Modetopic #3

Vind deze erg mooi, maar inderdaad misschien wat lang. En hij is sowieso uitverkocht in mijn maat. Behalve in het beige, maar dat is mijn kleur niet :sweat_smile:

3 likes

En een corrigerend-achtig broekje met pijpjes en een hoge taille? Of zie je ook je bh erdoor?

2 likes

Ja, het schijnt volledig door. Mijn bh zonder beugel tekent er ook volledig in af helaas

Ik ben dus op zoek naar een mooie simpele kuitlengte jurk met korte mouwen die duurzaam geproduceerd is en van mooi materiaal is. Kleur maakt niet uit, geen prints. Wil hem aankunnen naar een feestje, maar ook op werk. Iemand een gouden tip voor een kan altijd jurk? Of een favoriet merk voor dat type jurken?

1 like

Duurzame merken die jurken verkopen: link
Misschien ken je dit al hoor, maar dit is een duurzame modegids van (oud forummer) Sara.

5 likes

Thanks! Kende ik nog niet. Ik gebruik vaak project cece maar slaag daar zelden

2 likes

Atelier felie misschien? De jurken worden op bestelling gemaakt, waardoor ze 'm altijd langer of korter kunnen maken.

3 likes

Wel wat duurder, maar gaat in mijn ervaring echt jaren mee en blijft mooi.

4 likes

Weet iemand een merk wat mooie jurken verkoopt in een effen kleur, wat er ook mooi uitziet als je een wat dikkere buik en bredere heupen hebt?

Ik heb er 2 besteld van Guts en Gusto maar voor mn gevoel lijk ik wel zwanger omdat het een plissé deel heeft en dan meteen onder je borsten begint…

1 like

Ik vind Guts&Gusto echt verschrikkelijke stoffen hebben die ook helemaal niet meewerken voor je lichaam. En de jurken vallen gek, precies wat jij beschrijft. Ik ben zwanger maar met die jurken zie ik er gelijk hoogzwanger uit :smiling_face_with_tear:

Ik koop vrijwel al m’n jurken bij Sissy Boy, of anders Everlane en heb een of twee effen jurkjes van Armed Angels (vallen bij mij wel klein, vooral op heupen/billen). Misschien is een boyfriend model jurk iets voor jou? Daar heb ik er een paar van in de kast, vind dat zelf fijn vallen bij heupen en buik!

2 likes

Scotch en soda is wel mooi als je een steviger figuur hebt.

2 likes

@feather @yzile thanks! Sissyboy keek ik nooit maar vond net wel een hele toffe rok en jurk. De andere tips ga ik even bekijken! Had zelf echt verwachtingen van Guts&Gusto maar dat doe ik dus niet meer

Zij werken ook made to order, heel veel jurken maar deze is kuitlengte en heeft een mouw. Je kan de kleur van de jurk nog volledig zelf kiezen, zie color guide.
Ik heb daar vorig jaar een linnen maxi jurk gekocht en ik ben heel tevreden over zowel de kwaliteit alsook over de service (binnen het uur antwoord op mijn extra vragen over de maatvoering; jurk ontvangen ong. 10 dagen na bestelling).

6 likes

@Meka @LazySusan dankjulliewel! Heb inmiddels verschillende opties op het oog!

3 likes

Weet iemand wanneer de h&m sale online wordt aangevuld

Volgens mij niet op vaste momenten

Eindstand; ik heb 2 hele fijne jurkjes met een print en die kunnen allebei omdat de rest geen print heeft , dus hoef ik niets te kopen :rofl:

Ik wil dus heel graag iets van haar, maar woon niet bij de winkels in de buurt en vind online shoppen voor deze prijzen best tricky. Is het inderdaad echt heel goede kwaliteit?

1 like

Ik heb maar een paar dingen, waarvan een al 10+ jaar. En het kan natuurlijk geluk zijn, maar de pasvorm en kleur blijven heel erg goed bij mij. Bij een merk als Humanoid in dezelfde prijscategorie heb ik die ervaring niet bijvoorbeeld. Wasvoorschriften volgen helpt wel mee uiteraard (is vaak laag/handwas). En het zegt misschien vooral iets over de kwaliteit van de ontwerpen, want mijn figuur en smaak zijn echt niet identiek gebleven. Je merkt wat dat betreft echt dat er goed over nagedacht is, dat je het lang en op verschillende manieren kan dragen.

3 likes

Mag hopen dat we aub Amsterdam niet achterna gaan

2 likes