Dan is het nog de moeite om van die anti slip hiel plakkers van suède er in te plakken. Bij mij scheelt dat altijd veel qua open hielen. Ook kan de schoenmaker dat deel ‘uitkloppen’ waardoor naadjes platter worden en het leer soepeler.
Heb je al gezocht op Vinted? Gilets en dan sissy boy. Op de site van Sissy boy zie ik kleding gemaakt in Turkije, Portugal en India, kleren zijn stevig en zijn een beetje boxy qua pasvorm altijd.
Sowieso denk ik wel dat sissy boy dan bij je past qua stijl.
Edit: ik zie niks over duurzaam of fair bij sissy boy. Dus misschien geen goede aanrader
Ik heb toevallig ooit één keer iets bij sissy boy gekocht en dat was een soort giletje
misschien wel m’n gateway mouwloze vest! Alleen zitten er (subtiel) kralen op waardoor ik het toch niet zo graag meer draag
Maar ik zal eens kijken op Vinted!
Heb voor een bruiloft eind september in Griekenland dit pak gekocht, maar misschien gaat het warm worden dus ik wil ook nog een leuke top voor er op. Iemand een idee qua materiaal, kleuren?
Kun je die kralen er niet netjes afhalen?
ik heb in april een bruiloft (op het strand met 30+ graden) met als dresscode “formal” en ik weet eeeeecht niet wat me leuk en gepast lijkt qua outfit. en ben nog nooit eerder bij een bruiloft geweest hahaha
alles wat ik tegenkom vind ik of er te goedkoop uitzien, of is meteen 500 euro, of heeft een net vreemde pasvorm, of echt te donker/avondachtig voor een daytime strand bruiloft
ik vind deze allemaal leuk en bij mijn stijl passen, maar ook niet geschikt ivm bovenstaande redenen…. iemand toevallig een gouden idee over iets wat leuk is ![]()
![]()
![]()
ik heb niet echt een specifieke tip maar als je het enigszins leuk vind om te doen zou ik op vinted zoeken bij alle secties van de gelegenheidsjurken en bij lange jurken en op bv zijde zoeken en/of brode, lentejuelas, perle, argente, pedreria. al die specifieke kenmerken van de jurken die je laat zien in het frans of spaans.
en als je een jurk met 2 specifieke kleuren wil 1 van die kleuren intypen en 1 van de kleuren of alle kleurtinten aanvinken. soms kom je echt nice (vintage) dingen tegen die je niet in winkels tegen zou zijn gekomen van veel betere kwaliteit ook. en als de prijs oké is houd je budget over om hem bij de kledingmaker helemaal goed op maat te laten maken. maar kost wel tijd en moeite en heeel veel scrollen
Beetje een out there suggestie lol maar misschien de moeite waard om even bij desigual te kijken? Zag daar oa deze
En dit zou ik me als set (zonder de laarzen lmao) ook nog voor kunnen stellen
En deze is van Esthe
Verder moest ik meteen aan Reformation denken (hebben zelfs een specifieke categorie voor wedding guest jurken en hebben ook heel mooie two pieces) maar is wel net prijzig, voor een lange jurk zit je al wel snel rond de 300 daar. Staan wel ook vrij veel op Vinted, zag in een snel rondje oa dit (plus een Paloma wool)
Ik ben ook op zoek naar een jurk voor op een bruiloft maar dan begin juni in Nederland op een boot (het weer kan dus alle kanten opgaan). De dresscode is ‘nautical summer chic’ maar ik kan daar heel weinig mee, nautical is niet echt mijn stijl. Zelf zat ik te denken aan een navykleurige jurk en dan het liefst lang. Denken jullie dat dat past in het thema?
Deze twee vind ik mooi maar te duur voor volledig polyester, dat wil ik ook liever niet.
Tips zijn hier dus ook welkom.
Ik zou dan zelf denken aan een mooi gesneden navy jumpsuit, mocht het dan fris zijn kan er altijd nog een mooie blazer overheen.
Zoiets?
Die eerste is misschien te gedrapeerd maar de tweede is met die plooien is meer gestructureerd en meer preppy dus die vind ik prima passen.
Wat een stom thema ook wow.
Ik vind de Vinted tip van @issa en opties van @dazed erg goed! Als toevoeging nog het ongevraagde advies om ook even goed naar het materiaal te kijken, want een bruiloft in 30 graden op het strand (en daarna waarsch. nog de hele dag eten, dansen etc.) wordt een zweterig tafereel in een 100% polyester jurkje en je wil niet tijdens de ceremonie van je stoel afglijden.
Ja echt totaal niet mijn ding ![]()
Deze twee jurken zijn dus van polyester maar ik zal op zoek gaan naar een andere jurk iets meer in de stijl van de tweede.
@Uprooted dank voor de suggesties maar ik wil geen jumpsuit aan.
Hoe bedenk je het?
Sta je ook open voor een rok? Dan vind ik een lange rok zoals ook deze ook wel passend, eventueel een iets rechter model kan ook.
Het biedt wat meer opties voor de top, afhankelijk van het weer.
Maar inderdaad wat een thema
Dan zou ik weer @Daelyss haar tip van hierboven overnemen en bij Reformation kijken. Een hele rits aan mooie (donker)blauwe jurken.
Prijzig, maar goede kwaliteit.
Mocht je die te duur vinden, dan is het zeker de moeite om een rondje Vinted te doen.
Ik heb trouwens deze jurk van Desigual gekocht nav het forum hier voor een bruiloft en was echt positief verrast: https://www.wehkamp.nl/desigual-mesh-maxi-jurk-multi-17473275/?ref={"id"%3A"dames-mode_kleding_jurken"%2C"params"%3A"merk%3Ddesigual"}
Voor de mensen met een zomerbruiloft wel aan te raden. Is goed chique te stylen, maar ook casual te dragen.
Hebben jullie misschien ook tips voor een ‘moeder van de bruid’ outfit aka mijn moeder? Ze wil niet zo degelijk tuttig, het is niet super chique maar in een pluktuin (summer garden party wedding). Vind het nog best lastig want ze wil wel lang maar niet te lang, en het liefst ook met een mouw - maar het moet wel zomers zijn ![]()
Iets van Phase Eight?
Haha, ik heb hem ook nav het forum gekocht omdat ik deze jurk ook wel aan zou doen naar werk met meer casual schoenen en een vestje. En de dresscode van de bruiloft waar ik heen ga is ook: doe aan waar je je fijn in voelt. Ik vind de afwerking niet echt super, maar voel me er echt prettig in en het ziet er feestelijk uit met hakken!
Dante 6 en mango checken