Modetopic #3

Is niet helemaal hetzelfde, want Nike en Puma zijn echt sportmerken en Bullboxer volgens mij niet. Ze verkochten dat merk ‘vroeger’ bij o.a. Dolcis. Maar voor zover ik weet wel prima kwaliteit!

3 likes

Hoe vallen de pyjama’s van desmond & dempsey? Op de maattabel van de bijenkorf houden ze vrij ruime taillematen aan dus ik kom er niet helemaal uit.

1 like

Die archies heb ik binnen en ze lijken me echt superfijn!
Alleen: Ik heb een maat 38/38.5 en heb daarom de 38.5/39 besteld.
Maar ze passen echt totaal niet mijn hak steekt er 2 cm achteruit, het lijkt wel een maat 36
Hebben jullie dit niet? Ik heb de klantenservice gemaild want misschien is het een foutje.

1 like

Nee want ik ging gewoon uit van de maat eigenlijk, heb nu hun klantenservice gemaild. :sweat_smile:
Heb jij normaal dus maat 40 als ik het goed begrijp? Thanks iig!

Hoe noem ik dit materiaal/weving? Het is 100% katoen, maar het is niet zo plat als ‘gewoon’ katoen. Als ik zoek op ‘wafelstructuur’ kom ik vooral bij handdoeken uit…

1 like

Mousseline misschien?

6 likes

Toen ik een blouse hiervan bij Cotton Club kocht was het inderdaad mousseline. Maar als je daarop zoekt op Vinted, gebruikt bijna niemand het helaas.

4 likes

@Sneakers en @Vaasmodel jaaa dat is het! Dank jullie wel! Maar inderdaad jammer dat het niet zoveel gebruikt wordt. Hoopte hierdoor iets meer te vinden van deze stof, maar helaas.

1 like

Als je op tetra zoekt vind je het ook!

2 likes

Penn & ink had er deze zomer ook een paar dingen in, oa een wikkeljurk

Edit: mss vind je hier nog iets tussen of merken ter inspiratie (om goedkoper op vinted te scoren bijv) Zoekresultaten voor 'mousseline' | Perfectly Basics

1 like

sommige mensen noemen het ook hydrofiel (van de hydrofiele doeken/luiers)

3 likes

Deze stof wordt meestal ‘double gauze’ genoemd.

4 likes

@Depeche @Lort @Beetle @Sea Super! Dank jullie wel! Nog steeds geen makkelijke zoektocht, omdat de stof niet overal genoemd wordt, maar deze termen hou ik zeker in de gaten. Ik ben niet op zoek naar iets specifieks, maar mochten jullie merken/collecties/items kennen of tegenkomen met deze stof, dan hou ik me aanbevolen!

1 like

Ik weet niet hoe je tegenover fastfasion staat, maar Most Wanted heeft bijvoorbeeld veel mousseline. Van jurkje tot blousjes en shorts.

6 likes

Bij Vero Moda hebben ze ook aardig wat!

3 likes

Weet iemand waar ik een jurk kan kopen die aan de volgende ‘eisen’ voldoet?

• lange jurk tot onder de knie/net boven de enkel
  • beetje ribstof
  • mouwloos en iets lagere halslijn
  • niet super strak, maar wel gewoon recht naar beneden
  • een zijsplit (of 2)

Klinkt mij erg simpel in de oren, maar kan t nergens vinden :woman_shrugging:t3:

1 like

@Pinkbeliever
Geen split helaas
https://www.zara.com/nl/nl/share/-p04424453.html?utm_campaign=productShare&utm_medium=mobile_sharing_iOS&utm_source=red_social_movil&v1=184470595

https://www.zara.com/nl/nl/share/-p05584371.html?utm_campaign=productShare&utm_medium=mobile_sharing_iOS&utm_source=red_social_movil&v1=189871782

3 likes

Deze heeft wel een split maar heeft ook een mouwtje :sweat_smile:

2 likes

Deze valt heel mooi maar weet ff niet meer zeker of het ribstof was. Volgens mij wel.

Edit: wel rib, staat in de omschrijving zie ik net.

4 likes

Thnx voor het meedenken en de suggesties. Ik ga ze allemaal even goed bekijken. Die zijsplit is geen vereiste, maar ik heb nogal een flinke kont/heupen en als t dan allemaal supersterk zit tot voorbij m’n knieën wordt het allemaal zo benadrukt.