Modetopic #3

ligt denk een beetje aan je budget?
ik heb er een van didriksons en airforce en die zijn zeer warm en waterdicht, didriksons heb je ook in verschillende warmtes en waterdichtheden. zijn wel een stukkie duurder dan een jas van bijv. vero moda

1 like

Thanks! Mijn budget is ongeveer €200 maar hoeveel ik uitgeef hangt af van hoe perfect hij is, en er mag geen dons in zitten :sweat_smile: Van Didriksons heb ik een aantal keer een jas gepast maar alles was te ruim (ik ben maar 1.55 en de oksels/schouders/mouwen zijn dan niet goed).

1 like

ohja nee dan is didriksons wel te groot. ik heb die in 34 terwijl ik normaal 38-40 draag met 1.60.
airforce had ook altijd een outlet op bataviastad, dan zit je misschien wel meer bij de 200

1 like

Van Costes twee jaar geleden, maar volgens mij komt ie elk jaar weer terug. Ik vind m iig echt top. Lekker lang, heel erg waterdicht en echt alsof je een slaapzak aan hebt.

Edit: Deze

2 likes

Misschien de Elvine Naemi, die is echt warm en waterdicht. Wel iets duurder, maar is een terugkerend model en regelmatig met korting. Heb hem zelf van Vinted geplukt!

2 likes

Is deze geschikt voor de gemiddelde Nederlandse winters of is deze dan echt te warm?

3 likes

Is van Studio Amaya.

1 like

Ik heb de Naemi vorig jaar gekocht en hij is echt heel erg warm. Ik vind het heerlijk want ik ben veel buiten en dan gebruik ik hem op de écht koude dagen. Dan is hij voor mij echt perfect en ik ben een echte koukleum. Door zijn warmte en model is hij niet zo fijjn in de auto/ov vind ik. En als je hem van oktober-februari wil dragen is hij denk ik dus ook te warm

3 likes

Thanks!

2 likes

Save the duck! Ook wel eens met korting op zalando. Geen dons, de naam verraadt het al. Ik heb een mega goede waterdichte winterjas met extra voering (van de arctische lijn) die al 6 jaar meegaat en nu pas minimale sporen van slijtage laat zien. Toen in de aanbieding voor 250 gekocht. Heel lang getwijfeld maar met de info van nu: geen seconde spijt gehad.

4 likes

Ik heb de Uniqlo forumjas en die is heel fijn! Raad hem aan iedereen aan. Hij is getailleerd en ziet er daardoor ook veel chiquer uit. Als ik een mantel draag en ik weet dat het gaat regenen fiets ik gewoon met een paraplu en dan doe ik een jurk/rok aan, want een panty is veel sneller droog dan een broek.

5 likes

Jaa deze heb ik vorige winter ook gekocht en echt blij mee!

Fiets ook vaak naar yoga ofzo en met een kortere winterjas voelt dat dan snel zo koud met zo’n legging aan maar met deze jas geen last meer van :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb hem sinds maart, dus nog niet veel aan gehad… Maar wellicht wel te warm als je er een lang stuk in moet fietsen. Ik hou er zelf wel van haha, maar wacht zeker nog even voor ik hem uit de kast trek.

Waar is het gat haha, dat witte?

1 like

De mottengaatjes die ik heb gezien, leken eerder op kleine sigarettengaatjes, maar dat was wel in een andere stof dan wol. Wol kan je stoppen, dat moet een kundig iemand wel vrij onzichtbaar kunnen. Al is deze stof gemêleerd en dan lijkt het me wat moeilijker.

1 like

Kan het komen doordat je vaak een tas aan die kant over je schouder draagt? Ik heb een teddy jas die helemaal versleten is op dezelfde plek, door al mn tassen.

3 likes

Heeft iemand misschien de tip voor een mooie camel coat met ceintuur, die niet snel lelijk wordt of gaat pillen maar die ook niet meteen 500 euro is? Bij die van mango etc. heb ik dit vaak wel

2 likes

Nog even een update: ik heb deze uiteindelijk gekocht en echt megablij mee. Hij past perfect, supermooie kleur en krijg telkens complimenten erover. Dus wel een vinted succesverhaal

4 likes

Kan ik deze jurk aan naar een bruiloft in november met thema/dresscode feestelijk?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Anders moet ik nog op zoek naar een andere jurk. Iemand tips? Ik wil eigenlijk niet teveel besteden want ik ken ze nauwelijks :grimacing:

1 like

Iemand die weet hoe je een trenchcoat zonder revers, zonder double breasted en zonder ceintuur noemt? Ik wil graag zo’n jas, liefst via Vinted maar dat is lastig zoeken met alle jassen met revers, double breasted en ceintuur

Zoals dit.

1 like