Modetopic #3

Hij rekt niet mee (helaas). Ik heb hem laten inmakene bij de kleermaker, maar ben 1/2 kg aangekomen en nu zit hij te strak. Met terugwerkende kracht was de broek eigenlijk al te strak ingenomen.

Nee, hij zicht echt prachtig bij je buik (ik heb vaak een opgezette buik die zeer doet) en in deze broek zie je mijn opgezette buik niet, dat vind ik heel fijn want daar ben ik onzeker over.

Maar hij gaat niet mee rekken tijdens een zwangerschap, daar is hij te stevig voor.

2 likes

Ik heb een bruiloft over twee weken en ik hoorde gister pas dat de ceremonie buiten is.

Dit is mijn jurk en ik ga hem dragen met zwarte sandalen met hak en zwart tasje.

Wat zouden jullie hierbij aantrekken als jasje/vestje? Ik zat te denken aan een donkerblauwe/zwarte blazer?

2 likes

Ik vind hem persoonlijk niet feestelijk genoeg voor een bruiloft.

2 likes

Ik denk dat als je wat vrolijker kijkt dan het model het echt wel mooi is!!

23 likes

Ja, is toch gewoon een mooie jurk? Ik zou het leuk vinden als je zo naar mijn bruiloft kwam @Gatta

13 likes

Kwestie van accessoire. Paar goede oorbellen, een mooi armbandje, een nette clutch en het ziet er al een stuk feestelijker uit.

Eventueel wat leuks met je haar doen (bijv losse krullen of een chignon) en dan is het helemaal top

8 likes

Ik vind hem chique genoeg voor een bruiloft!

Maar hangt ook een beetje af van de rest van de entourage? Ik heb altijd het idee dat hier op het forum heel hoge eisen worden gesteld aan wat wel en niet kan op een bruiloft. Maar als ik dan op een Nederlandse bruiloft ben en om me heen kijk, wordt dat level vaak door 60% van de mensen bij lange na niet gehaald hoor.

32 likes

Ik vind dit voor een casual locatie echt prima hoor. Je kunt er nog voor kiezen een wat kleurrijker accessoire en misschien nagellak bij te doen.

Ik vind het soort schoen dat zij aan heeft best leuk, of een mooie open sandaal.

5 likes

Oh dit vind ik heel mooi! Thanks, ik ga iets zoeken zoals de onderste aan heeft.

3 likes

Als het alleen om de ceremonie gaat zou ik gaan voor een mooie omslagdoek/pashmina voor over je schouders

1 like

Ik weet niet hoe oud @Bergson is, maar zijn omslagdoeken nog een ding? Ik denk bij omslagdoeken aan zo’n groot vierkant doek dubbel gevouwen met fransjes er aan die de iets oudere vrouwen dragen,

Is een oversized blazer niet meer van deze tijd? Mocht je wat om je schouders willen en het een beetje hip en modern te willen houden. Een blazer is ook iets wat je vaker aan kunt trekken.

Edit. Even de jurk in het blauw voorstellen.

7 likes

Zoiets bedoel ik? Kan even niet echt een betere foto vinden. Misschien vind jij het ouwelijk hoor. Maar ik vind zelf als je zo’n omslagdoek van mooie kwaliteit hebt dat het voor alleen de ceremonie een goede optie is. Ik zou het ook niet voor de hele avond willen.

5 likes

Heb ik ook overwogen!

Ik heb wel een aantal prachtige kwalitatieve wollen sjaals die daar geschikt voor zijn. :joy:

9 likes

Haha ja never forget de bruiloft van een collega, ik helemaal in pak, haar familie in korte broek en teenslippers/sandalen.

9 likes

Omg, ik ben echt geen fan van strenge dress codes op bruiloften, maar een beetje je best doen om er feestelijk uit te zien is toch wel het minste

8 likes

Haha ja eens, maar ik vond het ook wel verfrissend/een reality check. Ik maak mij altijd suuuper druk om dresscode/wat gepast is om te dragen naar een bepaalde gelegenheid of locatie, maar ik heb mij ook wel eens heel erg druk gemaakt om m’n outfit voor een gala ter ere van de vrouwelijke dichter omdat de dresscode iets met rood was en ik niets gala-achtigs in rood had - uiteindelijk waren er letterlijk mensen in juicy joggingpak :joy: dus ja

2 likes

Ah klinkt als de familie van een vriend van mijn ex. Wij daar helemaal netjes heen, komt die familie als een soort hells angels op vakantie aanzetten (letterlijk hawaii blouse met een leren vestje op een korte spijkerbroek). Personeel van de locatie verwees ze ook eerst naar het normale terras en niet het deel voor de borrel van het bruidspaar :smiling_face_with_tear:

1 like

Qua bedroevendheid heb ik nog de overtreffende trap. Bruiloft van de broer van mijn destijds partner. Paar mensen in een adidas trainingspak of gewoon strandjurkje of zo. Maar het dieptepunt was de moeder van die broer die gewoon kwam in haar post nl werkoutfit. Dat ik denk oké je had letterlijk elk ander kledingstuk aan kunnen trekken en het was al beter geweest. Dit gaat wel gewoon om je zoon. De meeste anderen hadden ten minste nog binnen hun eigen budget moeite gedaan om er zo goed mogelijk uit te zien.

11 likes

Maar echt nog met zo een post nl jasje ook? :sob:

2 likes