Modetopic #3

Toevallig gister voorbij zien komen!

Oh en ook:

En voor echt goedkoop ken ik evt wat merkjes op Vinted

Oh en de sale van Lady Pipa

Je kan ook gewoon wit aan. Met beige of met spijkerstof bijv en dan heeft je schoonfamilie vast wel een oranje diadeem of bloemenketting of zonnebril ofzo. En je kan ook nog oranje nagellak of lippenstift doen als je het hebt maar zou er niks voor kopen hoor.

6 likes

Een oranje sjaaltje of zon bloemenketting voldoet ook indd

1 like

Hallo! :slight_smile: Na lang zoeken heb ik voor een bruiloft waar we begin mei voor zijn uitgenodigd deze olijfgroene jurk gevonden.

De bruiloft/het feest begint om 14:00 en duurt tot ‚s avond laat. Voor buiten heb ik een mantel die er mooi bij past. Maar voor binnen ben ik nog op zoek naar een grote sjaal/stola die ik er overaan zou kunnen trekken, mocht het met blote armen toch wat fris zijn.

Nu twijfel ik nog over de kleur. Welke kleur denken jullie dat hier mooi bij past? Ik ga er zwarte pumps bij dragen trouwens.

4 likes

Ik denk dat ton sur ton het mooiste past, of iets met een print waarvan de kleur van de jurk erin terugkomt.

3 likes

Ik heb een dunne beige/crèmekleurige met subtiele glitterdraadsjaal en ik denk dat dat er ook mooi bij zou staan.

4 likes

Brons (lurex) maar wel met bruine/gouden schoenen, als je schoenen 100% vast staan zou ik idd voor ton sur ton gaan, een donkerdere/minder fletse olijfgroen

6 likes

Bedankt voor jullie reacties. Heb tot nu toe deze opties gevonden:

Nieuw:

Tweedehands op marktplaats:

Maar ik weet nog steeds niet welke ik moet kiezen. :see_no_evil:

3 likes

Je outfit is veel te licht om met een merinowolle sjaal te dragen. Kijk naar lichtere stoffen en qua kleur zou ik kijken naar de tweede. De rest vind ik allemaal net niet om een ton sur ton te doen, te grijs en te koel.

15 likes

Ja, dat dacht ik ook al! :sweat_smile:

Het stomme is; vandaag is het hier (in Wenen) 26 graden, maar als ik kijk naar hoe het weer ingeschat wordt over 3 weken, dan wordt er 16 graden voorspeld. :see_no_evil:

Maarja, afgelopen kerstviering op het werk waren er ook genoeg mensen die in de winter een jurkje zonder mouwen aanhadden. Maar toen stond natuurlijk de verwarming aan.

Maar, maar, maar… :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

Misschien dat ik idd naar die tweede sjaal ga kijken, met geel.

2 likes

Wacht tot de week voor de trouw, heb je een beter zicht op het weer. Het kan ook dat het zo koud is dat je jurk gewoon te licht is voor de weersomstandigheden en je iets anders aan moet.

2 likes

Ik heb op marktplaats nog een optie gevonden…

Denken jullie dat deze er mooi bij staat? Het is 70% cashmere, 30 % zijde.

1 like

Ik vind zulke doeken echt heel ouwelijk en het matcht ook niet met je jurk, die al vrij casual is voor een bruiloft vind ik.

Dan heb ik het eerlijk gezegd liever gewoon wat frisjes.

26 likes

Ik vind het ook niet zo’n geweldige combinatie, inderdaad wat ouwelijk.
Ik zou nog eerder een cropped vestje o.i.d. overwegen.

2 likes

Zulke vestjes zijn zo moeilijk te vinden en dan vooral in een kleur die dan eventueel zou passen…

1 like

heel eerlijk denk ik ook niet echt dat je het onwijs koud gaat krijgen met 16 graden buiten terwijl je binnen zit/staat/loopt met een drankje en een dansje toch. en als het fris is binnen gaat de verwarming ook gewoon ff aan lijkt me? als je een groot feest geeft ga je je gasten geen kou lopen lijen en de bruid heeft zelf denk ik ook geen zin om binnen iets over haar jurk heen te dragen

7 likes

Ik dacht dit ook inderdaad.
Waarom ga je icm zwarte pumps niet voor iets zwarts? Dat kan best voor avond, en kan je achter de hand houden? Binnen met dansen etc is het toch vaak wel warm.

2 likes

En anders een oversized rechte zwarte blazer?

Iets meer van deze tijd, kun je vaker dragen en het staat frisser. Je kunt zo’n blazer ook over je schouder hangen.

2 likes

ChatGPT maakt dit ervan haha

5 likes

Qua kwaliteit zoek je beter op “pashmina zijde”.

Deze heb ik al in het echt gezien en is super mooi van kwaliteit, perfect voor wat je zoekt. In de winkel hebben ze meer kleuren.

Deze lijkt me ook mooi qua kwaliteit, stof en kleur maar verder ken ik de webshop niet.

Het zijn natuurlijk wel prijzige opties. Een andere tip is om eens op de markt te kijken, daar hebben ze soms mooie nepperds die wel oké zijn qua kwaliteit.

1 like