb.

Met casual netjes (zeker tegenstrijdig in retrospect) bedoel ik dat je je representatief moet kleden, maar dat dit niet formeel hoeft te zijn. Dus een spijkerbroek blouse, Nike even, no problemo. Gaten in broek etc dus niet. Beetje afhankelijk van de type overleggen dat je op een dag hebt, daarin wordt soms wel wat een nettere outfit van je verwacht.

Ik vind deze jurk echt heel mooi! Denk dat het wel kan en als je echt denkt mwah kun je er altijd nog een hempje onder doen voor de dienst maar denk niet dat ze je de kerk uit zetten of rare blikken krijgt als je het zo draagt hoor

4 likes

Ja zeker geschikt voor een trouw, heel mooi!

7 likes

Het is dus een niet Nederlandse christelijke kerkdienst. Verwacht veel glitter en poespas dus denk dat dit best kan. En anders maar een paar blikken (die tattoo daar maakt het natuurlijk nog net weer een tikkeltje uitdagender). Maar de rest blijft simpel (sieraden, maken-up en haar).

Thanks! Ook @Daelyss

4 likes

Dan zou ik dit lekker rocken!

2 likes

Ik vind hem je echt geweldig staan!:heart_eyes:

1 like

Ja dan moet je all out gaan! Kan zeker

2 likes

Lief! Thanks allemaal

1 like

Is Guts & Gusto een beetje hetzelfde als H&M/Zara qua kwaliteit? Ik zie soms leuke dingen passeren op instagram, maar ik heb geen zin in zweetstofjeskledij of jurkjes waar je haast door kan kijken.

Ik denk dat je Guts dan over moet slaan. Grote gedeelte van de collectie is plastic helaas.

6 likes

De kleding die ik nav insta advertenties op hun site had opgezocht waren allemaal polyester, dus ik heb er nog nooit gekocht

1 like

Ik vind het wel dezelfde flut kwaliteit als zara en h&m, veel zweetstofjes idd. Op een paar van die katoenen blouses en jurken na.

Sieraden vind ik daar wel een aanrader!

1 like

Veel is polyester inderdaad, ik heb er wel een pantalon achtige broek vandaan en die draag ik al jaren met veel plezier. De klantenservice was toen ook super behulpzaam toen ik hem wilde ruilen voor een andere maat (ze stuurden de nieuwe maat al naar me op voor ik de oude retour had gestuurd). Maar de jurkjes/blousejes zou ik overslaan.

2 likes

Ja, ik denk dat ik het toch aan mij ga laten voorbijgaan. Er zitten nochtans mooie dingen tussen!

Ik heb dus schoenen voor de winter gekregen maar idk wat ik ervan vind en of ik ze moet retourneren. Ik vind ze leuk en ze zijn van leer met lamsvachtvoering dus kwalitatief wel goed en ook lekker warm denk ik, maar ik vind ze misschien wat te lomp/groot ogen bij mijn voeten?..

• Leuk juist
  • Ja te lomp

0 stemmers

3 likes