Modetopic #3

Kan Elvine wel heel erg aanbevelen! Mijne gaat al een winter of zes-zeven mee (ik heb hem sinds winter 20/21, maar mijn ex van wie ik hem gejat/gekregen heb had hem daarvoor ook al een paar jaar) en is nog steeds echt in perfecte staat.

5 likes

Over een maand gaat een vriendin van mij promoveren (phd) en ik ben samen met een andere vriendin haar paranimf. Nou vind ik het heel lastig wat ik moet aantrekken, in de kledingvoorschriften staat namelijk alleen dat de paranimfen kleding moeten dragen in gedempte kleuren. Masr ik ben er voor het gemak ook even vanuit gegaan dat schouders niet bloot mogen, geen diep decollote en geen korte jurken.

Zelf draag ik nooit jurken dus zat ik te kijken naar een jumpsuit. Denken jullie dat deze geschikt is of is het satijnen stofje toch te flashy of de kleur te opvallend? De vriendin die gaat promoveren draagt zelf een groen pak.

Heeft iemand verder ook nog tips voor winkels met geschikte jumpsuits? Ik heb alle normale grote ketens + sezane, vanilia, &otherstories al afgezocht.

27 likes

Oh heel leuk. Dit zou bij ons zeker niet uit de toon vallen als paranimf hoor! Je kan voor de zekerheid haar of haar collega’s even vragen, ik heb laatst geleerd dat dresscodes bij promoties ook verschillen per faculteit en uni.

2 likes

Ik denk (als ik deze outfit vergelijk met wat ik ‘ken’ van foto’s van promoties) dat dit echt een perfecte paranimf outfit is. Meteen een tip, als je vergelijking zoekt kun je in de portfolio van een promotie fotograaf opzoeken wat mensen zoal dragen.

5 likes

@tessel @Plantengekkie Wow bedankt voor de goede tips, ik wist niet eens dat er promotiefotograven bestonden! Ik heb gelijk even gekeken en de kledingkeuze lijkt inderdaad vrij casual, ik zie vooral (strakke) jurkjes tot net boven de knie in veel verschillende kleuren dus dan zou dit wel moeten kunnen. Verrassend genoeg zie ik geen enkele paranimf in pak, ik twijfelde daar zelf nog over, maar dan doe ik dat niet want wil ook absoluut niet de spotlight stelen.

2 likes

Lijkt me een prima optie. Ik zou ook nog even op Wehkamp zoeken op jumpsuits, daar heb ik laatst twee mooie gekocht van merken die ik niet echt kende (van Summum en van SisterS Point).

Jaa heel mooi! Phase eight heeft trouwens ook mooie jumpsuits, heb zelf deze:

Is er in allerlei kleuren

5 likes

Ik doe binnenkort deze jurk aan, maar wat doe ik hieronder? Een plakbh of boobtape? Iemand een goed advies wat blijft zitten met evt beetje zweet, geen hele grote cup maar beetje stevigheid/lichte push up mag wel!

2 likes

Goede boobtape, denk dat @oversized goede had getipt. Ik heb die van Hunkemöller die goed z’n werk doet. Ben nooit echt tevreden geweest van plakbh’s, elke keer kwam hij los van het dansen.

2 likes

@crazyvibes ik heb boobtape van litchy!

2 likes

Heeft iemand ervaring met deze regenjas?

Ik wil een goede regenjas voor als het niet koud is, die het liefst een beetje ademend is en makkelijk mee te nemen is. Tip heel erg welkom!
100 euro is een beetje de max denk ik.

2 likes

Mooi! Hoe lang ben jij?

3 likes

1.70!

3 likes

Helaas geen tip, maar wel dezelfde vraag. Ik had er een van de America today, maar die valt uit elkaar en als het nog een beetje warm is, zweet je je helemaal suf. Dat is geen aanrader dus

Nee die heb ik ook idd, voor mn gevoel nu nóg warm van de fietstocht van vanochtend

Mocht ik iets vinden wat goed is laat ik het weten!

2 likes

Hier ook op zoek! Had een van Rains besteld maar vond de kwaliteit zo matig! Voelde zo dun aan en 1 van de drukknopen liet al bijna los, heb hem weer terug gestuurd.

Ik zoek wel het liefste een (half) lange zwarte.

1 like

Stel je bent samen met je partner uitgenodigd als daggast voor een bruiloft. Matchen jullie dan aan elkaars outfit?

Ik heb eind september dit dus, en ik ben in dubio. Er zijn geen kledingvoorschriften.

1 like

Nee joh tuurlijk niet

Of ja misschien als je het toch al in huis hebt (en dan heb ik het over een stropdas of pochet in de kleur van mijn outfit, niet over een heel pak ofzo)

7 likes

Nee want ik fladder overal en nergens naartoe en sta de hele avond op de dansvloer en mijn man staat gewoon als een soort plant ergens in een hoek met iemand te praten dus niet nodig :joy: we worden weinig samen gezien.

23 likes

Nee, vind al moeilijk zat om zelf iets te vinden laat staan dat het moet matchen :joy:

Wij dragen allebei geen enorm felle kleuren, dat scheelt misschien wel haha!

5 likes