Heb je toevallig een vanilia in de buurt? Die gaat sowieso tot maat 44 en het valt ook vrij groot. Dus daar kun je qua maat zeker slagen. Het is wel een duurder segment, maar de kwaliteit vind ik wel erg goed. Daar zou je bijvoorbeeld goed kunnen slagen voor twee broeken en/of een rok als je dat leuk vindt. Ik heb er een zwarte flared broek van dikke/mooie stof van, die draag ik met laarsjes met een hak voor een nettere look en met sneakers voor casual. Dus daar kun je ook meer kanten mee op.
Uniqlo verkoopt merinowollen truitjes voor een mooie prijs, die staan ook weer leuk op een dergelijke broek, maar ook in een rok. Verder vind ik C&A de laatste tijd verrassend leuk. Die maten vallen ook weer iets groter en ze verkopen veel viscose, dat vind ik persoonlijk een fijne stof. Daar zou je denk ik goed kunnen slagen voor een leuke blouse, ik vind het assortiment online daar wel beter dan in de winkel (maar dat kan ook aan mijn winkel liggen). Als je iets chiquer wilt heeft MS mode ook altijd hele leuke pakken.
Hopelijk kun je hier iets mee! Het is zo frustrerend als je iets nodig hebt en niets staat/goed past, echt naar! Mocht je online gaan shoppen vind ik het altijd de moeite waard om me helemaal op te meten en de maten van de maattabel aan te houden, dan heb je meer kans dat het goed past.