Modetopic #3

Heb je toevallig een vanilia in de buurt? Die gaat sowieso tot maat 44 en het valt ook vrij groot. Dus daar kun je qua maat zeker slagen. Het is wel een duurder segment, maar de kwaliteit vind ik wel erg goed. Daar zou je bijvoorbeeld goed kunnen slagen voor twee broeken en/of een rok als je dat leuk vindt. Ik heb er een zwarte flared broek van dikke/mooie stof van, die draag ik met laarsjes met een hak voor een nettere look en met sneakers voor casual. Dus daar kun je ook meer kanten mee op.

Uniqlo verkoopt merinowollen truitjes voor een mooie prijs, die staan ook weer leuk op een dergelijke broek, maar ook in een rok. Verder vind ik C&A de laatste tijd verrassend leuk. Die maten vallen ook weer iets groter en ze verkopen veel viscose, dat vind ik persoonlijk een fijne stof. Daar zou je denk ik goed kunnen slagen voor een leuke blouse, ik vind het assortiment online daar wel beter dan in de winkel (maar dat kan ook aan mijn winkel liggen). Als je iets chiquer wilt heeft MS mode ook altijd hele leuke pakken.

Hopelijk kun je hier iets mee! Het is zo frustrerend als je iets nodig hebt en niets staat/goed past, echt naar! Mocht je online gaan shoppen vind ik het altijd de moeite waard om me helemaal op te meten en de maten van de maattabel aan te houden, dan heb je meer kans dat het goed past.

12 likes

Heb je foto’s van wat je leuk vindt? Bijvoorbeeld op Instagram of pinterest.

2 likes

Ik wilde hetzelfde vragen, zou indd ook inspiratie opdoen op pinterest bijv. Misschien een eerste goede stap?

3 likes

Op insta heb je roseklerenzooi. Zij laat kleding zien van maat 44-46 van verschillende winkels (h&m, Zara, c&a, bonprix, ms, noem ze maar op) misschien haal je daar wat inspiratie uit?

3 likes

Ik woon op de Veluwe!

4 likes

Ik vind het ook moeilijk zelf kleding leuk te combineren. Wat ik doe is dat ik een paar leuke items pak in een winkel en dan een medewerker vraag daar outfits mee te maken voor me. Helpt mij heel erg. Ik ga graag naar Shoeby. Leuke kledingstukken met leuke details en geen gekke prijzen.

Soms pas ik ook gewoon een heel setje wat een paspop aanheeft, trouwens. Lekker makkelijk want die is al leuk bij elkaar uitgezocht.

2 likes

In Nistelrode, Brabant, heb je het warenhuis Van Tilburg. Daar zijn ze ook fantastisch qua hulp en personal shopping.

7 likes

Misschien een winkel als Roetgerink of Koopman?
Hier kun je ook met een stylist/personal shopper winkelen. Veel aanbod in merken, goed advies en is bijv een broek net iets te lang, korten zij het in voor je

Ik heb dezelfde maat als jou en bij winkels in Zwolle slaag ik ook vrijwel nooit, een enkele keer een kledingstuk, maar geen tassen vol en dat heb ik wel bij bovenstaande winkels

2 likes

@Kryptonite ja Van Tilburg is echt een aanrader! Ik ben daar met mijn zus (die heeft dezelfde kledingmaat als jij) geweest na haar zwangerschap, die wist niet meer wat ze aan moest trekken en daar zijn we super goed geholpen. Hebben ze ook meteen een broek voor haar kunnen inkorten want ze hebben ook een gratis coupeuse service, waarbij je het kledingstuk vaak meteen kan meenemen.

8 likes

Eens! Mijn vader, die winkelen haat, gaat hier een keer per jaar heen en dat laat hij zich helemaal in het nieuw steken door de adviseuse, inclusief schoenen. En alles wordt direct ingenomen.

