Modetopic #4

Ja ik zoek nu dus ook niet van die wollen/fleece dingen want dat is inderdaad te warm!

Ja Ganni kijk ik vaak rondom sale enzo maar op de een of andere manier heb ik nog nooit iets gekocht, vind het altijd toch nét niet voor mezelf.

Jaa, nouja, niet perse met opzichtige merken maar wel wat meer oversized, casual, “sportief” misschien, tomboy?? Lol geen idee ik ben niet thuis in hoe ik dit alles moet noemen. En het hoeft ook niet allemaal zo te zijn want het gaat natuurlijk om de combinatie.

Ik heb nu twee dingen bij Sezane gekocht die hopelijk een oversized wit t-shirt opleuken :slight_smile:

6 likes

Ik ben op zoek naar een mooie (Satijnen) ochtendjas voor een vriend. Kort of lang kan beide. Hij komt zelf maar niet met opties, dus wil zelf wat opties geven. Zijn er mooie merken die dit doen. Zoek dus geen h en m of hunkemoller.

1 like

Wat zouden jullie doen?

Ik heb twee nieuwe tweedehands blazers gekocht: er hangen nog kaartjes aan maar het ruikt wel gewoon naar iemands huis/kast, dus ik wil ze wel eerst reinigen/wassen voor ik hem aan kan.
Maar volgens het label mag je het niet wassen. Daar kwam ik achter toen ik ze al in huis had.

Het is een polyester /viscose mix. Blazer 1 65% polyester / 35% viscose , blazer 2 50/45. Rest elastane of nylon. Geen wol ofzo.
Nu ben ik sowieso een zweterd dus een blazer moet bij mij ook gewoon gewassen worden na een paar keer dragen: zovaak professioneel laten reinigen kost een vermogen. Ik heb zelf een strijker met stoomfunctie waardoor je in theorie een hangend kledingstuk zou kunnen stomen, maar dat voldoet niet.

Wassen jullie zulke blazers zelf en gaat het dan goed? Op welke stand?
Zouden jullie hem op handwas in de wasmachine doen? Op 20 of 30 graden? Of de fijne was optie? En niet centrifugeren of lage toerental?

Ik heb 20 jaar geleden wel eens een niet-wassen jurkje gewassen wat raar gerimpeld opdroogde maar ik weet niet meer welke stand ik op de wasmachine toen heb gebruikt.

Ik was alles! En dit soort dingen gaan bij mij op wol/fijn 30 graden en komen er prima uit.

4 likes

Ja ik was op de wolwas functie 30 graden gewoon, 800 toeren doe ik. Dat is redelijk veilig.

1 like

Bij zo’n stoffensamenstelling vind ik het sowieso wel raar dat het op dat label staat dat je het niet mag wassen, echt anti-reclame voor zo’n kledingstuk

1 like

viscose kan gevoelig zijn voor krimpen dus heel raar icm de structuur van een blazer is dat op zich niet

6 likes

Klopt, het is namelijk een mix dus viscose reageert anders op temperatuur en centrifugeren dan polyester
Ook zit er een voering in die niet dezelfde samenstelling heeft dus dat reageert ook weer anders

3 likes

Ik was ook alles eigenlijk. Viscose alleen gaat bij mij altijd fout (krimpen etc. dus koop ik niet), maar in combinatie met andere stoffej gaat eigenlijk altijd goed.

Doe altijd wolwas programma, temp. 20 of 30 en inderdaad 800 toeren. Goed uitkloppen zodra het uit de was komt en dan gaat het eigenlijk altijd goed.

2 likes

Als je viscose na het wassen even stoomt dan komt het gewoon weer goed! Weet niet of je het ook kan strijken, daar doe ik niet aan

2 likes

En anders in de vriezer tegen bacteriën? Of heeft dat dan ook invloed op viscose?

1 like

Ik strijk viscose altijd gewoon! Dan is de stof gewoon weer glad en soepel.

2 likes

Iemand een aanrader voor comfortabele chunky loafers (zwart of donkerbruin)?

Inlopen is eigenlijk geen optie omdat ik gauw blaren en pijn aan mijn voeten heb.

1 like

Niet direct een aanrader, maar ik let er altijd op of de hiel (en überhaupt het materiaal) soepel genoeg is. Ik krijg eerder blaren van stug materiaal.

2 likes

Ja hier hetzelfde, in de fysieke winkels zie ik vooral schoenen van keihard materiaal. Online zie ik veel mooie schoenen maar ik bestel pas iets als ik weet dat het kans maakt comfortabel te zijn

2 likes

Heel herkenbaar, ik koop dat soort schoenen tegenwoordig alleen nog in fysieke winkels. Ik heb vorig jaar heel fijn zittende loafers van Stefano Lauran (via Omoda) gekocht.

1 like

Ik zag vandaag een insta video voorbij komen van het merk Dariadeh met nieuwe jurken, waaronder een hele mooie donkerblauwe jurk, die volgens mij precies is wat je zoekt.

Maar… die is wel pas per eind april te koop, dus weet niet of dat op tijd is voor je.

@George

1 like

Heb vorige week een paar chunky loafers besteld via Asos en een paar via Zalando (van Guess, niet mijn merk maar vind deze er wel mooi uitzien).

Vind die van Asos vast erg lekker zitten!
Op die van Guess wacht ik nog. Groot prijsverschil, maar geen idee of dat dan in kwaliteit uitmaakt.

ASOS

Zalando

3 likes

Ik heb loafertjes van Ganni en ze liepen meteen vanaf het begin al super fijn!

2 likes

Ik heb deze van ASOS en vond ze tijdens het passen lekker zitten, maar helaas gaan mn hielen steeds open als ik ze draag

1 like