Modetopic #3

Ik heb zo geen gevoel voor mode.
Ik draag graag (gebreide) jurken in de winter, maar wat voor schoenen / laarzen staan daar nu leuk bij? Dr Martens oid vind ik allemaal te lomp. Ik heb smalle voeten, laarzen zonder rits pas ik eigenlijk nooit.
Ik heb wel een paar zwarte veterboots, zoiets als dit:

En als zwarte laarzen, heb ik deze:

Natuurlijk kan bijna alles onder zoiets basics als een gebreide jurk, maar wat is nou een beetje leuk? Ik weet nu alleen dat ik iets zoek dat niet zwart is.

Leren Palladiums?

2 likes

Oh thanks, die ziet er mooi uit! Jaren geleden dat ik iets van Benetton heb gehad, vind je de maat normaal vallen?

Ik heb sinds kort een wijde donkerblauwe pantalon. Meestal draag ik daar sneakers onder, maar zou deze broek ook graag wat netter willen dragen voor mijn werk. Ik heb een soortgelijke zwarte broek en daar draag ik dan zwarte chelseaboots onder of loafers. Maar bij mijn blauwe broek vind ik het heel lastig, heb veel zwarte nette schoenen en ook een paar blauwe enkellaarsjes, maar dat staat voor mijn gevoel raar en truttig. Zwarte schoenen met donkerblauw geeft bij mij op een of andere manier een error, weet ook niet waarom. Bij een donkerblauwe spijkerbroek draag ik t wel namelijk.

Iemand tips? Of moet ik niet zeiken en gewoon zwarte schoenen dragen?

Niet zeiken idd, en anders bruin of cognac schoenen :wink:

4 likes

Ik vind navy en zwart ook gewoon prima kunnen snap eigenlijk niet zo waarom we allemaal nog denken dat dat niet kan? Het maakt donkerblauw alleen wat zwaarder/intenser dus als je dat niet wil kun je wit of crĂšme proberen zodat het wat lichter oogt.

5 likes

Ik bedenk me dat ik ook nog ergens een paar cognac kleurige laarsjes heb. En ik weet dat ik niet moet zeiken eigenlijk :grin:

3 likes

Tja ik draag heel veel zwart en blauw en antraciet en voelt inderdaad zwaar denk ik. Maar misschien moet ik dat lichte accent dan eerder als top of jasje of vest dragen. Ik denk dat ik de ‘no-go’ zwart blauw ooit heb gelezen in een Cosmopolitan uit 1998 en dat dat als een soort error is blijven plakken :sweat_smile:

4 likes

https://www.debijenkorf.nl/second-female-matima-longsleeve-met-col-in-merino-wolblend-6615015007-661501508400000?gad_source=1&gbraid=0AAAAADy-qjzATtamv_b9f9b7WT1C0rAVL&gclid=EAIaIQobChMI9YSa3LymggMVNZiDBx2gjQ9oEAQYAiABEgIDBvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ik heb een fijne van viscose van de C&A, zweet niet en was niet duur.

3 likes

Ik heb een paar jaar geleden eentje van de h&m gekocht van katoen met een vol die je kan omslaan. Het is wel een dun truitje weet niet of je dat zoekt

1 like

Ik heb een hele fijne van Modstrom:

2 likes

Haha ik heb het altijd al prachtig gevonden samen (juist heel chique) met als bruin en zwart. Maar geloof dat het nu juist ook “in” is. Misschien eens op pinterest zoeken naar black/navy outfits, dan zie je juist prachtige dingen.

Ik heb ook een blauwe pantalon die ik draag met sneakers of een zwart truitje en mn zwarte loafers.

3 likes

Ik vind navy en zwart samen juist heel chique!

5 likes

Ik heb loafers van vagabond maar ze zitten wat strak bij m’n grote tenen. Niet aan de voorkant, maar de bovenkant duwt zeg maar op m’n teennagel. Is er een manier om daar wat meer ruimte te krijgen of het soepeler te maken?

Heb je de loafers al lang? Mijn Chelsea boots van vagabond zijn echt heel snel heel erg uit gaan lopen. Dus als je ze net hebt kan je het evt een paar weken geven.

3 likes

Ik heb ze wel al even maar nog niet zo vaak aangehad! Dus misschien moet ik ze eerst wat vaker dragen inderdaad, kijken of dat helpt :slight_smile:

Nou ga meteen de proef op de som nemen en doe ze nu aan naar een middag Den Haag en concert :joy: hoop dat ik m’n teennagels nog heb morgen

1 like

Ik denk dat je dat aan de schoenmaker kan vragen.

3 likes

Ik heb inmiddels drie broeken besteld bij Wildflowerclub, en ben erg tevreden over sowieso twee stretch straight broeken.

Ik heb ook een niet-stretch straight jeans gekocht, alleen die blijft aan de achterkant open staan. Kan een kledingmaker dat makkelijk en mooi fixen? Ik vind hem voor de rest namelijk wel erg mooi.

foto

1 like

Ja dat kunnen kleermakers netjes. Die haalt de tailleband achter los, neemt hem daar in en naait alles weer vast. Het riemlusje komt erop, waardoor je niets ziet van de nieuwe naad.

6 likes