5 likes

Je hebt misschien nog steeds iemand nodig, maar probeer de kringloop eens (als je dat niet erg vind). Ik vind het voordeel van de kringloop dat alles heel weinig kost, dus dan kun je ook iets proberen waar je normaal niet direct 30/40/50 euro aan uit zou geven. Je bent het denk ik ook niet meer gewend om jezelf in andere kleren te zien en dan vind je bepaalde kleding zelf misschien niet direct leuk terwijl het je wel heel goed kan staan. Je hebt daar alle maten, dus ook jouw maat. Het is wel meer zoekwerk maar het kan wel een uitkomst zijn.

Bovenstaande heeft mij erg geholpen. Ik heb een heel standaard maat die in elke reguliere kledingwinkel ligt, maar ik heb jaren geen kleding gekocht in reguliere kledingwinkels omdat ik alles afschuwelijk of te duur vond voor wat het was (tot wanhoop aan toe). Toen ontdekte ik de kringloop en ik ben echt fan. Ook omdat er niet alleen mode van nu ligt (wat lange tijd vooral vierkant en kort was, niet mijn ding) maar ook kleding van langer geleden wat niet per se ‘uit’ is maar wel beter bij mijn figuur en smaak past.

3 likes

Ik wil je heel graag helpen, ik ben veel bezig met styling (maar niets officieels) juist omdat ik vind dat je het verdiend om er elke dag er super mooi uit te zien :heart: Ik kan je aanraden iig een paar podcasts van Yolande Ave te luisteren, die heeft veel kennis over dit soort dingen. Ook voor niet-uniform beroepen kun je voor jezelf een aantal ‘uniformen’ maken om het makkelijker te maken. Ik ben vaak in (de buurt van) Zwolle dus help ook fysiek graag als dat kan. Kan ik meteen kijken of echt stylist worden ook wat voor me is :wink:

Denk iig dat je beter niet allemaal losse dingen kan kopen maar in één klap een dag wat dingen koopt die bij elkaar passen en dat eventueel aanvult door de tijd heen

13 likes

Ik heb niets inhoudelijks toe te voegen verder maar ik vind het zo lief hoe iedereen @Kryptonite probeert te helpen!

25 likes

Ik heb ongeveer dezelfde maat en dit snap ik heel erg. In reguliere winkels is de kleding bijna altijd qua stof en pasvorm gemaakt voor slanke meiden, maar dan maken ze de stukken ook in L/XL, terwijl dat vaak helemaal niet zo mooi is (bij mij). Of ik voel me er gewoon niet fijn in.
Anyway, heb je bij Violeta van Mango gekeken? Ik vind dat ze daar regelmatig mooie dingen hebben. En alles is net wat minder tekenend qua stof en qua hoe het valt op mijn lichaam valt in vergelijking met veel kleding van andere merken.
Edit: Ze hebben ook veel klassiekere items die eigenlijk iedereen wel staan. Dus ook een goed startpunt voor een nieuwe garderobe!

5 likes

nah ik lees dit topic nooit maar verveel me nu dus dan wel ff maar ik sta echt versteld van de lieve reacties echt :heart:

ik heb dezelfde maat maar kan helaas niet helpen want ik ben echt basic bitch life to the max, laatst nog 6 nieuwe truien gekocht om de winter door te komen. skinny + trui for life. als je tips wil voor skinny’s en truien ben ik je girl

11 likes

Ik heb afgelopen week zo’n Sheertex onbreekbare panty gekocht, zal eens even een review geven als ik niet te koukleum ben om hem ook echt aan te trekken

11 likes

Jaaa ben benieuwd! Zie die advertentie steeds voorbij komen dus ben nieuwsgierig geworden

Heeft er iemand een tip voor een straight/beetje wijd model spijkerbroek die wel mooi aansluit bij de taille? Ik had eerst de straight jeans van Bershka gekocht maar die zit erg los bij m’n rug (ik weet dat je dat kunt laten innemen maar hij zit ook niet heel lekker, staat wel mooi). Heb de Rowe van weekday geprobeerd maar die vond ik niet zo mooi zitten. Bij Zara heb ik een straight model gepast maar die zat weer een beetje los bij het kruis, dat er zo’n plooi komt.
Iemand een tip?

Moxy straight of Echo van Dr Denim

4 likes

Volgens mij is moxy straight echt precies wat ik zoek! Thanks, ik ga hem bestellen! Hoe vind jij dat die valt?

2 likes